Len dodam, ze Ikarusy 4xx boli v roku 1995 podstatne drahsie ako Karosy B 7xx. Akurat ze Karosa nevedela dodat viac ako 7 kusov (a samozrejme, 700-kovy rad mal vyssiu podlahu, vyrobca nevedel urobit velku kabinu vodica (osobne moznost vyhradit 1. dvere len pre vodica za riesenie nepovazujem), mal starsie prvky a celkovo sa vyzorom a vybavenim s Ikarusmi 4xx porovnavat nedal, cize je jasne, preco mal nizsiu cenu). A dnes je pekne vidno, co z toho bola lepsia kupa - ci 12 Ikarusov 435, z ktorych jazdi 12, alebo 7 Karos B 741, z ktorych jazdia tusim 4. Skor by ma zaujimalo, aky bol dovod nekupenia Ikarusov 412 a 417, kedze boli oproti vysokopodlaznym verziam drahsie len o niekolko sto tisic.
SKlamem ta Ikace sa kupili len preto lebo karosa Nebola schopna dodat v termine co chcel dpb take mnostvo klbakov lebo mali us ine zakazky a DPB prislo ikacom vhod lebo to co jazdi tu malo ist do nemecka ale tam to nesplnalo niejake normi a ine kraviny asi len tolko v kratkosti
Igorko,neporovnavaj 417 s Irisbusom 18 M ! Ked tak,mozno 417 a staru hnusnu klbovu Agoru ! Moj subjektivny nazor je taky,ze je to sto a jedno!!! Uz len ta Renaultacka palubovka....brrrr.....3 tlacidla,15 funkcii....Keby Ikarus "nezmrazil" vyrobu,tak sa k tymto trhom Renault-Agora-CityBus-Citelis-Irisbus (a neviem ako este sa to vola) nikdy nedostane!
Je mi ale jasne,ze si "nasiaknuty" z Prahy,tak co ti uz ostava,propagujes to dalej v hesle,"ked zdochla mne koza,nech aj susedovi zdochne"... ?
Mohol by mi niekto vysvetliť tú tézu, že vysokopodlažný bus je odolnejší na rozbitých cestách? Lebo ja to nechápem, tam sa montujú nejaké pevnejšie nápravy alebo ako?
Toto fórum kleslo nielen na gramatické, ale aj na tématické dno. No čo čakáme ked sem prispievajú 10-15 ročné deti ?, už od Vianoc sa to tu nedá čítať. Človek aby prelistoval 12 strán aby sa dočítal niečo čo ho obohatí vedomostne od tých čo sa do toho naozaj rozumejú. ?
P.s chcelo by to zmenu
To preco sa nekupovali dalej je kazdemu jasne, neviem ako mozes polozit taku otazku.
V 1998 ked BA kupovala 100 ks Ik400 presov nakupoval Karosy B941.
Okrem toho Karosa 932/941 ma podlahu vo vyske 890mm a Ik400 760mm.
Ja byť záhradnikom tak rozmýšlam o nákupe tíchtoch značiek: Mercedes Benz, MAN, no a asi fakt čo aj tak čítam o Irisbuse Citelis je dobrý. A aj Tedom. A poviem vám že mám pocit čo sa týka 12 m vozidiel že to budú tieto Tedomy. A vôbec všade na svete jazdia Solarisy a nikde nemajú problémy snimi ako mi na Slovensku. Takže lacná cena potom to tak aj vyzerá. Ale čítal som jeden článok neviem už kde to bolo ale písal to jeden že pravdepodobne tie naše Solárisy sú prototipy. A niečo na tom môže byť pravda neviem. Lebo prvá séria Solaris Urbino I nevyrábala na CNG čo som tak videl na nete. Až táto III séria začala. Takže chcel tím povedať ten čo to písal že vtedy ešte nevyrábali na CNG. Až potom jak mi sme ich dostali potom to začalo. Takže môže to byť pravda neviem.
ja by som tie Solarisy a Tambus dal hneď do opravy, nič by som neriešil, čo sa financíí týka a keď je skrachovaná firma, tak tam dám neoriginálne náhradné diely, inej značky a hotovo. a potom by to malo fungovať.
Ak môžu v iných štátoch EÚ jazdiť 24 m vozidlá, určite nie je neprekonateľnou prekážkou, aby jazdili aj u nás. Ale osobne nie som priaznivcom takýchto megabusov. Prakticky sa s tým nedá cúvať a keď niekde vychádza na 5 min. interval takýcto oblúd, tak to je jednoznačne na električku, konkrétne Slávičie údolie na ňu rozhodne je.
Ked niekto zomrie v buse nasledkom prehriatia organizmu, vinu by som zosobnil tomu, kto ju dnes odmieta kupit!
Posledne leta nam ukazali, ze bez klimy sa kultura cestovania v MHD BA velmi vyrazne znizuje. Ako mozme klamat, ze chceme eliminovat individualnu automobilovu dopravu a pritom neriesit konfort cestovania v MHD? Su naozaj taki naivni, ze si myslia, ako sa vsetci v oblekoch hrnu sa hromadne potit v saunovo rozpalenych vozoch?
Kolko stoji klima pri nakupe a dalej v prevadzke? Kolko by to vyslo na osobo kilometer?
No neviem no ja fakt by som nechcel mať tu SOR. Dobre môže byť že čo sa týka tej údržby že nieje náročný. Ale sorry no sú nechutné. A vôbec jeduje ma Zahradník neviem či sa ešte rieši ten problém okolo 1216 veď je ešte v záruke tak prečo ho nepošlú do opravy furt kecá že sa to bude riešiť právnou formou. A načo veď pokial viem tak sama tá firma sa im ponúkla že im ho daju opraviť. No a nie je to len jeden už sú dva. Teda neviem o tom že by 1222 už jazdil. Asi budú na súčiastky pretože ak si pamätáte na TAM-BUS tak a zrovna na ten 4405 tak furt sa kazil až sa pokazil tak že ho dali do šrotu. A načo veď mohli poprosiť nech im ho dajú znova dokopy. Neviem možno už vtedy asi ta firma krachovala tak asi to už nemalo zmysel neviem mohlo to tak byť. Ale to je už jedno proste vždy keď je nejakí problém z autobusom tak už hneď ho dávajú rozobrať a ja neviem. Ako nehovorím že je to robia furt. Keď majú pokazení alebo majú po nehode Ikarus 435 ťku tak čo robia. Tá firma už nieje a dajú ho dokopy. Tak sa pýtam prečo nemôžu dať tie dva Solarisy do opravy aký problém majú.
záchranár