V Brne sa jazdí podstatne rýchlejšie z dvoch dôvodov:
1) Vodiči tam nie sú predposratí a keď má cez výhybku 30, tak tam nejde 10.
2) Nemajú tam ing. Tretie Skupenstvo Vody, ktorý na výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 60 "preventívne" zavesí 30 a na výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 40 zavesí 20.
3) Používajú asi tak dvojnásobné prítlaky zberačov (čo bolo historicky nevyhnutné kvôli "bránkovým" kríženiam a už to tak ostalo), takže je takmer vylúčené vypadnutie zberačov mimo evidentnú závadu na trakčnom vedení.
Inak tam majú zavesené také pekelné hybridy, že ani bratislavskí drotári na nich nemajú.
Pražská traťovka sa pre zmenu vyznačuje tým, že extrémne miluje BKV panely, tankodrómy a niekoľkomesačné uzávierky pri jednoduchých rekonštrukciách.
Pre mňa je rozhodujúce, ako je riešený bus vo vnútri. Či má na streche hrb s výstrojom alebo kvetinovú záhradu, je mi srdečne jedno. A pre Bratislavu v jej súčasnej (dlhotrvajúcej) mizérii je plusom každý nový bus, aj keby mal strechu zubatú ako hradné múry.
tak ja ked kukam na Solaris - ma HRB ! Ma tam na streche nieco, co "normalny" bus nema mat, lebo je normalne, ze bus ma rovnu strechu. Toto je ten sotoizmus. Proste SOR BN 9.5 je rieseny, ako je rieseny, a niekto to moze povazovat za krasne. PODSTATNE (!) je ale to, ze je to NP !!! (Odhlaidnuc od dalsich drobnych vylepseni od B 9.5)
K teme mestskej dopravy: Mohli by sme este tyzden diskutovat o tom ci to je mestska doprava (alebo zas primestska - to je PODLA MNA presnejsie), radsej tu temu nechajme lebo k nicomu to nevedie.
S 12-metrovym SORom nesuhlasim, beriem to ako v sucasnosti velku vyhodu SORov. Myslim ze je to dokonca jedna z veci ktorou chcu ziskat vyhodu - vela dveri. Na 18-metrovom SORe NB ktory v lete asi zacnu vyrabat mas zas 5 dveri... A je faktom ze to zrychluje nastup.
A to je prave ta sotodogma. Pretoze potom mozem aj ja napisat stara dobra T2 a humus T6. navyse pdola mna BN 9.5 vyzeraju LEPSIE nez B 9.5. A co tym chcem povedat ? Ze dizajn je SUBJEKTIVNA (vyhladat v slovniku cudzich slov) zalezitost. Cize to nie je moc relevatne (vyhladat v slovniku cudzich slov) pri vybere.
Doplním ešte MHD medzi Libercom a Jabloncom nad Nisom (tramvaj z Liberca).
Re #84167 S499.1023: Ale tak Solarisy, Ikarusy 412, Mercedesy Sprinter a "duobusy" nemajú hŕby a predsa sú nízkopodlažné... Najotrasnejší mi pripadá ten 12-metrový SOR - 4 dvere na nekĺbovom buse... ?
Re #84169 KLF: Na funkčnosť neútočím, ale vzhľadovo mi Sory s hŕbom pripadajú byť otrasné. A kde má Solaris hŕb? Ak myslíš "to" na streche, tak to je podľa mňa v pohode, lebo je to na rovnej streche.
Re #84170 KLF: Ja som môj príspevok naozaj myslel iba z hľadiska dizajnu tých SORov ako píše 810zssk v #84171 . Zrejme to z toho môjho príspevku nedostatočne vyplynulo.
Hej? Neskúmal som tieto prevádzky (Ostrava a Pardubice), ale nie tak dávno tu ľudia pri kritike bratislavského trolejbusového vrchného vedenia vychvaľovali Brno, že sa tam jazdí cez križovatky podstatne rýchlejšie a pod. Takže ak sú niekde lepší, nemám nič proti.
Koxo, kde zhodnotil dizxajn ??? Sak napisal "stare dobre SORy B9,5".. koki tieto nove BN 9.5 su zle? Su ESTE LEPSIE ! jak tu S499 napisal... toto je sotodogma uz !
Chlapci, chlapci...
Re #84166 S499: Vacsina ludi vie ze DPB prevadzkuje dopravu v ramci BA (okrem Chorvatskeho grobu, ale o tom nikto tym nedotknuty netusi). Preto im logicky dojde ze on asi so Sencom nic nema. Dobre vies co som chcel povedat, len mas akosi potrebu furt protestovat. Divim sa ze ta to bavi..
Re #84167: Zhodnotil dizajn. Co je na tom zle? Netvrdil ze SORy BN9.5 su HORSIE, ale ze su SKAREDSIE. omg...
Napríklad taká MESTSKÁ hromadná doprava MEDZI Prešovom a Veľkým Šarišom, medzi Mostom a Litvínovom, medzi Chomutovom a Jirkovom, medzi Pardubicami a Lázněmi Bohdaneč, medzi Českými Budějovicami a Borkom a tak by som mohol pokračovať...
Netreba sa snažiť za každú cenu reagovať na veci, o ktorých si len myslíš, že im rozumieš.
S499.1023
1) Vodiči tam nie sú predposratí a keď má cez výhybku 30, tak tam nejde 10.
2) Nemajú tam ing. Tretie Skupenstvo Vody, ktorý na výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 60 "preventívne" zavesí 30 a na výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 40 zavesí 20.
3) Používajú asi tak dvojnásobné prítlaky zberačov (čo bolo historicky nevyhnutné kvôli "bránkovým" kríženiam a už to tak ostalo), takže je takmer vylúčené vypadnutie zberačov mimo evidentnú závadu na trakčnom vedení.
Inak tam majú zavesené také pekelné hybridy, že ani bratislavskí drotári na nich nemajú.
Pražská traťovka sa pre zmenu vyznačuje tým, že extrémne miluje BKV panely, tankodrómy a niekoľkomesačné uzávierky pri jednoduchých rekonštrukciách.