nemam rad obojsmerne elektricky, tie dvere po oboch stranach, vsak to je hrozneee ?
podla mna by nic obojsmerne elektricky nevyriesili... keby sa tam dalo prejst z jednej kolaje na druhu po nejakom useku a obist tu nehodu, tak by to bolo uplne OK... podla mna aj keby sa dalo prejst do protismeru aspon niekde pri tuneli a v karlovke, tak by to bolo dobre... pustili by 20 nazbieranych elektriciek hore a po 15 minutach dole ?
GPS? co som cital tak sa vyvyjaju taketo systemy (pre auta) na zaklade nejakej technologie ktora detekuje nejakym vlnenim (asi na principe ako policajne radary - rozne frekvencie...) prekazku pred vozidlom... vyhodnocuje rovnako jej rychlost a zrychlenie a rychlost daneho vozidla a podla toho moze aktivovat brzdy... problem asi moze byt v tom, ze prebehne tesne popred vozidlo chodec, zachytia ho senzory, a elektricka zacne brzdit... tiez asi bude problem pri nerovnej trati, ako zariadit aby senzory vedeli "kde" je trat...
Čo všetko si legislatíva dnes nevyžaduje (som bezpečnostný technik.) ...
myslím si, že v takomto prípade bezpečnosť zabezpečená môže byť, a teda z logiky veci vyplýva, že aj má byť... po prešetrení nehody sa majú urobiť opatrenia, aby nabudúce k ničomu takému už nemohlo dôjsť.
Vlastne je to povinnosť.
U nas je problem dat niecomu co ide po kolajnici a blizi sa to k statickej krizovatke na tej statickej krizovatke zelenu Jednoducho tu sa to tak nerobilo a robit asi ani nebude
Ale radsej k tomu brzdeniu - nie som si isty, ci by sa na sucasnych vozoch dalo vyriesit univerzalne brdenie - pri roznych adheznych podmienkach je ucinne rozne brzdenie a tiez na protismykovu ochranu sa nejako extra spoliehat neda...
To by sa dalo trochu zmierniť nákupom obojsmerných vozov. Napr. by v tomto prípade tramvaje, čo ostali v KV a Dúbravke premávali z Dúbravky/KV po najbližšiu splietku pred miestom nehody a späť.
Re #93087 Max: Keďže predpokladám, že tramvaje sa točili späť do mesta, nebolo najlepšie vypustiť vlkov na zastávke na nábreží smerom do mesta?
Premýšľam, že vina sa teraz hádže asi na vodiča električky.
Vodič je človek, a je normálne, žiaľ aj prirodzené, že občas KAŽDÝ človek zlyhá. (Veď zlyhá aj stroj.) V prípade šoféra, vodiča to má ale iné následky, ako v prípade povedzme pracovníka v rozmnožovni.
Ako by sa takýmto nehodám dalo predsa len predísť? V dobe GPS-navigácie? Verím, že keby na každej električke bol namontovaný systém, ktorý by v prípade zaregistrovania prekážky počas jazdy začal brzdiť, vylúčili by sme napr. zlyhania z dôvodu mikrospánku, choroby, únavy, nevoľnosti, či povedzme aj smrti vodiča: u električiek, ktoré sa pohybujú po koľajnici, by to nemusel byť až taký veľký problém, či áno?
Nič v zlom, ani v dobrom, ale myslím si, že je toto dosť arogantný názor. Tebe by sa ako páčilo, keby si to musel hradiť a prišiel by si o prácu??? On o prácu pravdepodobme príde, ale hradiť to ne... Všetky vozidlá sú poistené. Poisťovňa je na to, aby hradila škodu.
Inak, teraz už je málo vodičov, a keby za každú hovadinu vyhadzovali vodičov, tak ťa nemá pomaly už kto voziť...!
Bod A: Keby si tam nepobehoval ako šašo tak by si si všimol, že daj boh a cestujúcich som vyrozumoval aj v druhom vozidle súpravy. To si si nevšimol, že som tam pomáhal vykladať ľudom tašky. Ale je trend kritizovať všetko, len nie sa zamysleť nad sebou. Bod B: Neviem čo svieti v tuneli, zrejme tvoj fotoaparát ale treba rýpať však pán dokonalý. Bod C: V tuneli nie je žiadná nástupná hrana, zrejme si nepochopil čo ti hovorím ale pri tebe je to normálne. Záver: vybral som si z toho len toľko, že treba rýpať do ľudí a ďalej to nemá cenu rozoberať, ty sám možno pochopíš prečo. Pre teba som nie je žiadný veľavážený dispečer ale dopravný dispečer, ktorý sa snaží pochopiť myšlienkové pochody(a samozrejme nie len to) takýchto ľudí, ktorý všetko kritizujú, a sťažujú sa už pomaly aj sami na seba. Mrzí ma, že sa mi nedarí. ?
Ved naco..budeme predsa podopierat stlp, aby nepadol a kochat sa vyplasenym davom z neosvetleneho, deraveho a nebezpecneho tunela ?
Re #93085 Dlhe Diely MHD: Ked som videl tu masu ludi natlacenych v Xke co sme minali pri Lafranconi a dalsich ludi na Chatam Sofer, tak mi bolo vazne blivno nad organizaciou NAD a ako som uz vravel po viac ako 2 hodinach od MU ?
Re #93087 Max: Pridal by som moznost D.)...cestujucibytonepochopili, nikdysatotaknerobilo ?
A teba, môj milý, za tvoje mimoriadne hlúpe a ignorantské poznámky (a amatérsky retušované fotografie), demonštrujúce absolútnu neznalosť vecí, ešte nikto zo žiadneho fóra nevyrazil? Nech sa páči, toto môže byť tvoje prvé...
Nič v zlom, ale podobné nehody ako sa stala napr pri tuneli keď šofér tretej súpravy nabral druhú a tá potom prvú, alebo napr. neuveriteľný kus umu šoféra 93 na Panónskej ceste keď na rovnej ceste nabral stĺp si nezaslúži nič iné ako vyhodenie z práce a poprípade hradenie škody z vlastného. Neviem potom ktorá poisťovňa by poisťovala našich šoférov ? Každopádne, ak dačo nezhorí alebo neni poľadovica tak aspoň šoféri sú zárukou, že v našej MHD bude každý týždeň o čom hovoriť ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
JamaVOku