Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #88564:
Si videl niekedy rumunského Slováka? To je úplne iná societa. A Rumuni nemajú žiadny dôvod ísť robiť na SK za pár lei navyše oproti Rumunsku. Sú v EÚ. Ak už majú opustiť svoj domov, môžu predsa ísť rovno do Írska, Spojeného kráľovstva, Škandinávie...
Reply on: bwd #88562:
Máš pocit, že to takto niekam dovedieme? Máš pocit, že vo Viedni to robia takto? Ja zaujímavé, že nám dávajú niektorí Viedeň za príklad a pritom súčasne navrhujú nejaké "trhové" riešenia.
EU BA si žiadnu zmluvnú dopravu nezaplatia lebo nie sú firma ale škola, študenti EU BA si nakúpia bazárové Favority a budú nám ešte viac upchávať mesto.
Ostatne, myslel som, že platíš dane v Rakúsku ? .
Reply on: Papyr #88558:
Lenže o túto prácu nemajú záujem ani Ukrajinci. Ukrajinec totiž nermá záujem o prácu, kde sa bude robiť presne podľa ZP. Ukrajinec pôjde jazdiť na kamión, kde ho nechajú na tri mená robiť 20 hodín denne, dostane min. mzdu a zvyšok na ruku, za pol mesiaca si odrobí a na pol mesiaca pôjde domov. On nepotrebuje mať po každej smene odpočinok, on potrebuje drieť a potom mať voľno.
Reply on: Ámos #88564:
1) kolko je rumunskych Slovakov? Kolko je Ukrajincov?
2) preco by obcania Rumunska emigrovali k nam, ked ako obcania EU mozu emigrovat aj do bohatsich krajin?
3) preco by Ukrajinci mali byt len murari? Myslis, ze tam nikto nema papiere na autobus, event. trolejbus?
este k 84 a krizovatke Mamateyova / Susekova
1. napad presmerovat 84ku cez Mamateyovu a potom Furdekovu je o to nezmyselnejsi, ze po zruseni moznosti odbocit z mostu Apollo na Bosakovu su pravidelne na Mamateyovej pred zastavkou Sustekova v case poobednajsej spicky zapchy a 68/88/96/99 musia cakat kym sa dostanu na zastavku
2. okrem toho, bezohladni vodici sa v snahe dostat sa z krizovatky natlacia do bus pruhu a blokuju odchod autobusov, ktore tu stoja na zastavke a maju preferencny signal na opustenie krizovatky, co zase bezohladni vodici DPB riesia vytrubovanim, cim samozrejme strpcuju zivot obyvatelov sustekovej (uz beztak trpiacich hlukom z frekventovanej krizovatky)
Ale ak sa na 84 pozreme naozaj z hladiska ze vacsinu casu je prazdna a iba pred zaciatkom a po skonceni prednasok je plna, pricom v piatok vobec kedze vyucovanie neprebieha, tak skutocne by napory by mala brat nejaka 184. Na ktore vozy budu lebo vyucovanie na EUBA zacina 8.30, takze uz mimo spicky.

Ak to pomoze naplnit 84 aj mimo inych casov...
Skutocne je to len posunutie zastavky do 300 metrov. Buducorocnym prvakom ani nepride, ze budu musiet ist az na Bulikovu.
Reply on: AAA #88563:
"EU BA" Dá sa na to pozerať zo všelijakých pohľadov, v každom prípade by bolo korektné, ak si ministerstvo, alebo ktokoľvek iný zriadi nejakú ustanovizeň, kde bude veľká koncentrácia ľudí (ako tu poniektorí hovoria 'substrátu'), že aj zabezpečí ich dopravu. Napríklad financovaním zmluvnej dopravy tak, aby títo ľudia (ktorí by bez tej ustanovizne tam ináč nemali čo pohľadávať), náporove nezaťažovali bežnú hromadnú dopravu.
Reply on: kecho #88555:
co to? Mas pocit, ze v trhovej ekonomike nema podnikovy sektor spolupracovat s verejnym, napriklad aj ziadanim otvarania studijnych odborov a programov???

Re #88556 kecho: Aha, takze ludia co tam byvaju sa rano dostanu 68 do prace/skoly ale naspat domov uz nie... ak zacne 68 stat na Ekonomickej tak zrusenie statia na Bulikovej je velmi dobry napad.
Vsetkym nam je jasne kde byvas, ale skus sa odosobnit a pozret sa na to ztej triezvej, nezainteresovanej stranky.

Re #88558 Papyr: Akurat bude viac murarov. To skor by mali hladat medzi rumunskymi Slovakmi. Trebars tam aj ist na nabor ?
Reply on: bwd #88562:
Dá sa na to pozrieť aj tak, že existuje silný špecifický prepravný prúd medzi zastávkami EU BA a Hroboňova, ktorý treba nejako prepraviť. Preto vznikla linka, ktorá tento vzťah rieši. Ak tú linku zrušíš dopyt po tej linke nezanikne (študenti, čo bývajú na HoPe zväčša nemajú autá). Takže títo ľudia sa "infiltrujú" do iných liniek a výsledok by bol, žeby sa tí ľudia na Hroboňovej ani nedostali do autobusu, lebo plná 83 by ich nebola schopná pojať.
Rovnako tak je to s linkou 31, ktorá tiež premáva len kvôli študentom, lebo opäť ak by sa mali cpať do 39 s 20 minútovým intervalom, alebo aspoň po Slávičie údolie do kinderka L 30, asi by tam tá doprava skolabovala.
Reply on: Malic #88559:
"...Tento spoj bol vymysleny pre EU BA..."

Poďme na to z iného konca. Prečo by malo mesto obsluhovať špeciálne nejakú EU BA? Prečo si EU BA nezabezpečí a nefinancuje zmluvnú prepravu, tak ako to robia veľké podniky? Prečo mám ja platiť niekomu špeciálnu dopravu?
Reply on: kecho #88560:
Nechcem to tu spamovat, ale odporujes si.

Dobre vies, ze L83 sa poriadne zaplni kym pride na Vlastenecke nam. Natlacia sa do nej ludia z L95 a L88 a na Vlastenecke pride plna. Nechcem si predstavit ako by sa do nej rvali este ludia od TPD. Takto maju L84, ktora ma presne opacnu preferenciu, rano je plna z mesta a vecer plna do mesta, teda jej sucastne vyuzivanie na odlahcenie L83 o ludi z Dvorov 4 a zast. Dvory+Aupark je ovela lepsie ako navrhovany stav.
Reply on: Malic #88559:

L84: "Obyvatelia Lachovej maju predsa L88 s pohodlnym intervalom a prestupom do prazdnej L83 na nam. Hraniciarov."

po novom sa to dá interpretovať aj takto:
Obyvatelia okolia TPD maju predsa L99 s pohodlnym intervalom (dokonca lepším ako 88) a prestupom do prazdnej L83 a L84 na Vlasteneckom nám.

btw. kto chodieva ráno L83 z Hraničiarov, určite nebude tvrdiť, že je prázdna - 1. nástupný bod sa presunul ešte pred križovatku za dostižkou 🙂
Ad L78, L84:
Byvam 22 rokov pri TPD, takze dokonalo poznam momentalnu situaciu. Mozem teda objektivne posudzovat.

L84: Tento spoj bol vymysleny pre EU BA a v case skoncenia vyucovania je tento spoj patricne plny, slovom nepriehladny. V ostatnom case je jeho vyuzitelnost mensia, v useku Jungmanova - Ovsiste chodi plna v oboch smeroch len v spicke.
Osobne si myslim, ze momentalne riesenie je dobre. Obyvatelia Lachovej maju predsa L88 s pohodlnym intervalom a prestupom do prazdnej L83 na nam. Hraniciarov, nelenivi spoluobcania to prejdu aj peso ?.

L78: Vyborna linka, ktorej by svedcala konecna na Safarikovom nam. S L95 by sa tam v pohode vosli, keby predlzili bus statie az po krizovatku. Jej jedina nevyhoda je absolutna nepresnost a neschopnost dodrzat grafikon v spicke kvoli zapcham(Vrakuna-priecestie, Tomasikova, Bajkalska, Trnavske myto-Krizna, Dostojevskeho rad, Stary most). Chodievam nou denne a L78/4 a /8 mavaju pravidelne meskania od 5 do 25min z prvej zastavky. A k tym motorom. L78 v spicke nema v Petrzalke konecne, maximalne tak priebeznu konecnu ?
?
Dobre všetci vieme čo sa do MHD ako tak vyznajú že načo a pre koho bola linka 84 robená a pre koho jazdí tak ako nechapem prečo chcú jej hlavný účel zrušiť ❗
A ktej spominanej 78 teraz po novom sa obivatelie prilahlích panelákov stažujú na hluk z motorov autobusov a žiadajú aby sa motori vipinali teraz v zime by to šlo lebo nedosahujú take teploty ale na druhu stranu sa to neoplati na tych 5 či 8 minút a za druhé sa pri tom dost zničia pri vipnuti a za niekolko minut naštartovaní a v lete ked by som hned vipol motor pri 100°C tak v tom momente možem volať dispečing nech mi pošlú dielnu zo 60l alicolu lebo mi to v tom momente vyhodi vodu von čo by spôsobilo vynechanie spoja a samozrejme by sa na to sťažovali že načo to vipinam ked viem čo to spraví ? ale ked tam mam dlhší prestoj ako 10 minút tak ho vipnem po chvilke nebudem predsa rušiť že ?
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5138

"Argumentujú novou zástavbou v danej časti a stratou jediného priameho spojenia centrom, keďže po presmerovaní linky 84 by im zostala už iba vnútropetržalská linka 99."
jasné 🙂 na Farského 78 a 95 a 78 aj pri Albere je absencia spojenia s centrom... + 68 z Bosákovej tiež vôbec nejde do centra...
a čo majú posledné 2 roky robiť napr. na Lachovej? kde ide 88 a 68 (+ráno a poobede 96) a podľa uvedenej definície tiež nemajú "priame spojenie centrom" a ani s Petržalkou, keďže 99 tadiaľ nechodí.

68 - "V tom prípade napríklad čitateľ Richard navrhuje zrušiť zastavovanie na zastávke Bulíkova, aby sa zbytočne nepredlžovala jazdná doba autobusov."
a ja som napr. v prípade zriadenia EUBA za zrušenie zastávky 68 na Šustekovej - v zápche pred križovatkou bus nemusí čakať, kým sa na ňu vôbec dostane a potom nemusí čakať na semaforoch. Keby išiel bez tejto zastávky, môže ísť z Bulíkovej priamo cez križovatku a ušetrí minimálne 2-3 minúty
Reply on: Ámos #88553:

"Je nevyhnutné, aby do riešenia tejto situácie vstúpil aj štát a aby bol zriadený na školách študijný odbor vodič z povolania"
v ďalšej päťročnici centrálne plánovaného hospodárstva, súdruhovia...?

keby bolo také niečo záujem, už by si to snáď školy vtesanli medzi predmety, nie?
Reply on: Andy #88552:
Je to tak.
Reply on: Valec #88550:
Myslím, že miesto výbuchu je v rovnakom napájacom úseku ako celá táto križovatka, tak preto bolo vypnuté aj to, ale môžem sa mýliť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.