Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: aquila #90793:

Samozrejme že teraz sa na most Apollo už tramvaj dať nedá. Sľubovali trolejbus a čo tam máme? Smradľavé napchaté autobusy stojace v zápche spolu s IGK. Bravo mesto.
Reply on: S499.1023 #90740:
hm, tak sa zada ze my chcem sockarsky len jeden rad pri oknach 🙂

ad rozvoj elektricky, tak BA chyba jednoznacny dopravny generel.. potom sa len prilepkuje ..
Reply on: kecho #90730:
neboj k tej uprave zrejme vo velmi blizkom case dojde, vsak uz teraz trosililinka zosekali na ruzinovskej strany najazdy 😉

ad elektricka na apolle, o tom pocujem prvy krat. vzdy sa tam pocitalo len s trolejbusovou dopravou.

pri pristavnom moste sa to sklonuje stale v sucinosti s vyuzitim volneho pasu na bajkalskej ..

Re #90733 fobust: vid vyssie, je mi to ozaj novinka, ja len viem, ze tam bolo vzdy ratane s trolejbusmi..
Reply on: Zvero #90603:
Aké boli na Jelačičovej problémy? Ja že som tam nejakých pár rokov ako vodič vtedajšej 217 jazdil a žiadne problémy tam neboli, okrem vysokej kvality parovodu...
Reply on: eripmav #90678:
Prevadzkove naklady - tazko povedat co si pod tym DPB predstavuje. Ono totiz naklady sa delia na dve skupiny. Fixne naklady su tie, ktorych vyska zostava nemenna bez ohladu na mnozstvo vyrobenych vyrobkov, prevezenych osob atd. Patri sem napr. v nasom pripade ODPISY (tak sa vlastne cena autobusov po dobu X rokov prevedie do nakladov), platy vodicov, pripadne nejake naklady na najom garazi. Do variabilnych nakladov ide vsetko to, co sa v zavislosti od poctu prepravenych osob meni, to jest naklady na pohonne hmoty, naklady na vymenu opotrebovanych dielov a ich obstaranie. Ta kalkulacia, ktoru robil dopravny podnik moze (ale nemusi !!!) byt zavadzajuca.

K dlzke odpisovania vozidiel co vravel fobust: V roku 2001 sa dopravne prostriedky odpisovali 5 rokov. Myslim ze toto platilo aj pre autobusy. Ono kazdy podnik si dlzku (uctovneho) odpisovania moze stanovit sam. Odpisovanie nie je totizto nic ine ako premietnutie kupnej ceny vozidla do nakladov. V najlepsom pripade by sa malo odpisovat presne tolko rokov, kolko sluzi prislusny voz v skutocnosti, aby sa dosiahli najpravdivejsie hodnoty nakladov. Dalej to rozvadzat nebudem aby som zbytocne neplietol.

Ak by sme dali hlavy dokopy, mozeme si spravit aj my vlastnu kalkulaciu. K tomu ale potrebujem vediet viacero udajov ako cena voza, oficialna zivotnost, pocet osob, kt. je voz schopny prepravit, spotreba na X km prevedena na SK (prachy su prachy). V druhom stadiu by sme mohli urobit aj taku vec ze by sme zahrnuli aj naklady na vystavbu trolej. vedenia a tak.

Ak mi niekto poskytne tieto udaje, viem urobit vypocet a prepocet na osobokilometer.
Reply on: Ámos #90786:
škoda ze aspon nejaka mensia suma (napr 50 000 000 eur) nepojde na DPB - ved muzejne exponaty v podobe busov treba uchovat ? ?
Reply on: Sommelier #90787:

So mnou sa nedá. 🙂 OD TEBA to beriem ako kompliment.
Reply on: Emo #90779:
polka Biskupíc, alebo nevieme čítať ? A prečo by nemohli ? Ja cestujem z Biskupíc na hlavnú aspoň 20 krát do roka a to nežijem v BA.
Reply on: fobust #90784:
hej. Najmä keď sa pôjde podľa varianty 2 tak územie, ktoré chceme obslúžiť najviac (veľký kosoštvorec) bude obslúžené v strede dvomi zastávkami.

Tvoja varianta vedie okrajom oblasti (ako doplnok časom bohatstva a prepychu v pohode, ale nie prioritne).

Čo mám veštkyňu aj gulu pod postelou ?
Odkiaľ to mám vedieť ? Imho keď bude dohromady 10 minútový špičkový, čo by mohlo byť reálne, tak imho v poho spoko.
Tú električku by si hustejším nenaplnil, tak neviem o čo Ti ide.

Vážne sa s Tebou nedá.
Reply on: fobust #90784:

Samozrejme ešte rátaj zastávky Prístvná a Košická, ktoré by to obslúžilo. A ešte mi povedz ako často bude ten vlak jazdiť z Petržalky na Pribinovu.
Reply on: Sommelier #90783:

Héj? Spádové územie stanice Pribinova je rovnaké ako spádové územie zastávky Most Apollo? Odkedy?
Reply on: fobust #90777:
Tunelová zastávka Pribinova ništ ? Alebo to treba postaviť v tom smere 2 krát, však keď to už stojí pár desiatok miliárd, tak nejaké ďalšie na električku, ktorá bude potrebovať preferenciu na apolle pohoda ?
Prosím Teba, mysli. O tom, že celé Nivy sa stanú dopravným pruserom doby nepochybujem, ale nesilme to do scestných imaginárnych predstáv.
Aby si nepovedal... Od šafka cez Pribinovu, olejkársku, landererovu, košickú (alternatívne Bottovou) a (ulicou) mlynské nivy až po Plynárenskú (na kruháči obratisko), ak nie ďalej. Hmm ?
Reply on: Emo #90781:
Síce je fakt, že vtedy sa to rozloží na viac zastávok. Ale aj tak sa mi to nezdá ako zásadný problém.
Reply on: Sommelier #90780:
Však tí ľudia s taškami musia do toho vozu nastúpiť aj keď ide priamo. Vtedy nezdržujú? ?
Reply on: Emo #90778:
Faken, prestupujú už aj ľudia z Prievozu, ktorí onehdá nemuseli. Tu nejde o to, že nechce. Vieš aké "zdržanie" spôsobujú prestupujúci ľudia s cestovnými taškami a kuframi ? A koľko ich tou 201 na hlavnú jazdí ? Málo ?
Uvažujem trochu.
Reply on: Sommelier #90775:
A mimochodom: to celé Podunajské Biskupice chodia denne na Hlavnú Stanicu? ? ? ?
Reply on: Sommelier #90775:
Zase sa niekomu nechce prestupovať. ?
Reply on: Sommelier #90776:

Nie na Duláku, ale za mostom Apollo.
Reply on: fobust #90770:
A kde ? Na Miletičovej a Duláku ? Hej ? Tak začni menovať. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.