koľko 60min cestovných lístkov si môže kúpiť z priemerného mesačného platu Rakušan a koľko Slovák?
Inak povedané ak budem zarábať 100 000 Sk čistého mesačne (ha ha ha) tak sa mi nebude zdať veľa dať za 30 min 14 Sk. Všetko je relatívne.
Ale ak nás náhodou príjmu do EU a budme platiť za cestu 1,5 EUR pri dnešných platoch (však sa im musíme vyrovnať v cenách, no nie? ako nás o tom neustále presviedčajú), tak to bude silná káva. Pretože ceny sa zdvihnú, ale kvalita zostane ešte dlhú dobu rovnaká.
J: Dobre... zoberme ze sa ten zazrak zvany metro postavi... kedy to ma byt cele hotove ? Ak by vsetko zvladli podla planu, tak niekedy v roku 2030... To ak dozijem, uz budem pomaly uvazovat o tom ako pojdem na dochodok.... A urcite ma nepotesi ze sa este nasledujucich 25 rokov budem musiet mackat v cim dalej tym horsej MHD, pretoze bude metro a tak sa na ostatne systemy neujde penazi...
Nedivim sa ti ze sa ti nezda ze mozno riesit dopravu rovnako dobre aj elektrickou vzhladom na to ako to v sucasnosti na tratiach vyzera a co nam tu p. Kovalcik tlaci uz dlhe roky do hlav.... Ale zamysli sa nad tym, ze oba systemy su kolajove, a pokial bude elektrickova trat cesty krizovat mimourovnovo a nebude mat zastavky pri kazdej vrbe ale s priblizne rovnakou hustotou ako by malo metro (bolo by nevyhnutne mat k tomuto systemu doplnkovu dopravu, ale to rovnako bude treba aj v pripade metra len nam to akosik uz tak hlasno nehovoria lebo nikoho nebavi prestupovat a tym by metro stratilo na atraktivnosti... s tym ze elektrickove ()alebo inac povedane povrchove zeleznicne) trate sa daju vyrazne jednoduchsie vetvit a teda robit odbocky na trati - co takto v petrzalke trat do Ovsista, potom popri Jantarovej ceste na Janikov dvor a cez Dvory k Tescu (a pripadne zas az do zadu na Janikov dvor) ? - urcite to priamo bez prestupu obsluzi vacsie mnozstvo ludi ako jedna jedina trasa metra planovana popri Jantarovej ceste (nehovoriac o zranitelnosti v pripade poruch a vyluk)), tak nevidim dovod preco by tento system nemohol posluzit pri nizsich stavebnych (urcite je lacnejsie mimourovnove krizovanie ako zahrabat celu trat pod zem) ako aj prevadzkovych (udrzba v podzemi je vzhladom na nepristupnost pre velke mechanizmy vyrazne zlozitejsia) nakladoch. Tento system by navazoval na uz existujuci system v meste, ktory by vyzadoval sice dost znacnu rekonstrukciu, ale ked sa pozries na trate tak uznas ze ten pyta rekonstrukciu aj bez toho.
A dakedy v buducnosti ked bude mat mesto velmi vela penazi navyse, tak pre zrychlenie dopravy krizom cez centrum sa mozu vybudovat tratove prepoje v podzemi , ale vzhladom na to ze v sucasnosti v tom stave akom to je elektricka prejde centrom do 12 minut by som toto nepovazoval za az tak palcive...
Spectre: Nemam istotu ci by vyhody zo zmeny trakcneho napajania prevysili nevyhody (naklady) spojene so zmenou, ale zmena rochodu by priniesla myslim mnoho vyhod, najma v spojeni s vozidlami schopnymi byt napajane aj zo systemu ZSR a rakuskych zeleznic. Takze aj ked tuna je pokial viem vacsina zarytymi zastancami rozchodu 1000 mm, tak pokial ti co o tom rozhoduju neodpisu elektricku ze nech to iba dozije a ide prec tak k tej zmene skor ci neskor dojde....
#8610Jano:12kc je 18Sk. A 18Sk lístok je 60 minútový.
#8611Andrej: tá logická koncepcia je ale stále ráta s nosným systémom. No viem, že väčšina zvás je odporcom metra no musíte sa stým zmieriť. Metro v Ba bude, ide o prestýž SR- BA hl. mesto a hlavne laici ako ja chcú metro nie elinu.A politici im to metro dajú. A nezabúdajte že bude obsluhovať 1,3 mil ľudí a to je slušné.A aj výhodné kedže 30.000ľudí z BA- okolie cestuje prostriedkami DPB ale nemyslím si že su veľký platiči cestovného.V metre ho skontroluješ jednoduchšie, hlavne na tratiech mimo Ba.A tiež neverím, že by elina zvládla Petržalsku dopravu lepšie ako metro, či niečo podobne.
Si> Suhlasim s prestavbou systemu, avsak nechal by som 600V, lebo to je najviac pouzivany. Pre 1435 tiez nevidim dovod, 1000ka je predsa druhy najrozsirenejsi rozchod
Sa priznam, ze ja by som bol najradsej, keby do vedenia DP nastupili ludia, ktori vedia ako ma MHD fungovat, ktori vedia manazovat dobre a ktorim zalezi na tom co robia.
Potom bude vsetko O.K. Teda snad k lepsiemu. Chcelo by to nejaku normalnu jasnu logicku koncepciu, podla ktorej by sa zacalo budovat nieco, co sa naozaj MHD moze nazyvat.
d3k0: akoze staci si v Prahe prejst okrem metra odlahle stvrte, kvalitu vozidiel a intervaly a k tomu cenu za 60 minutovy listok 12 Kc (u nas za 12 korun 10 minut) a kazdy normalny jedinec si prizna, ze Bratislavska doprava je vysmech sveta a v zivote si za takuto kvalitu nezaplatim ani halier!
V Propelery č.12 je článok o plynofikácií v DPB. Celkom zaújmavý. Je tam aj info, že na budúci rok DPB chystá tender na nákup nových autobusov s pohonom CNG( dufam, že to nebudú nejaké SORy. Mimochodom neviete cenové relácie busov na plyn sólo aj kĺbakov. Dosť by ma to zaujmalo a neviem to nikde nájsť.
Vies Punty, dodaj mi cele udaje, aby som si ich nemusel zistovat z kazdej zastavky sam (lebo Zajazdy Bratislava nie su schopne dodat vsetky cestovne poriadky ani Avionu a nie to este mne), a potom to bude bezchybne
Ak nieco niekto urobi,mal by si to po sebe skontrolovat.Mate chybu v cestovnom poriadku autobusu
"Ikea-Racianske myto.Pomocka|hladaj sobota,nedela,sviatok po 19-tej hodine.Ak je uz tento cestovny poriadok uvedeny,tak asi treba v inej
stati vymazat,ze ho uvedieme v najblizsich dnoch.
Spectre: no ja by som bol len za prestavat cely system, tak kolajovy (zmena rozchodu na 1435) ako aj napajaci (osobne by som menil aj trakcne napatie a to konkretne zdvihol, asi na 1.5 kV - dovod: na tom istom priereze vodica mozem preniest vyssi vykon co mi dava moznost mat pri tej istej zatazi tvrdsie napatove charakteristiky vedeni, mensie straty na vedeniach a pripadne vyssi pocet vozidiel na usekoch)
Turbo: to nie je len o vysvetleni ale aj o uprave sucasnej rozvodnej siete, ktora vyzera asi tak, ze meniaren a odtial hviezdicovo roztahane, potom dalsia meniaren a zas hviezdicovo roztahane... a nie je to nikde prepojene (ak odmyslim trolej). A ked nie su peniaze na ine, pochybujem ze sa najdu zrovna na nieco taketo...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andrej (Anndy008)
Potom bude vsetko O.K. Teda snad k lepsiemu. Chcelo by to nejaku normalnu jasnu logicku koncepciu, podla ktorej by sa zacalo budovat nieco, co sa naozaj MHD moze nazyvat.