A v nejakom americkom meste(tusim to bol Boston ale nie som si isty) JCDecaux ziskalo koncesiu na umiestnovanie mestskeho mobiliaru a kedze konkurencia bola velka, nie len ze dane mesto bude mat zastavky, lavicky,.. zadarmo este mu JCDecaux bude odovdavat cast zisku. Ale nevedel som to na googli najst.
Re #92860 Daniel86: I´m sorry, but you have to walk to Cunovo or Rusovce or just take a bus there and bought ticket there. Becouse busstop Cunovo razcestie is middle of nowhere.
86% je ratane medzi zastavkami Vinosady (Modranská) - Pezinok (namestie)? Lebo ak ano vela ludi nastupuje uz na zastavke Cajlanska v Pezinku nastupuje vela ludi a tam bude pomahat MHD Pezinok.
Medzi 6.00 a 8.00 ide z Vinosad do Pezinku 15 spojov. (ak by sme prizmurili oci a ratali aj ten 8.02 atk 16) Cize interval mame 8 (7,5 minuty)
Fakt je ale ten ze z Modry chodia aj (tam ratam aj jeden Trnavak obsluhovany SAD Trnava.
Na trase Modra - Pezinok ich je 25 z toho 1 zo Senice, 1 z Myjavy, 1 z Aleksiniec a 2 Trnavaky. Medzi nimi su vsak uz aj spoje, ktore budu ludi po zmene privazdat na vlak do Senkvic. Hovorim o spojoch iduce cez Budmerice a Vistuk. Prave cast tychto ludi ti zo spojov medzi Modrou a Pezinkom zmizne.
Nehovoriac o tom, ze odchody spojov z Modry o 6.00, 6.00, 6.00, 6.05 - 15 min nic - 6.20, 6.20, 6.20, 6.23 a 6.25, 6.25, 6.35, 6.35 z toho nejake zrychlene su napraskane a ostatne uz take plne niesu.
Ja ako clovek vyuzivajuci dopravu v relacii Vinosady - Bratislava som vsetkymi desiatmi za tuto zmenu. Nikde nie je povedane ze po supechu sa budu moct niektore realie upravit, tak isto ako to bolo v Petrzalke po zmene 5.9.2005.
"V tej obsluznosti nie su zobrazene a zaratane spoje zacinajuce v inych krajoch. Napriklad Trnava - Modra - BA."
1. Ako vieš?
2. Ako je to povedzme s linkou 102423? Spoje začínajúce v Doľanoch sú zarátané, kým spoje začínajúce v Dlhej už nie?
"Ono aj tak busy v relacii Modra - Pezinok plne nechodia. Naplnaju sa az v Pezinku."
Podľa prílohy 16 je vyťaženosť spojov v úseku Vinosady - Pezinok v rannej špičke až 86 %, čo je celkom slušné. Určite tam nie je priestor na zoškrtanie 40 % kapacity, ako sa navrhuje.
"Mozno by bolo dobre doplnit plan aj vytazenostou jednotlivych smerov."
Vyťaženosť je v prílohách (8, 16, 20 a ešte v jednej), bohužiaľ iba pre autobusy, iba pre rannú špičku a ešte takým hlúpym spôsobom popísaná, že niekedy sa nedá určiť, pre ktorý úsek vlastne vyťaženosť platí.
"A co sa tyka slabej odbronosti teoretickej casti, plan nie je robeny pre odbornikov ako si ty ale pre posrancov mesta/kraja. Tak aby aj oni pochopili..."
1. Oni to aj tak nepochopia.
2. Slabá odbornosť by nevadila, ale chyby áno. A keď už vypočítavajú, čo má vplyv na priepustnosť tratí, prečo vybrali práve tie faktory, ktoré vybrali, a iné ignorujú (napríklad takú "maličkosť", ako je traťová rýchlosť)?
3. Ak napíšu do plánu, že "pri uplatňovaní taktového GVD je požiadavka, aby cestovný čas medzi dvoma dopravňami tvoril polovicu taktu", tak je to nebezpečné, pretože poslanci si taký blud môžu zapamätať.
no na prvý pohľad sa mi to zdá neziskové - opravovať poškodené prístrešky a stavať nové len z reklamných zdrojov...iná vec je či sa o ne naozaj stará. No v BA sú prístrešky v celkom dobrom stave, či nie?(myslím JCDecaux)
BA tie pristresky neplati. Zabezpecuje ich firma JCDecaux. Ta ich stava, udrziava (ked ich niekto rozbije, popise), zabezpecuje osvetlenie a tak. Jedine co tam robi DPB je vyvesovanie CP - a vidno to aj na stave - pristresky su jedina sucast MHD ktora nie je totalne znicena. JCDecaux za to moze na pristresky umiestnovat reklamu - z coho zaraba.
Vygoogli si to, premýšľaj alebo čítaj občas Bratislavské noviny ?. JCDecaux je súkromná firma, ktorá zabezpečuje prístrešky, stará sa o ne (čistí ich, opravuje vymieňa skla po vandaloch...) na svoje náklady. Okrem asi 50 tich prístreškov na ktorých nie je umiestnená reklama (napr. zástavka Bulíkova) ale o ne sa stará na základe zmluvy s mestom. A peniaze na túto činnosť získava z reklamy ktorá je umiestnená na zástavke. Takisto má aj tzv. Citylighty po meste a iné. A funguje vo viacerých zahraničných mestách.
mne je jasné, že prístrešok by sa hodil prakticky všade, ale myslím, že v podmienkach BA (predpokladám, že aj finančných), je naozaj mrhanie prístreškami na zastávkach typu Čunovo a pod. Alebo aj napr. na zastávke Jesenského (tam, kde stojí len L17), i keď v centre by to asi malo vyzerať čo najlepšie...
Ámos
http://www.bratislavskenoviny.sk/2674/doprava/jcdecaux-zriadi-v-meste-nove-pristresky-na-zastavkach-smerovniky-a-infotabule
Ale aj
http://britva.webflek.net/modules.php?name=News&file=print&sid=60
A v nejakom americkom meste(tusim to bol Boston ale nie som si isty) JCDecaux ziskalo koncesiu na umiestnovanie mestskeho mobiliaru a kedze konkurencia bola velka, nie len ze dane mesto bude mat zastavky, lavicky,.. zadarmo este mu JCDecaux bude odovdavat cast zisku. Ale nevedel som to na googli najst.
Re #92860 Daniel86: I´m sorry, but you have to walk to Cunovo or Rusovce or just take a bus there and bought ticket there. Becouse busstop Cunovo razcestie is middle of nowhere.