Andrej (Anndy008) - hmm...tak to na tom v Grecku boli (v doprave - mozno miestami este aj su) o dost horsie pred vstupom do EU ako u nas...ved u nas bolo dialnicne spojenie mezdi najvacsime mestami vybudovane este pred r. 1985 (by bolo fajn zamyslet sa nad tym preco bolo v CR vybudovanych dialnic viac, u nas len KE-PO, BA- Kuty a BA-PN...ale nechcem vrtat ). Tiez zeleznicne trate mame uz davno, hlavne tahy elektrifikovane, samozrejme...
No, ale ak tie zmeny, o kt. pises su skutocne vdaka EU, myslim, mozeme sa celkom "tesovat" (...ze nam zaplatia metro!!! )
No, ale ak tie zmeny, o kt. pises su skutocne vdaka EU, myslim, mozeme sa celkom "tesovat" (...ze nam zaplatia metro!!! )
Papyr
Ale vazne - keby sa nasiel investor na rekonstrukciu na 1435, tak chodte do toho. Ja sa len obavam, ze na to nemame.
Mozno je skoda, ze okolie Bratislavy nie je zatrolejovane ako okolie napr. Prahy napatim 3 kV js, vozidlo, ktore zvladne 0,6 kV a 3 kV js snad nie je az take narocne zostrojit... hm, ta striedavost...
Napadla ma dalsia (ale uplne sialena, neberte to vazne) myslienka: Pri prechode rychlovlaku Talgo zo Spanielska, kde maju siroky rozchod, do Francuzska, kde je normalny rozchod, je vraj suprava pretahovana cez zariadenie, ktore na kazdej naprave povoli koleso, presunie ho do novej polohy a znovu ho zaisti. Samozrejme, napravy supravy su na to prisposobene. A vraj sa to da pri v = 15 km/h! Viete, na co myslim, ale to je tak akurat do Sci-fi
Ale ak by aj boli peniaze na vytvorenie Dokonale Integrovanej Dopravy Bratislavy, predstavte si len, kolkych uradov (a kolkych uradnikov, ergo k...tov) v kolkych statoch sa to bude tykat a zajde vam chut. Mozno, az raz budeme v EU.
Aj ked by som sa rad odviezol elektrickou z Mosonmagyarovaru cez Petrzalku do Blavy, zasiel si do centra a pokracoval dalej do Kittsee, Viedne alebo Trnavy, s tym, ze by som bol stale v ramci tej istej siete a platil by mi jeden listok....
A z uplne ineho sudka: Ked som bolo dieta, malo som predstavu prepojenia Komarna - 35000 a Komaromu - 30000 obyv. trolejbusom