Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: enumaelish #94009:
Takých plánov už bolo...
Laurová - Radlická je už rozostavaná, ten zvyšok sú zatiaľ volebné sľuby.
Reply on: hoppusmark01 #94008:
Je zaujímavé, že ani podstatne bohatšie nemecké mestá nenakupujú vždy len 100% NP vozidlá (napríklad Bombardier NGT 12 DD, Bombardier Flexity Classic, Alstom NGT 😎.
Z jednoduchého dôvodu, otočné podvozky a 100% nízkopodlažnosť vyúsťujú do extrémne drahej prevádzky, náročnej údržbya vysokých nápravových tlakov.
Reply on: stevo #94024:
keď si Bukurešť môže dovoliť nakúpiť 1000 Citár, BA si podľa mňa 160 dovoliť môže..
Okrem toho niekde (k-report?) som čítal, že Praha uvažovala tiež o Citarách, pretože stáli toľko isto ako Citelis! Nakoniec sa rozhodli pre Citelis len kvôli tomu, lebo Irisbus im dal dlhšiu záruku..
Reply on: Andy #94012:
Je, ale to je údajne kvôli vodičom.
Ale ani mne sa nepozdáva ZV Hl. St. Tá 3710 nech je "majiteľ" aký je, ale má oveľa viac výhod ako ZV ako hentá modrá šopa.
Keď už chceli machorvať, mali robiť ZV namiesto kolóny, ktorá denne nevypravuje služby. Dispozičné ZV Nový most, Pri Kríži, Čiližská, ktoré nikdy neboli oficiálne zrušené, ale nie je v silách patričnej DP to dnes vypraviť. To nech robia dojazdy Blava s modrými hajtrami. Na stanicu nech nechajú 3710.
Reply on: S499.1023 #94019:
nie som proti Mercedesu, ale myslis, ze si ich Bratislava moze financne dovolit? Nemyslim len nakupne ceny, ale aj dalej servis, nahradne diely... Okrem toho sa uz vedenie DPB vyjadrilo, ze nechce mat viacero znaciek, ale len 1-2.
Reply on: Beus #93999:
Utiahnuť by možno utiahli ale vozidlo s takými dynamickými vlastnosťami si môžu nechať. Ostraváci (aj Šalingraďania) asi vedeli, prečo tie vajíčka ťahajú výlučne za asynchrónmi.
A aký problém s adhéziou? Však aj preplnená K2 môže do Dúbravky ? .
Reply on: Ámos #93996:
Ževraj je ževraj a okná budú také, aké si zákazník objedná.
Reply on: Ámos #93988:
Pán si asi neuvedomuje rozdiel medzi prototypom a sériou a taktiež si neuvedomuje, že vo vozidle bude to, čo si zákazník zaplatí. V lacnom buse bude preglejka, v drahšom sklo.
Reply on: hoppusmark01 #94008:
nesluboval niekto Bratislavcanom 5 clankove, nizkopodlazne, plne klimatizovane elektricky?
Reply on: Majo #93985:
To sú dve lži. Poruchovosť jednoho konkrétneho Citara v NR rozhodne NEZNAMENÁ, že Citará SÚ poruchové a rozhodne NIE JE pravdou, že by Mercedes nevyrábal Citaro bez fotobunky pri posledných dverách (čo, okrem iného, nie je žiadna požiadavka euronormy).
To bude skôr fantázia niekoho, ktro chce za každú cenu zabrániť tomu, aby sa o Mercedesoch čo len uvažovalo.
A s tou euronormou to bude asi podobné ako s posuvnými oknami, že? Stále to bola euronorma ale keď sa poukázalo na to, že vozidlá v Grécku a Maďarsku majú veľké posuvné okná, tak to NÁHLE nebol problém.
Reply on: Solider #93980:
Aké problémy má SOR s prototypom trolejbusu?
Reply on: enumaelish #93977:
Čo riešiš? Však TAKÉ ISTÉ električky, len s iným designom a pulznou výzbrojhou jazdia aj v BA.
Reply on: Majo #93976:
Tak ja by som to trocha uviedol na pravú mieru. Asynchrónne motory NIE SÚ podstatne drahšie, naopak, sú lacnejšie. O nbiečo málo (1 mil.) je drahšia asynchrónna výzbroj, ten cenový rozdiel sa veľmi rýchlo vráti v znížených nákladoch na údržbu (treba si z OV vyžiadať porovnanie poruchovosti zrýchľovačových vozov, pulzných vozov a asynchrónnych vozov).

Okrem toho 2 ks tohto prevedenia ostali ojedinelé a ďalej sa robia len waňovité, ktorým sa DPB zúfalo bráni. Oficiálny dôvod je neistota o prejazdnosti oblúkov (waňa má horší prejazdný profil). Keď som ponúkal, že sa pokúsim prispieť k dohode o zapožičaní wane cestou z OV do LB, bolo ticho.
Reply on: m@rtin #94014:
veď dobre, chápem že SORka nie je exkluzívne vozidlo.. Ide mi len o to, že je to koncepčne úplne nové vozidlo a je trocha risk, kúpiť ich naraz 160.. To že sú 9.5m SORky spoľahlivé a bezporuchové je super, ale nemusí to platiť aj pre 18m SORku..
Preto som napísal, že počkajme si nejaký čas (rok, dva), či sa osvedčí inde, a ak áno, kúpme ich pri ďalšom nákupe vozidiel..

Okrem toho ty už poznáš cenu novej SORky? keď píšeš:
"160 kloubových Sorů se rovná tak 80 kloubovým Citarům."
Reply on: hoppusmark01 #94010:

Milý pane, Sorka působí lacině právě proto, aby laciná byla. Každý dnes umí vyrobit exkluzivně vypadají vozidlo, jen si ho nechá patřičně zaplatit. Filosofie firmy Sor byla vždy postavená na tom, aby si jejich autobusy mohl dovolit každý. I Dacia by uměla vyrobit automobil s technikou od Bentleye. Koupil byste si automobil za 5 melounů? Asi nikoliv, že? Proto nabízejí Logan pro nižší střední vrstvu obyvatel, kteří tak za málo peněz opustí vraky typu Škoda 120, Lady aj. Stejně tak to platí o Sorech. Pro spoustu dopravců jsou nové vozy otázkou bytí či nebytí. Kdyby tu každý výrobce nabízel Mercedesy a Scanie, jezdili bychom v 25 let starých Karosách na polovině území celé ČR a Slovenska. Což by bylo v důsledku daleko horší, než když se tyhle vraky vymění za nové Sory - ano, autobusy, který vypadají lacině a pro mnoho lidí jsou i ošklivé. Přestaňtě lidi konečně už snít a přemýšlejte racionálně. Vozový park autobusů v BA se rozpadá a za současné situace je možná na deset let lepší upřednostnit kvantitu před kvalitou. 160 kloubových Sorů se rovná tak 80 kloubovým Citarům.
Reply on: hoppusmark01 #94011:
alebo sa pri SORkách môže stať, že sa po čase zistí nejaká konštrukčná chyba.. tak som zvedavý, ako to budú opravovať na 160 kusoch autobusov... To je trocha rozdiel oproti nejakej menšej poruche, ktorá by sa mohla objaviť napr. u Citelisu...
Na tému záložných vozidiel Zájazdov Bratislava.. Nehovorilo sa nedávno, že 12-metrových vozidiel je prebytok?
K tým novým autobusom už len toľko, že nákup 160 kusov autobusov je jedinečnou príležitosťou, aby sme tu mali aspoň časť vozového parku zloženú z kvalitných autobusov, za ktoré by sme sa nemuseli hanbiť.. Kúpa SORky, ktorú ešte nemá nikto reálne vyskúšanú, môže byť vyhodením peňazí.. Ak sa tá SORka časom osvedčí u iných DP, a bude naozaj taká bezporuchová, tak pri ďalšom nákupe nových autobusov nemám nič proti, aby sa kúpili SORky...
Ale pri tomto nákupe nie...
Reply on: enumaelish #94005:
asi tak... tá 18m SORka je taký "sockabus"... Hlavne v interiéri.. šetrilo sa kde sa dá...
v Mercedese alebo u iných výrobcov dostaneš za svoje peniaze oveľa viac ako v SORe..
Mrknite na toto http://technet.idnes.cz/co-o-tramvaji-urcite-nevite-aneb-deset-prazskych-tramvajovych-nej-1cm-/tec_reportaze.asp?c=A070915_121011_tec_reportaze_rja#1.%20Tramvajov%FD%20most

Zvlášť zaujímavé sú tie stavebné plány tratí v Prahe :
Plánované tramvajové tratě (TT) Termín zprovoznění Délka dvojkolejných
úseků (km)
TT Laurová - Radlická 2008 0,75km
TT Podbaba - ČD Podbaba 2010 0,4km
TT Barrandov – Slivenec 2010 1,51km
TT Počernická - Sídliště Malešice 2011 2,08km
TT Václavské náměstí 2011 0,57km
TT Sídliště Modřany - Nové Dvory 2014 2,44km
TT ČD Podbaba – Suchdol 2014 4,48km
TT Zlíchov – Dvorce 2014 0,37km
TT Divoká Šárka - Sídliště Dědina 2016 1,57km
Celkem: 14,17km

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.