Reply on: enumaelish #96314:
No schválne, chytrouš, aké vozy jazdia v Budapešti? Ešte pred pár mesiacmi historické rozpadávajúce sa UV, dnes historické Ganz CSMG, T5C5, na troch linkách secondhandové TW6000 z Hannoveru a na jednej dvojlinke pár Combín. Absolútna väčšina vozového parku staršia ako v BA. A akú to má súvislosť s koncepciou uprednostňovania jednosmerných/vratných súprav, to vie naozaj len pes.Na margo Brna: O konečnej Mifkova sa pôvodne vôbec neuvažovalo. Definitívnou konečnou mala byť Jírova. Zlé jazyky hovoria, že vznikla preto, aby aj Brňáci mali svoje metro. Vznikla preto, aby si Brňáci ex post našli využitie pre svoje KT8. Následne sa využil fakt obojsmeronsti linky a trať sa pred=lžila na miesta, kde by budovanie slučky bolo príliš komplikované. Následkom jej existencie je fakt, že v prípade výluk nemôžu KT8 operatívne slúžiť tam, kde by to bolo potrebné, lebo MUSIA jazdiŤ na d-8. A prečo si odvtedy Brno zaobstaráva zase len samé jednosmerné vozy?
intony
V územnom pláne je zakreslená trasa "metra" od Tranvského mýta po koniec Ružinova takmer súbežne s električkovou traťou.
Ak by sa električková stanica na Trnavskom mýte zakopala pod zem, križovatky Záhradnícka-Jegého-Miletičova, Ružinovská-Tomášikova boli riešené podjazdom a ostatné preferenciou, aký by bol rozdiel medzi súbežným podzemným metrom a oným omnoho lacnejším električkovým riešením?
Prečo sa nepostupuje tak, ale namiesto toho vytvára pomalú električku, aby metro mohlo byť ďalšie dlhé všeliekom a dogmou?