Ani u jedného autobusu MHD si dvere neotvárate dopytom!!!!!Tlačítka sa používajú jedine na zástavkach na znamenie!!!!!Už si to konečne natrepte do svojích hláv a nediskutujte zbytočne!!! ☠ ☠
Robím tu linku 23,ale že by bol na tejto zástavke nejaký nával to sa nedá povedať.Keď za celú službu odveziem a prieziem na túto zástavku 5 ľudí aj to už preháňam.Je zaujímavé čítať niektoré príspevky,akými debilinami sa zapodievajú niektoré elementy,ktorí sem píšu,naozaj mi to pripadá,že nemajú,čo robiť.Ešte si počkám na vyjadrenie nejakého experta na dopravu,ktorý navrhne,aby linka č.51 zachádzala do podzemných garáži Polusu,aby mali cestujúci bezbariérový prístup k nákupom!!! ? ? ?
Vozy E6/c6 na linke U6 majú tiež fotobunky a v minulosti bývalé súpravy E6+c6+E6+c6+E6 bežne stáli v stanici aj 4 minúty, lebo furt dobiehal ďalší substrát a dvere sa nezatvárali. Pritom v tuneli pred stanicou už čakala ďalšia súprava. Takto by to asi vyzeralo v BA. Až na to, že u nás by to zo zastávky neodišlo vôbec, bo vlkä cestujú na schodoch bežne.
Tak po rade:
1. To čo som písal, som písal Igorovi a nie tebe, tak sa do toho nemiešaj.
2. Nemám nič proti tomu, aby aj v BA fungoval systém ako v západných mestách, a teda že ak chcem vystúpiť pred zastávkou si stlačím príslušné tlačítko, čím jednak vodiča upozorním že vystupujem a jednak sa mi otvoria príslušné dvere. A ak nikto nebude chcieť vystúpiť a nikto nebude stáť na zastávke, tak tam vozidlo zastavovať vôbec nemusí. ALE, ak to má takto fungovať, tak poprosím na všetkých vozidlách a rovnako. Čiže podobné úvahy môžem mať až po výmene takmer všetkých súčasných vozidiel a nie montovať rôzne výdobytky techniky do rozpadávajúcich sa vrakov.
3. "otvárajú všetky dvere aj napriek tomu, že nie sú vybavené fotobunkou"
Fotobunka vo viedenských električkách má len tú funckciu, že keď sa v priestore dverí určitú dobu nikto neobjaví, tak sa zatvoria. U nás by to nefungovalo už len z toho dôvodu, že v prestore dverí sa bežne cestuje. Fotobunka nemá žiadny význam pri otváraní dverí.
Malé subjektívne hodnotenie testovacieho kĺbatého SORu (ako cestujúca):
Priznávam, bola som sklamaná. Prvý dojem "zabilo" dopadnutie do echt tvrdej sedačky. Vozík je síce pomerne hbitý, ale motor je neskutočne hlučný. Samozrejme, je riadny, veď niečo musí "odtlačiť" - ale toľký hluk som nečakala. Za nahlučnejšie považujem ja osobne kĺbaté TAMy, ale toto je moderné vozidlo, myslím, že odhlučnenie by mu pridalo na atraktivite. Ďalšie, čo mi veľmi pokazilo dojem, je "celková tvrdosť" - bus pôsobil, ako keby vôbec nepoznal tlmiče. Sedela som na sedadlách "od podlahy" (neviem, ako to cítiť na tých vyvýšených) a doslova som cítila cestu pod sedadlom. Ďalší dojem kaziaci detail je dosť škrípajúci mech (rozumej harmonika). Sedela som asi meter za ňou, na ľavej strane - a z pravej strany poslednej nápravy sa tiež ozývali nezdravé zvuky (čap... ?).
Celkové zhrnutie: Ja ako potenciálny prepravca by som jednoznačne trvala na inej výbave, o.i. na odhlučnení. Bus mi pripadal ako zhotovený "na kolene", po troch zastávkach by som jednoznačne dala prednosť cestovaniu v niektorom z našich Solarisov.Veľmi mi to pripomínalo starú C 744 1201 v jej už po-rozkvetových rokoch.
Hlúposti preto, lebo ako už správne poznamenal S499.1023 v príspevku #86127 vo Viedni sa na električkách zatvárajú dvere automaticky. Ja ale hovorím o Bratislave, kde by systém otvárania dverí na vyžiadanie podstatne zlepšil súčasný stav, keď sa zbytočne na každej zastávke otvárajú všetky dvere aj napriek tomu, že nie sú vybavené fotobunkou.
Už len taký detail, a to že viedenské električky ani nedisponujú vonkajšími spätnými zrkadlami, takže vodič ani nemá podľa čoho analyzovať, aké dvere cestujúci použil.
Taki tak. Dnes maju dopyt aj prastare K2 a T3. Tak preco by ho nemali mat aj prastare Ik a Vrakosy (odhliadnuc od ich stavu ? ) v Ik 4xx, len doladit ten pseudodopyt co tam teraz je, v SORoch by nemal byt problem ?
Zase jeden pozitivny prinos to mozno bude mat.Ti haranti z ucilista aspon nebudu nastupovat na Krcoch a vozit sa na konecnu aby si mohli v klude v autobuse sadnut.Stari ludia potom nemali sancu uz chytit fleka. ☺
Minimálne na električkách vo Viedni sa dvere zatvárajú bez akéhokoľvek pričinenia vodiča. Okrem toho si asi v živote nesedel za volantom kĺbového autobusu či sedemdielneho ULF-u či E-čka s vlekom, ak si myslíš, že vodič má šancu analyzovať, ktoré dvere cestujúci použil.
Minimálne na električkách vo Viedni sa dvere zatvárajú bez akéhokoľvek pričinenia vodiča. Okrem toho si asi v živote nesedel za volantom kĺbového autobusu či sedemdielneho UKR
K testovanému SOR. Musím povedať, že jedine v točni by mohla byť harmonika z vnútra pri podlahe uchytená nejak a zabezpečen aby sa tam nikto nestrepal. Plance to tam ako zástera šéfkuchára ?
Ak tí kkti dačo spravia so starou budovou stanice, tak ich pôjdem vyzabíjať !!! ☠ dúfam,že tá nemožná natvrdlá prístavba pôjde to šrotu bez rešpektu ? ? ?
myslel som to tak, že sa to nedá na všetkých linkách hneď zajtra. jasné, že keby sa dorobili tlačidlá, tak to nie je problém... Ale aj tak by bolo možno lepšie už neinvestovať do starých busov, ktoré sa aj tak rozpadnú a kúpiť nové (najlepšie NP, CNG a aj s dopytom) - tož fantazmagória ?
Själavrak