Beriem tento názor ako dobrý pokus o vtip. Inak si neviem vysvetliť ako niekto, kto býva úplne mimo trasy plánovaného NS preferuje namiesto električiek ľahké súpravy vlaku, ktoré pravdepodobne ani nebude denne využívať. Jedine, že by ste nám obyvateľov bývajúcim v blízkosti tejto trate chystali pomstu zato, že Vám postavili pod oknami diaľnicu.
Re #97992 Mike: Marcellov fun club ?
Na zaciatok by som rada popriala p. Marcelovi Slavikovi vsetko najlepsie k jeho dnesnemu jubileu, nech mu to odhodlanie a chut robit nieco prospesne, vydrzi co najdlhsie. Naozaj viete co hovorite. Svedcia o tom prispevky ako ludi, ako ste Vy, Petrzalka potrebuje. ?
No a k doprave. Precitala som si poslednych asi 40 stran napriek tomu, ze sa o MHD ako taku privelmi nezaujimam, o NS MHD vsak ano. Som presvedcana, ze nech uz pojde stredom Petrzalky cokolvek, malo by to ist v plytkom tunely. Tento nazor si podla tohto http://www.bratislavskenoviny.sk/48389/doprava/na-trase-rychlodrahy-ma-byt-plytky-tunel osvojil aj primator Bratislavy. A je to aj nazor petrzalskych poslancov a starostu, tych si volili Petrzalcania, teda sa da povedat, ze je to nazor Petrzalky.
Druha vec je co tadial vlastne pojde. Tiez si myslym, ze by to mali byt lahke vlakove supravy a nie eleketricka.
Lebo elektricka je podla mna ten najdebilnejsi dopravny prostriedok na svete.
Je pomala (a moze sa nazyvat kludne aj rychlodrazna),
hlucna (to sa tyka predovsetkym tych suprav, co jazdia v Bratislave teraz nie tych novych),
ma zivotnost az 30 rokov a ta sa da este predlzit. To znamena ze cestujuci sa mozu vozit v starych voznoch, a vsetko bude v poriadku lebo budu v zivotnosti (daju sa kupit nove, ale DPB nebudeasi nikdy taky bohaty aby to robi, ked aj vo Viedni jazdia take stare eliny)
a hlavne je velmi nespolahliva. Raz vypadne prud, inokedy sa zas zrazia eliny, potom sa nejaka vykolaji, neskor zase niekoho zrazi alebo sa nejake auto prevrati na kolajnice a vzdy je zastavena elektrickova doprava. Najhorsie je ked sa stane nieco taketo http://pauliniova.blog.sme.sk/c/111009/Elektrickou-Peso-Bez-naroku.html Stacilo obist to auto o par cm, to vsak elina nedokaze a tak sli ludia peso.
Poznam cloveka, ktori byval v Karlovke a prestahoval sa do Petrzalky aj preto, lebo mal uz plne zuby tych kazdu chvilu nejazdiacich elin.
Jej vyhody? Jedine kapacita. Ale je ta kapacita naozaj potrebna? Ked sa nebude stavat povrchova trat, nemusi sa otvorit stavebna uzavera pri chorvatskom ramene, nemusi sa stavat ani v janikovom dvore. To znamena, ze dopravu v Petrzalke zvladnu nove klbove busy alebo duobusy v BUS pruhoch s kvalitnymi intevalmi.
No a teraz preco ten vlak.
Lebo sa politicky rozhodlo, ze Petrzalka bude dopravne riesena kolajovou dopravou (ja si vobec nemyslim, ze je to nutne) a vlak by silel popod zonu Pribinova a AS Mlynske Nivi, kde by sa malo stavat mnozstvo vyskovych budov a minimalne jeden mrakodrap a dalej by siel na filalku, kde je vhodne mat "druhu hlavnu stanicu" a tiez sa tam pripravuje vystavba (tu vsade by bola ta kapacita naozaj potrebna), dalo by sa prestupit na Trnavskom myte na tie vase eliny a porozvazat sa s nimi.
Vlak by mohol pokracovat na sucasnu Hlavnu stanicu a potom do Devinskej cez to uzemie za Dubravkou, kde sa ma tiez stavat sidlisko pre niekolko desiatok tisic ludi a ty by sa teda asi neradi trepali 45 minut elinami ktore sa tam vraj maju predlzit, aj to len na Safko.
A vlak nebude mat hlavne interval 90 sekund ako elina, ako tu uz bolo pisane, v tom tunely maju ist aj rychliky, nakladne vlaky a neviem co este. Takze autobusova respektive trolejbusova doprava by v Petrzalke stale mala svoj vyznam.
Tento navrh jasne ukazal, ze Petrzalcania by boli jednoducho donuteni cestovat elinami, lebo autobusy, respektive trolejbusy by ich vzdy doviezli len a len k elektrickam na ktore treba pri ceste do centra prestupit.
Je ine ked je nespolahliva elina v Dubravke, kde k nej ludi privaza len 83 (ktora naviac ide do centra je tam s troch zastavok a inak je v blizkej pesej dostupnosti alebo v Karlovke, kde ich takto privaza len z Dlhych Dilelov (ktorich obyvatelia by ale stale chceli priame spojenie do centra, takze s tym niesu spokojny) a ine keby bola v sirokej petrzalke. Tu sa lepsie hodi lahky mestky vlak prave pre svoj redsi inerval a potencial byt lepsim NS MHD ako elina. A k nemu autobusy a trolejbusy (najlepsie duobusy alebo aspon trolejbusy s pomocnym naftovym pohonom).
To je moj nazor na elektricky a p. Slavika. Pre uplnost dodavam, ze nebyvam na Rovniankovej ale na Pecnianskej teda dost daleko od nej aj od trasy buduceho NS MHD, p. Slavika osobne nepoznam, neangauzejem sa vo verejnych veciach a nemam ukoncenu strednu skolu (maturovat budem tento rok ? ).
Samozrejme, že nejde LEN o peniaze. Nákladné vlaky cez tunel jazdiť nebudú, ale inak súhlasím. Niekto si myslí, že z Rovniakovej bude jazdiť každé 4 minúty osemstomiestna súprava na Predmestie.
Predpokladám, že S-bán myslíš ŽST Petržalka - Predmestie. Ale aj tak by som tam radšej videl FLIRTy ?
Väčšinou býva v SMS ponuke len lístok s najdlhšou, resp. s osobitnou platnosťou. 10 minútový lístok sa takto predávať isto nebude (aj keď u nás je možné všetko).
DO 2 minut nemusi znamenat, ze o 2 minuty pride SMS. Moze ti prist o 10 sekund, o 30 sekund...ale aj o dve minuty ? Takze preventivne poslat o minutku skor nez pride spoj, alebo ked ho vidim uz v dialke, pripadne tesne pred nastupom. Ak SMS pride az pri kontrole revizorom, tak asi hosan bude musiet cakat a porovna kod v nej s aktulanou databazou , az po 2 minutach ? Pravdepodobne vsak SMS listok bude platit od casu kedy ti pride SMS. Ak ti spoj vynecha a ty si posles SMS na 10 min. listok, tak si vyhodil von oknom peniaze..ale ktovie mozno to osetria nejak ?
ok, ked mi povies ty tvoju kvalifikaciu a prax ako "koordinatora", tak ja ti poviem moju ? ked tak tuzis aby som zacal, tak zacnem...
ja niesom substitucia hodnotenia akreditacnej komisie (fiiiha ty ale poznas cudzich vyrazov, "substitucia" a "irelevantna", dobryyyy si), ale poznam vysokoskolske prostredie na slovensku, a viem ake skoly ake kvality dosahuju a ze "akreditacna komisia" je banda sasov, slepcov a ignorantov... poznam VS prostredie aj z toho, ze osobne mi bola ponukana docentura len tak ("nie je problem..."), len za to ze budem ucit na jednej strednej skole pre sestricky, honosne sa nazyvajucej "univerzita" ?
Zacne teda podla tvoje etikety, mam titul MUDr. z Lekarskej Fakulty Univerzity Komenskeho v Bratislave, v casoch mojho studia to este bola ako-tak akceptovatelna uroven studia, dnes sa za svoju alma mater HANBIM!!! nemyslis si ze viem kydat len na EU a FM, s LF to nie je dnes o nic lepsie, cele vysoke skolstvo na Slovensku je katastrofa
to akože nastúpim do vozu, pošlem sms, hneď za mnou príde revízor, ale až o dve minúty dostanem potvrdzujúcu správu? či tú sms mám poslať pre istotu ešte 2 minúty pred príchodom busu podľa CP a ten potom vynechá...? ?
Re #97969 Marcelllooo:
teraz si mi dal ďalší dôkaz o odbornoti, keď človek odborne podkutý, ktorý stále píše v 6. páde tunelY ani nevie, že cez Dolnozemskú, okolo Auparku a ani na Zochovej (príklady plotov a ich prekonávania, ktoré som spomínal) VôBEC nie je električková trať. Napr. Kapucínskej čo Obchodnej je a rozdeľuje to Staré mesto? A samozrejme trať Šafko - SNP ho delí už na štvrtiny, však? ?
"aby bola trat v celej dlzke stredom Petrzalky vedena v tuneli pod terenom... " trochu uvažuj - 1/čo je dlhodobo nákladnejšie - pravidelne udržiavať tunel alebo povrchovú trať 2/ ľudia budú pri nastupovaní/vystupovaní skôr využívať niečo, čo je na povrchu, ako pod zemou, 3/ toto je ten tvoj polozapustený variant? či plytký tunel?
A aby sme si ujazsnili pojmy a dojmy: "tunel"=...PODZEMNÁ stavba, ktorou prechádza cestná komunikácia...
Re #97972 Marcelllooo:
Zástanca teórie "do roku 2020 vydržia obsluhovať Pe aj busy" ide ťahať krížom cez celú Pe troleje, to je akože miestotvornejší prvok?
Načo ťaháš troleje z Ovsišťa cez Dolnozemskú na Antolskú? Po ceste bude 0 zastávok, keďže sa tam nič nenachádza... Prečo potom nie rovno cez Dolnozemskú až do Rusoviec(Čunova?)? A z Vyšehradskej po +/- trati 93ky ísť tbusmi? Po Novom moste? Navyše keď kapacita kĺbového tbusu 25tr (133) je nižšia ako 15m Solarisu (146)... a aj 15tr má iba o päť miest viac ako SU ? A ešte drôty aj po trase Dostihová dráha - Kutlíkova... Keď má niekde premávať tbus, tak by podľa mňa mal obsluhovať obývané územie...
A keď už sa montujeme aj do tbusov, tak úspechom bude na začiatok aspoň tbus Apollo - Ovsište, kde je snáď aj vhodné obratisko, v prípade, že cez Muchovo + okolie pôjde elina, ktorá sa na Šafku NAPOJÍ na existujúcu mestskú sieť... A nie pseudovlak, ktorým sa človek dostane na filiálku a bude musieť vyfárať spod zeme, aby mohol ísť ďalej...
Bohuzial tu nejde celkom len o peniaze. Pokial sa postavi tunel Ten-T17 (a to v poslednom obdobi zazneli hlasy ze taka stavba vzhladom na jej predpokladane vytazenie je zbytocne draha), tak nedokaze poskytnut taku kapacitu ako elektricka napojena na mestsku siet. Dovodom je, ze v tuneli budu jazdit aj rychliky a nakladne vlaky (ostatne to je dovod, preco EU vlastne chce tunel dotovat) a tak sa nebude dat zabezpecit nejaky rozumnejsi interval. Pokial ludom v Petrzalke, ktori doteraz mali linky 95 a 93 v takom intervale aky maju teraz nahradite busy vlakovymi supravami co budu jazdit raz za pol hodinu a budu pustat rychliky atd, tak sa vam na to vy... Preto idealnym systemom by bolo prevadzkovanie elektricky napojenej na sucasnu siet a ako doplnok napr. vlakove supravy ako "S-Bahn" do tunela, ktore by tvorili nejake dieselelektricke jednotky na styl potkanov rady 840. Do toho ak by sa zaradila trolejbusovo-autobusova doplnkova doprava (trolejbusmi hlavne vetvy, autobusmi pripoje do vzdialenejsich casti ako rusovce atd, pripadne tam, kam je elektricka zbytocna + vykrytie zahustenia spojov pocas spicky), mozeme mat uzasnu dopravu v Petrzalke, kde bude aj v pripade nudze viac alternativ + bude doprava ekologicka a moderna.
Pri porovnávaní nesmieme zabudnúť na peniaze! Vyhadzovanie peňazí na zlé projekty (jedno či sú z EU, BSK, BA..) poškodzuje záujmy väčšiny občanov Bratislavy. Podzemná železnica nikdy nebude lacnejšia ako pozemná električka.
Napriek tomu, že ide o lacnejšie riešenie, čas, za ktorý sa cestujúci dostane z Rovniakovej na väčšinu "najpopulárnejších" cieľov v meste (centrum, hlavná stanica, Kramáre, Dúbravka...) je pre povrchovú električku lepší ako pre podzemnicu.
Moc presvedcive mi to nepripada, napriklad z CMO (centrum) sa snazi mesto vyhnat busy aj trolejbusy a nechavat tam len elektricky. Su viac friendly oproti gumokolom. Ale dobre, porovnajte pocty priamych spojeni a jazdne doby vasho variantu s elektrickovym a potom sa uvidi. Ale toho centra mi bude luto, ze mi tam nic nepojde, resp len po okraj.
Minimalne to, ze bude stat v kazdej zapche a to, ze cesty v Petrzalke su skor vysledkom masturbacie architektov nez nieco po com sa ma rychlo prepravit vacsie mnozstvo cestujucich.
Proti trolejbusu ako doplnkovej doprave nemam najmensiu pripomienku, ale trolejbusy kapacitne nikdy nebudu moct konkurovat systemu ako je elektricka. Resp. aspon nie v tak velkom meste ako je Bratislava. Mam ale dojem ze sa tu nediskutuje o doplnkovej doprave ale o nosnom systeme.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Lubomir
som to chcel takto napisat - holt ruky rychlejsie ako myslienky ?