Reply on: merice #98736:
Ak ides riesit dopravu v meste, tak ju musis riesit systemovo a koncepcne. A najme dlhodobo reflektujuc rozvojovy potencial. To splna NS MHD (navrhovana elektricka nie).Metro sa v BA nezamietlo, stale je sucastou strategickych planov a tieto boli pri DUS TEN-T17 koridoru potvrdene.
Ovela jednoduchsie, lacnejsie a pritom stale adekvatne riesiace dopravu je riesenie trolejbusmi, tam kde elektricka absentuje.
Dopravno-urbanisticke riesenie navrhovanej elektricky v Petrzalke je zle z hladiska dopravneho aj urbanistickeho.
Dogmaticke adorovanie elektriciek spolu s hypotetizaciou situacie miesto reflektovania skutocnosti je nespravne a skodlive.
Marcelllooo
Ak nema byt v BA NS MHD, tak potom treba dopravu co najviac diverzifikovat a casovo-priesotorovo distribuovat smerom rovnomernemu rozdeleniu dopravnych vykonov. V takomto pripade je optimum kombinacia elektriciek, trolejbusov a busov.
Kedze sme sa rozhodli, ze NS MHD chceme mat, ale na metro nateraz nemame, tak prefewrujem to, co sa mu najviac blizi - teda plytky tunel a lahke vlakove supravy.
Operovat vsak argumentom, ze elektricka tvori mesto je znacne zavadzajuce. Elektricka je v tomto duchu indiferentna, zalezi od konkretneho dopravno-urbanistickeho riesenia ci je pre mesto prinosom alebo skor zatazou. Navrhovana elektricka v Petrzalke je, minimalne podla nas, skor zatazou, ako prinosom.