Mohol by mi niekto vysvetliť tú tézu, že vysokopodlažný bus je odolnejší na rozbitých cestách? Lebo ja to nechápem, tam sa montujú nejaké pevnejšie nápravy alebo ako?
Toto fórum kleslo nielen na gramatické, ale aj na tématické dno. No čo čakáme ked sem prispievajú 10-15 ročné deti ?, už od Vianoc sa to tu nedá čítať. Človek aby prelistoval 12 strán aby sa dočítal niečo čo ho obohatí vedomostne od tých čo sa do toho naozaj rozumejú. ?
P.s chcelo by to zmenu
To preco sa nekupovali dalej je kazdemu jasne, neviem ako mozes polozit taku otazku.
V 1998 ked BA kupovala 100 ks Ik400 presov nakupoval Karosy B941.
Okrem toho Karosa 932/941 ma podlahu vo vyske 890mm a Ik400 760mm.
Ja byť záhradnikom tak rozmýšlam o nákupe tíchtoch značiek: Mercedes Benz, MAN, no a asi fakt čo aj tak čítam o Irisbuse Citelis je dobrý. A aj Tedom. A poviem vám že mám pocit čo sa týka 12 m vozidiel že to budú tieto Tedomy. A vôbec všade na svete jazdia Solarisy a nikde nemajú problémy snimi ako mi na Slovensku. Takže lacná cena potom to tak aj vyzerá. Ale čítal som jeden článok neviem už kde to bolo ale písal to jeden že pravdepodobne tie naše Solárisy sú prototipy. A niečo na tom môže byť pravda neviem. Lebo prvá séria Solaris Urbino I nevyrábala na CNG čo som tak videl na nete. Až táto III séria začala. Takže chcel tím povedať ten čo to písal že vtedy ešte nevyrábali na CNG. Až potom jak mi sme ich dostali potom to začalo. Takže môže to byť pravda neviem.
ja by som tie Solarisy a Tambus dal hneď do opravy, nič by som neriešil, čo sa financíí týka a keď je skrachovaná firma, tak tam dám neoriginálne náhradné diely, inej značky a hotovo. a potom by to malo fungovať.
Ak môžu v iných štátoch EÚ jazdiť 24 m vozidlá, určite nie je neprekonateľnou prekážkou, aby jazdili aj u nás. Ale osobne nie som priaznivcom takýchto megabusov. Prakticky sa s tým nedá cúvať a keď niekde vychádza na 5 min. interval takýcto oblúd, tak to je jednoznačne na električku, konkrétne Slávičie údolie na ňu rozhodne je.
Ked niekto zomrie v buse nasledkom prehriatia organizmu, vinu by som zosobnil tomu, kto ju dnes odmieta kupit!
Posledne leta nam ukazali, ze bez klimy sa kultura cestovania v MHD BA velmi vyrazne znizuje. Ako mozme klamat, ze chceme eliminovat individualnu automobilovu dopravu a pritom neriesit konfort cestovania v MHD? Su naozaj taki naivni, ze si myslia, ako sa vsetci v oblekoch hrnu sa hromadne potit v saunovo rozpalenych vozoch?
Kolko stoji klima pri nakupe a dalej v prevadzke? Kolko by to vyslo na osobo kilometer?
No neviem no ja fakt by som nechcel mať tu SOR. Dobre môže byť že čo sa týka tej údržby že nieje náročný. Ale sorry no sú nechutné. A vôbec jeduje ma Zahradník neviem či sa ešte rieši ten problém okolo 1216 veď je ešte v záruke tak prečo ho nepošlú do opravy furt kecá že sa to bude riešiť právnou formou. A načo veď pokial viem tak sama tá firma sa im ponúkla že im ho daju opraviť. No a nie je to len jeden už sú dva. Teda neviem o tom že by 1222 už jazdil. Asi budú na súčiastky pretože ak si pamätáte na TAM-BUS tak a zrovna na ten 4405 tak furt sa kazil až sa pokazil tak že ho dali do šrotu. A načo veď mohli poprosiť nech im ho dajú znova dokopy. Neviem možno už vtedy asi ta firma krachovala tak asi to už nemalo zmysel neviem mohlo to tak byť. Ale to je už jedno proste vždy keď je nejakí problém z autobusom tak už hneď ho dávajú rozobrať a ja neviem. Ako nehovorím že je to robia furt. Keď majú pokazení alebo majú po nehode Ikarus 435 ťku tak čo robia. Tá firma už nieje a dajú ho dokopy. Tak sa pýtam prečo nemôžu dať tie dva Solarisy do opravy aký problém majú.
Ich požiadavke o bezúdržbovosti a bezporuchovosti sa asi najviac približuje SOR. Nechcem hádzať všetkú vinu na údržbárov vopred, ale pýtam sa, čím to je teda tá slabá údržba? Tým, že je vôbec problém aspoň čiastočne to čo nám tu jazdí udržať pokope a neostáva času na dôkladnejšiu údržbu alebo sa to ozaj fláka a v dielnach stoja so založenými rukami?
V čom sú Ik400 vydarenejšie ako Karosy900? My sme Ik400 kupovali v v druhej polovici 90-tych rokov a ZA nekupovala Karosy900 v v rokoch 2003 až 2006. Keď ale sú také vydarené prečo sa nekupovali aj neskôr, vtedy sa napočítalo s tým, že Karosy 732 nemôžu slúžiť non-stop? Aspoň každý piaty rok treba dačo nové kúpiť. Tým nemyslím 5 až 10 SOR 9.5 ako to je od roku 2000. Okrem toho nedá sa furt vyberať len podľa dizajnu lebo tak by sa nevybralo nič. Karosy900 na tom niesú rozhodne zle. Keď si zobereš do úvahy, že v ZA nemusia 732 generálkovať a ani vypravoať a my hej, tak čo máš lepšie a kvalitnejšie cestovanie? ?
Neda mi nereagovat na tvoj prispevok...Takze v kratkosti.Zahradnika vynechaj z rozhodovania o pripravovanej sutaze na dodavku autobusov pre DPB.On to cele len obkecava ako nejaku reportaz.(kamera je povinna!) Dovolim si tvrdit,ze tender bude o proviziach a pod.
K tebou spomenutym vetrakom tolko,ze kto si co objedna,to dostane.Aj do Agory mozes dostat komfortne velke vetraky,nie vyklapacie,normalne posuvne.(napr.Palermo)
Takze znacku ako taku by som pre detaili z interieru nezatracoval!
Este ku klimatizacii v M.D. Nech neformuje tvoju mienku vsetko co precitas v bulvarnom platku s nazvom Bratislavske noviny.Ze klima nepatri do mestskych busov,je bratislavsky mytus! Cim viac ludi o tom presvedcia,tym menej ju bude pozadovat.
Naozaj sa staci previezt v plne klimat. buse napr. v nedalekej B.pesti a zmenis nazor.Klimaticke pomery su takmer totozne.Tropickych dni bude coraz viac, na to treba brat ohlad.
V 35°C horucavach si neviem dost dobre predstavit "vetranie" cez standardne dodavane Irisbusacke mini-vetraciky ...?!
Ahojte všetci. Som tu nový. Tiež sa zaujímam o autobusy a vôbec o MHD aj môj brat. Ja tiež rozmýšlam aké autobusy vyhrajú ten tender čo sa má vypísať v apríli. No dúfam že to nebude SOR. Preto lebo je to môj názor na nich. Neľúbia sa mi lebo sú moc lacné myslím interier a dizajnovo sa mi tiež neľúbia a nie je to nejaká známa svetová značka. Ale jedine čo sa mi ľúbi na ňom sú na oknách vetráki sú pomerne veľké a viac sa otvárajú dnu.
Ale Záhradnik čo povedal nad tým dosť uvažujem a rozmýšlam. Povedal že chce moderné kvalitné to podotkol bez porouchové nízkopodlažné kĺbové autobusy. A ak sa dá niečo chcú urobiť stými vetrákmi. No ako som rozmýšlal tak som došiel k záveru. Podľa toho čo hovorí sú asi tieto možnosti: Mercedes Benz, MAN, Solaris Urbino, Irisbus, Scania. A teraz k vetrákom. No asi chcú konečne z veľkími vetrákmi čo bi bolo fajn. Keď že už sa ozaj u nás neoplatí klíma lebo fakt sa u nás často otávarajú dvere. No ale môj názor je ten. Podľa mňa žeby chcel Záhradník Mercedes Benz alebo MAN. To bi bolo super ale zase by som tieto autobusy ľutoval lebo bych ich len zničili. To by bolo dobré vedieť akú má predstavu o kvalite. A nad akým rozmýšla ale to nechce prezradiť. Lebo viem že nechce to povedať preto to povedal aby média zase do toho sa nemontovali. A prečo asy som si dával otázku? Žeby uvažuje o Solarisoch?A prečo aby sa nemontovali do toho média? Nuž asi preto lebo poslednom prípade o Solarise 1216 sa dosť montovali a to Záhradnik nechcel. Nuž ja neviem. Nehaj me sa prekvapiť aké tu len nám budú brázdiť našimi ulicami autobusy. Ale dúfam že budú ozaj kvalitné a dobré a moderné
Ano mas pravdu. V podstate ak som dal teraz za platbu kartou 17,10 (bez karty 18), po novom dam 19. Cize aj s kartou to vychadza + 3 koruny. Bohuzial fakt ludia co byvaju dalej od Ba budu mat cestovanie na kartu znevyhodnene.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
enumaelish