Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hoppusmark01 #92277:
? vies co je to za blbost sak to by si spravil pre debilov v IAD volne parkovace miesta ako na sancovej ❗
Reply on: Valec #92324:
To bol príklad, neviem, som myslel, že píšem s niekým, kto má poňatie o účtovníctve ,ale ty ma len chytáš za slovíčka.
Nemáš poňatie, čo je strata a zisk, ako sa s ním nakladá, podľa teba, keď je podnik v strate, všetci hladujú...
Reply on: Ike #92322:
Už sme to tu síce niekoľko krát preberali, ale rád ti to zopakujem. V BA sa už minimálne jedna veľká súkromná firma o prevádzku MHD zaujímala. Keď sa však dozvedeli, koľko do toho mesto môže dať, tak rýchlo zutekali. Myslíš, že ty by si im to prepočítal lepšie? ?
Reply on: ufo #92321:
Jasné. A na ďalší rozvoj firmy potom budeš dávať financie zo svojho miliónového platu (napr. navyšovaním základného imania). Ale stále budeš musieť zvýšiť dotáciu o milión krát počet spoločníkov firmy (predpokladám, že nikto takúto spoločnosť zakladať sám nebude), zatiaľ čo v DPB si takýto plat nikto nenaloží.
Reply on: luky133 #92279:
Super este tak nejaku utilitku aby to nebolo iba demo,, ? ?
Reply on: d3k0 #92320:
Tak som to myslel, zvazok liniek... napr okres BAII by dostal jeden sukromnik ktory by navrhol linkovanie a predlozil magistratu, ktory by to schvalil a okresal tak, aby obsluzil aj neziskove uzemia...
mohol by sa (vzhladom ze sa jedna o male uzemie a nevelky pocet liniek) dostat do pozitivnej ziskovej bilancie a tak ze by sa mu to oplatilo...
Reply on: Valec #92316:
No aby bolo jasné, tvoja firma, keď nemá zisk ani stratu, neznamená to, že zamestnanci a ty ako riaditeľ nemáš plat. Ty môžeš mať aj milión mesačný plat, počíta sa to do tvojich výdavkov, ktoré keď ti nepokrývajú príjmy, dorovná ti dotáciou v našom prípade mesto, keď ti nemá kto dať dotáciu, vyprodukuješ stratu, ale stále máš svoj plat. Chápeš?
Fungovat by to malo tak, ze pre kazdy zvazok liniek sa urobi verejna sutaz a prevadzkovat ho bude vitaz. Samozrejme, kriteriom by bola nielen cena, ale aj nizkopodlaznost, vek vozidiel, informacny system, atd. Napokon takto by mala fungovat BID od 2. alebo 3. etapy. Zodpovednost za objednane vykony vsak bude stale na verejnej sprave...
Reply on: Mike #92318:
Som počítal podľa nočákov, aby každá MČ mala aspoň jednu linku. ?
Reply on: Valec #92314:
Ešte uber, z tých 20 nosných liniek by 10 premávalo iba počas špičiek. ☺ Dnes nájsť v sedle a večer potenciálne rentabilne plnú linku je problém.
Reply on: Valec #92314:
* oprava:
... poskytujú sa zľavy dôchodcom, deťom, študentom... a koniec koncov aj pravidelným cestujúcim (električenka), bezplatná preprava a pod.
Reply on: ufo #92313:
Myslíš? Išiel by robiť niečo, z čoho by si nič nemal? Chodil by si do práce len za jedlo, stravu a pracovné oblečenie?
Reply on: Ike #92312:
Položme si otázku, kde v strednej Európe a všeobecne v Európe je MHD zisková.
Reply on: Ike #92312:
MHD je stratová (tak ako takmer všade vo svete) práve preto, že je to verejná služba. Z tohto titulu sa prevádzkujú aj také linky ako 44, 151... ktoré sú jedinou obsluhou daných lokalít, MHD premáva už od rána od 5:00 až do 23:00 večer, poskytujú sa zľavy dôchodcom, deťom, študentom..., bezplatná doprava a koniec koncov aj pravidelným cestujúcim (električenka) a pod. Ak by mala MHD existovať len na čisto komerčnej báze, tak by v BA zostalo možno 20 nosných liniek premávajúcich od 6:30 do 21:00.
Reply on: Valec #92311:
Prečo by mu muselo pridať na zisk? Vyrovnané hospodárenie je v niečom zlé? Ak by mal podnikateľ garantované, že nebude v strate, s radosťou pôjde podnikať do takého odvetvia.
Reply on: Valec #92311:
No jo, zabudol som ze sme v Slovakii ?

ok, tak si treba polozit otazku preco je MHD stratova? pokles zakaznikov?
Reply on: Ike #92309:
Ale aký to bude mať význam, keď MHD je celkovo tak či tak stratová? Akurát zatiaľ čo mesto DPB poskytne dotáciu len do výšky straty, podnikateľovi bude musieť pridať ešte aj na zisk, z čoho je možné v slovenských podmienkach vyrobiť akurát pekný tunel.
Či nebodaj sa chystáš založiť si firmu prevádzkujúcu MHD?
Reply on: Ike #92309:
nie Ubla, ale Ulic, pardon
Reply on: d3k0 #92302:
nemyslel som to tak... myslel som napr ze do BA vstupia 4 sukromnici, ktorym mesto pod podmienkou ze bude respektovat prvorade jeho priority moze prevadzkovat linky...

Podobne ako funguje primestska... Linka z Novej Sedlice do Ubli urcite nie je pre sukromnika atraktivna, ale okres Snina rozhodol (resp Presovsky kraj, neviem v cej kompetencii to je), ze minimalne tolko spojov tam MUSI chodit, inak SAD Humenne nemoze prevazdkovat obsluhu okresov ML,SV,HE...

v BA su linky ktore su atraktivne pre sukromnika a potom take co su neatraktivne... v celej baze je BA neatraktivna lebo vykonavanie MHD je tazke, preto by som dovolil viacerym sukromnikom, nech si to podelia (aj ziskove linky, aj neziskove)...

Samozrejme ide hlavne o serioznost...
Reply on: Ike #92305:
Tak ale potom je jedno, či magistrát svoje požiadavky presadzuje cez DPB alebo cez skupinu súkromníkov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.