Reply on: fobust #85763:
Co sa tyka klimy - tam je to fakt o tom co si dopravca objedna. Informacny system zas asi nedavali preto ze kazdy dopravca ho ma iny a pocas testovania by v niektorych mestach nefungoval. Opat je to o tom co si dopravca objedna.
fobust
+ veľká kapacita
+ 5 dverí bez schodov
+ pohodlné sedenie na všetkých sedadlách, dostatok miesta na nohy
+ výhľad z vozidla
+ živé, dobré jazdné vlastnosti, vodiči si väčšinou pochvalovali, aj čo sa prejazdu oblúkmi týka
+ spotreba bola vraj iba 24 litrov na 100 km, pričom sa s tým nešuchatali
- absencia blokovania rozjazdu s otvorenými dverami
- nedoriešená točňa
- vŕzgal kĺb
- informačný systém
- nefukčný kneeling (resp. taký že sa nevie vrátiť to východzej polohy)
- malá kabínka vodiča
- konštrukcia predných dverí
- hladina hluku na sedadlách vzadu pri motore (aj keď to bolo znesiteľné)
- vysoká teplota motorového krytu, niektoré hliníkové lišty boli doslova vrelé, neudržal som na nich ruku (a to boli v tieni, rozpálené iba motorom)
- vozidlo nemá klimatizáciu
- ceľkom slušné vetranie, ale šlo by vylepšiť
Navrhoval a uvítal by som nasledovné zmeny:
* blokovanie rozjazdu pri otvorených dverách
* vyriešiť točňu s ohľadom na bezpečnosť cestujúcich
* motor nutne potrebuje lepšiu izoláciu od priestoru pre cestujúcich, tepelnú aj hlukovú
* uzavretú kabínku pre vodiča, klimatizovanú
* v prípade že vodič by mal kabínku aj s prednými dverami iba pre seba, zrušiť to široké sedadlo na prednom kolese a dať nad prednú nápravu usporiadanie 2+2
* informačný systém na úrovni 21. storočia
* kneeling
* lepšie rozmiestnanie tlačidiel dopytového otvárania dverí a znamení vodičovi
* všetky možné okná spraviť ako výklopné (pokiaľ tam nemá byť transparent)
Ok, tieto úpravy by dvihli cenu autobusu možno no milión hore, ale stoja za to.
možno si ešte niečo spomeniem