Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: intony #93098:
nemam rad obojsmerne elektricky, tie dvere po oboch stranach, vsak to je hrozneee ?
podla mna by nic obojsmerne elektricky nevyriesili... keby sa tam dalo prejst z jednej kolaje na druhu po nejakom useku a obist tu nehodu, tak by to bolo uplne OK... podla mna aj keby sa dalo prejst do protismeru aspon niekde pri tuneli a v karlovke, tak by to bolo dobre... pustili by 20 nazbieranych elektriciek hore a po 15 minutach dole ?
Reply on: naCeste #93101:
Je tam niekde napisane ža k zraneniam nedolo????? Ja som hovoril o tej GPSke ☠
Reply on: naCeste #93095:
GPS? co som cital tak sa vyvyjaju taketo systemy (pre auta) na zaklade nejakej technologie ktora detekuje nejakym vlnenim (asi na principe ako policajne radary - rozne frekvencie...) prekazku pred vozidlom... vyhodnocuje rovnako jej rychlost a zrychlenie a rychlost daneho vozidla a podla toho moze aktivovat brzdy... problem asi moze byt v tom, ze prebehne tesne popred vozidlo chodec, zachytia ho senzory, a elektricka zacne brzdit... tiez asi bude problem pri nerovnej trati, ako zariadit aby senzory vedeli "kde" je trat...
Reply on: JamaVOku #93097:


Či k zrananiam nedošlo? Došlo.

Čo všetko si legislatíva dnes nevyžaduje (som bezpečnostný technik.) ...
myslím si, že v takomto prípade bezpečnosť zabezpečená môže byť, a teda z logiky veci vyplýva, že aj má byť... po prešetrení nehody sa majú urobiť opatrenia, aby nabudúce k ničomu takému už nemohlo dôjsť.
Vlastne je to povinnosť.
Reply on: naCeste #93095:
U nas je problem dat niecomu co ide po kolajnici a blizi sa to k statickej krizovatke na tej statickej krizovatke zelenu 🙂 Jednoducho tu sa to tak nerobilo a robit asi ani nebude 🙂

Ale radsej k tomu brzdeniu - nie som si isty, ci by sa na sucasnych vozoch dalo vyriesit univerzalne brdenie - pri roznych adheznych podmienkach je ucinne rozne brzdenie a tiez na protismykovu ochranu sa nejako extra spoliehat neda...
Reply on: AAA #93096:
Výroba jednosmerných električiek je podľa mňa jednoducho omylom.
Reply on: naCeste #93095:
Ale žiaľ nie je a predpokladám že ani v najbližšej dobe nebude ?
Reply on: fobust #93073:
To by sa dalo trochu zmierniť nákupom obojsmerných vozov. Napr. by v tomto prípade tramvaje, čo ostali v KV a Dúbravke premávali z Dúbravky/KV po najbližšiu splietku pred miestom nehody a späť.
Re #93087 Max: Keďže predpokladám, že tramvaje sa točili späť do mesta, nebolo najlepšie vypustiť vlkov na zastávke na nábreží smerom do mesta?
Premýšľam, že vina sa teraz hádže asi na vodiča električky.

Vodič je človek, a je normálne, žiaľ aj prirodzené, že občas KAŽDÝ človek zlyhá. (Veď zlyhá aj stroj.) V prípade šoféra, vodiča to má ale iné následky, ako v prípade povedzme pracovníka v rozmnožovni.

Ako by sa takýmto nehodám dalo predsa len predísť? V dobe GPS-navigácie? Verím, že keby na každej električke bol namontovaný systém, ktorý by v prípade zaregistrovania prekážky počas jazdy začal brzdiť, vylúčili by sme napr. zlyhania z dôvodu mikrospánku, choroby, únavy, nevoľnosti, či povedzme aj smrti vodiča: u električiek, ktoré sa pohybujú po koľajnici, by to nemusel byť až taký veľký problém, či áno?
Reply on: enumaelish #93088:
Nič v zlom, ani v dobrom, ale myslím si, že je toto dosť arogantný názor. Tebe by sa ako páčilo, keby si to musel hradiť a prišiel by si o prácu??? On o prácu pravdepodobme príde, ale hradiť to ne... Všetky vozidlá sú poistené. Poisťovňa je na to, aby hradila škodu.
Inak, teraz už je málo vodičov, a keby za každú hovadinu vyhadzovali vodičov, tak ťa nemá pomaly už kto voziť...!
Reply on: Max #93087:
Bod A: Keby si tam nepobehoval ako šašo tak by si si všimol, že daj boh a cestujúcich som vyrozumoval aj v druhom vozidle súpravy. To si si nevšimol, že som tam pomáhal vykladať ľudom tašky. Ale je trend kritizovať všetko, len nie sa zamysleť nad sebou. Bod B: Neviem čo svieti v tuneli, zrejme tvoj fotoaparát ale treba rýpať však pán dokonalý. Bod C: V tuneli nie je žiadná nástupná hrana, zrejme si nepochopil čo ti hovorím ale pri tebe je to normálne. Záver: vybral som si z toho len toľko, že treba rýpať do ľudí a ďalej to nemá cenu rozoberať, ty sám možno pochopíš prečo. Pre teba som nie je žiadný veľavážený dispečer ale dopravný dispečer, ktorý sa snaží pochopiť myšlienkové pochody(a samozrejme nie len to) takýchto ľudí, ktorý všetko kritizujú, a sťažujú sa už pomaly aj sami na seba. Mrzí ma, že sa mi nedarí. ?
Reply on: Jezo #93091:
To je aj jasné, ako to chceš tahať? Všetky majú pokrivené spriahadlá ?
Reply on: TeBeCe #93083:
Ved naco..budeme predsa podopierat stlp, aby nepadol a kochat sa vyplasenym davom z neosvetleneho, deraveho a nebezpecneho tunela ?

Re #93085 Dlhe Diely MHD: Ked som videl tu masu ludi natlacenych v Xke co sme minali pri Lafranconi a dalsich ludi na Chatam Sofer, tak mi bolo vazne blivno nad organizaciou NAD a ako som uz vravel po viac ako 2 hodinach od MU ?

Re #93087 Max: Pridal by som moznost D.)...cestujucibytonepochopili, nikdysatotaknerobilo ?
Reply on: enumaelish #93088:
A teba, môj milý, za tvoje mimoriadne hlúpe a ignorantské poznámky (a amatérsky retušované fotografie), demonštrujúce absolútnu neznalosť vecí, ešte nikto zo žiadneho fóra nevyrazil? Nech sa páči, toto môže byť tvoje prvé...
Nič v zlom, ale podobné nehody ako sa stala napr pri tuneli keď šofér tretej súpravy nabral druhú a tá potom prvú, alebo napr. neuveriteľný kus umu šoféra 93 na Panónskej ceste keď na rovnej ceste nabral stĺp si nezaslúži nič iné ako vyhodenie z práce a poprípade hradenie škody z vlastného. Neviem potom ktorá poisťovňa by poisťovala našich šoférov ? Každopádne, ak dačo nezhorí alebo neni poľadovica tak aspoň šoféri sú zárukou, že v našej MHD bude každý týždeň o čom hovoriť ?
Reply on: Mikimaus #93081:
keď už sa to tu spomína... nevieš prečo? Síce ani ja, ale bolo na na príkaz dispečingu, s ozaj logickými argumentami -

A.) "je to v rovine - aby vodič videl do zadného vozňa" - lebo v zákrute pred križovatkou by už nevidel, a to by musel potom vodič alebo nedajboh dispečer navštíviť aj zadný vozeň a ešte tam aj informovať cestujúcich! ?

B.) alebo že v tuneli sa lepšie vystupuje, lebo električka tam svieti (a celý tunel je zrejme tiež vysvietený)

C.) v tuneli je vyššie hrana (nástupná=obrubník asi)... síce netuším kde, ale nevadí...

keby stál v tom nebezpečnom oblúku, tak by minimálne starší ľudia mohli cez 1.dvere prvého voza vystúpiť na vyvýšený obrubník, a mali by to bližšie ku zastávke ND, pekne po chodníku a nie tam z tunela po koľajach.

Vyberte si všetci argument, ktorý sa vám najviac pozdáva - dispečeri totiž použili všetky tri, ktoré som spomenul.

Ale hlavne, že ja som ten najväčší *****, že som si vôbec dovolil niečo povedať veľaváženému pánu dispečerovi, pretože oni sú vždy najmúdrejší na svete a všetko vedia najlepšie (viď. dnešná organizácia náhradnej dopravy).
Toto samozrejme neplatí na všetkých dispečerov, len na tých najmúdrejších s ktorými som mal dnes tú česť.
Reply on: 810zssk #93082:
tak tak... siel som okolo chatama sofera autom a vyzeralo to tam ako 1989 na SNPcku
Reply on: Mikimaus #93081:

Mikimaus my sme to mali super urobene - najvacsi T3 vrak aky ide a este sme 5 minut museli cakat kym tupec otvoril dvere a vypustil nas jak stado zvierat a hucal nieco v style :,, Bezte si vy smradi dalej to nejde!"
A este ti ludia v tom buse no to ma dozralo som uplne natlaceny na dverach div nie vypadnut a 2 stare babky mimo busu po mne "nadavali" (iny slusny vyraz ma nenapada) aby som sa posunul a tretia do mna zboku pichala barlou aby som jej vytvoril zivotny priestor ?
Nabuduce pojdem aj ja peso a nebudem cakat "celu Nedelu" 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.