seriovy SOR bude mat:
-vacsiu kabinu (nejake EU normy)
-nove predne dvere (v case vyroby prototypu ine nemali)
-odhlucneny a izolovany motor
-o cca 15 cm menej
-ine tvary, atd.
Konecne sa aj mne podarilo povozit sa testovacou SOR-kou, takze tot su moje dojmy (niektore uz boli spomenute inymi diskutujucimi):
PLUSY:
+fakt zivy motor
+dobra 6-stupnova prevodovka
+udajne dobry podvozok
+pozitivne hodnotim aj fakt, ze stvore dvere sa otvaraju dovnutra
Co sa tyka prvych dvoch bodov, SOR tam je schopny namontovat viac druhov motorov, ako aj prevodovky ZF, Voith, Allison a pod.
MINUSY:
-prve dvere fungovali dost zle, po zavreti sa casto stavalo, ze cidlo nezaregistrovalo, ze su zavrete a signal zatvarania dveri obveseloval cestujucich az do dalsej zastavky, pripadne kym vozidlo nepreslo cez nejaku nerovnost. Vodic ich preto radsej ani neotvaral (zdravim, PePa).
-motor je zle odhlucneny aj odizolovany, listy nad motorom mali odhadom 60°C, v zime mozu byt vyhrievane sedadla plus, rozhodne vsak nie v lete...
-pracovisko vodica je stiesnene a chyba zatvorena kabina (SOR vie udajne namontovat velku kabinu s tym, ze predne dvere by boli len pre vodica)
-ergonomia pracoviska vodica nie je najlepsia, vela ovladacich prvkov je na vertikalnom paneli, ktory nie je poruke…
-pouzite tlacidla na ovladacom paneli treba drzat cca 1 sekundu, aby reagovali, co sa mi nezda zrovna prakticke
-druhe dvere pri kazdom otvoreni a zatvoreni priserne vrzgali
-len minimum sedadiel je skutocne bezbarierovych
-interier vozu (okrem sedaciek; napr. stropne oblozenie, svietidla) je tak 10 rokov pozadu. Samozrejme vychadza to z toho, ze SOR sa snazi vyrobit lacny autobus
-ani po zhliadnuty “ziveho” vozu ma externy dizajn neoslovil, i ked je to pokrok oproti prvym Sorkam (moj subjektivny nazor)
-cely voz na mna posobil lacnym dojmom, ako uz bolo napisane skor, akoby zbuchany na kolene…
To, ze voz nema informacny system a klimu kabiny vodica (prip. salonu) neriesim, lebo to si moze dopravca objednat, ale blokovanie rozjazdu pri otvorenych dverach by nemalo chybat v seriovych vozoch.
Dnes som si vsimol v jednej nemenovanej K2S, tu cedulu Tento priestor je monitorovany... Zahadou zostava, preco druha cast K2S je potagovana..alebo, ze by tam cocka nedovidela ? Druha cocka umiestnena na druhom LCD zo zadnej casti moze tak snimat akurat 2. dvere ? Inak fungovalo len jedno LCD, to druhe na vodicovej kabine bolo off. Neviem ci si niekto vsimol, ale to LCD malo v obraze nejake rusenie, take horizontalne pruhy, ktore sa menili v zavislosti na tom ci vozidlo stalo, rozbiehalo sa, alebo malo jazdu. ? Bud to ide o lajdackost zapojenia, alebo to robi vyzbroj (rusenie) ?
Či to nebude čiastočne aj tým, že dotyční ľudia z vedenia podniku sú všelijakí experti svojho oboru - jeden kabelár, druhý podnikateľ, tretí z televízie, štvrtý zase politik. Kde je nejaký skutočný odborník na dopravu? Asi sa niekde obracia v hrobe, keď vidí súčasný stav... ?
Treba sa, mierne povedané, vykašľať na rozvíjanie cestnej siete a tým ďašiemu rozmachu IAD a na jej úkor VÝRAZNE začať zvyšovať kvalitu MHD, pretože až ľudia uvidia, že MHD je rýchlejšia, kvalitná, zatiaľ čo oni si hovia na prdeliach vo svojich autách v zápche, prejdú naspať do verejnej dopravy a prostriedky, ktoré sa vrazia do rozvoja MHD sa vrátia.
Žiaľ vedenie mesta a mám pocit, že aj niekoľko ľudí z vedenia DPB si fuckticky sedia na kábloch. ?
Nie, riešiť sa to má naraz, napr. tým, že ako investičné priority sa stanovia aj BUS pruhy a dobudovania trolejbusových tratí na úkor prebudovania niektorých križovatiek a rozširovania ciest pre IAD. Samotné mesto tvrdí, že nemá vôbec peniaze... a práve v takej situácii sa ukazuje, čo pokladá za prioritné.
A ako má to mesto zlepšovať tie podmienky? Napr. tak, že bude investovať do novej infraštruktúry pre IAD a nie do infraštruktúry pre MHD? Väčšinou je využitie verejných zdrojov otázka priorít a otázka nejakej dopravnej politiky, tak si ujasni, čo vlastne chceš. Ja som v mojom pôvodnom príspevku reagoval na Andyho a parkovanie, hovoril som o regulácii statickej dopravy.
Max