Si> Suhlasim s prestavbou systemu, avsak nechal by som 600V, lebo to je najviac pouzivany. Pre 1435 tiez nevidim dovod, 1000ka je predsa druhy najrozsirenejsi rozchod
Sa priznam, ze ja by som bol najradsej, keby do vedenia DP nastupili ludia, ktori vedia ako ma MHD fungovat, ktori vedia manazovat dobre a ktorim zalezi na tom co robia.
Potom bude vsetko O.K. Teda snad k lepsiemu. Chcelo by to nejaku normalnu jasnu logicku koncepciu, podla ktorej by sa zacalo budovat nieco, co sa naozaj MHD moze nazyvat.
d3k0: akoze staci si v Prahe prejst okrem metra odlahle stvrte, kvalitu vozidiel a intervaly a k tomu cenu za 60 minutovy listok 12 Kc (u nas za 12 korun 10 minut) a kazdy normalny jedinec si prizna, ze Bratislavska doprava je vysmech sveta a v zivote si za takuto kvalitu nezaplatim ani halier!
V Propelery č.12 je článok o plynofikácií v DPB. Celkom zaújmavý. Je tam aj info, že na budúci rok DPB chystá tender na nákup nových autobusov s pohonom CNG( dufam, že to nebudú nejaké SORy. Mimochodom neviete cenové relácie busov na plyn sólo aj kĺbakov. Dosť by ma to zaujmalo a neviem to nikde nájsť.
Vies Punty, dodaj mi cele udaje, aby som si ich nemusel zistovat z kazdej zastavky sam (lebo Zajazdy Bratislava nie su schopne dodat vsetky cestovne poriadky ani Avionu a nie to este mne), a potom to bude bezchybne
Ak nieco niekto urobi,mal by si to po sebe skontrolovat.Mate chybu v cestovnom poriadku autobusu
"Ikea-Racianske myto.Pomocka|hladaj sobota,nedela,sviatok po 19-tej hodine.Ak je uz tento cestovny poriadok uvedeny,tak asi treba v inej
stati vymazat,ze ho uvedieme v najblizsich dnoch.
Spectre: no ja by som bol len za prestavat cely system, tak kolajovy (zmena rozchodu na 1435) ako aj napajaci (osobne by som menil aj trakcne napatie a to konkretne zdvihol, asi na 1.5 kV - dovod: na tom istom priereze vodica mozem preniest vyssi vykon co mi dava moznost mat pri tej istej zatazi tvrdsie napatove charakteristiky vedeni, mensie straty na vedeniach a pripadne vyssi pocet vozidiel na usekoch)
Turbo: to nie je len o vysvetleni ale aj o uprave sucasnej rozvodnej siete, ktora vyzera asi tak, ze meniaren a odtial hviezdicovo roztahane, potom dalsia meniaren a zas hviezdicovo roztahane... a nie je to nikde prepojene (ak odmyslim trolej). A ked nie su peniaze na ine, pochybujem ze sa najdu zrovna na nieco taketo...
Turbo: no ja co si pamatam tak ze napriklad v takom ruzinove na trati ked naslapnu 2 - 3 vozy tak tam ide napatie aj pod 400 V a zas v takyx krasnanoch, ked je vsetko vypravene a maximalne sa okolo prebehne neaka ta 5ka, tak ze napatie na troleji v pohode prekracuje aj 1 kV :-))
A na kvalitnejsiu prevadzku by okrem uprav napati pomohlo aj take nieco, ze popri tratiach by boli robene trakcne rozvody na styl zbernice, na ktoru by boli pripojene tak jednotlive sekcie ako aj meniarne a v pripade potreby udrzby meniarne proste meniaren odpojim od siete tak na vstupe ako aj na vystupe a pokial to zrovna nespravim v case spickoveho zatazenia tak sa vlastne nic nedeje...
To som potom zvedavy, ked niekedy v ruzovej buducnosti budu kupovat nove eliny (co nebudu, dokazuje to uz len to, ze BA-noviny zverejnia nezmyselny clanok o elinach do muzea - na magistrate podla mna chcu eliny uplne zrusit, preto sa ani nove nekupuju), ze ako sa tu rozchodia na takej sieti. Ved preto tusim do Ruzinova nejazdia nejake eliny...
Ta siet vobec neslape ako hodinky. Udajne mame 600 V js. Napatie kolise od 420 V az po 800 V. Ked ti k tomu zarekuperuje dajaka TV8 tak kludne aj 1000 V!!! A navyse mame v BA UDAJNE jednosmerny prud. Nuz, uz sa mi niekedy zda, ze male okolo 5 Hz frekvenciu. Menibusti nech si vezmu kladiva a nech tlcu po usmernovacoch aby lepsie vyhladili prud.
Jano