KLF: ono je to tak o peniazox ako aj o tom ako to je spravene a myslim ze je to realne aj pri elektrickax... a pre zastancov metra tvrdiacix ze naklady na udrzbu budu nizsie.. nex sa idu pozriet do prahy, ako tam maju udrziavane zeleznicne zvrsky tak v podzemi ako aj na povrxu... V takej BA mozme akurat cakat ze aj metro bude brzdit a prechadzat cez vyhybky ryxlostou 10 km/h :-))
Turbo
proti hrotu priamo - 15 km/h
proti hrotu do odbocky - 10 km/h
po hrote priamo - 20 km/h
po hrote z odbocky - 15 km/h
cez kriz - 15 km/h (alebo 20?)
Dovody:
Pri jazde proti hrotu do odbocky je mozne, ze vyhybka podhodi, cize sa (z akejkolvej priciny) sama prehodi. Pri jazde do odbocky je tato moznost vacsia ako pri jazde priamo, lebo predne koleso podvozku tlaci na ohnuty jazyk a tym dochadza k posobeniu sily, ktora otaca celym jazykom proti smeru odbocenia, co moze sposobit presunutie (aj ked male) jazyka prave vtedy, kde na neho vchadza duha os podvozku. Toto je nebezpecne najma u startych vylagrovanych vyhybkach s uvolnenymi jazykmi. Druhy dovod obmedzenia je komfort cestovania. Ak by si isiel rychlo do odbocky, tak by to pekne hodilo. Ako treti dovod mozem uveist ze ked budes pluhovat vyhybkami rychlostou 30 km/h proti hrotu, tak ich aj dost rychlo znicis, teda skratis zivotnost. To iste plati o podvozku, a uz som videl, ze pri brutalnych jazdach moze odpadunt torzna vzpera...
Pri jazde proti hrou priamo je tiez mozne, ze vyhyblka podhodi, je to menej pravdepodobne, ale stava sa to. V tom pripade je obmedzenie cisto z bezpecnostneho dovodu. Aby si nesiel moc rychlo v pripade ze by ti podhodila. To by si sa vykolajil a je lepsie vykolajit sa v 15 km/h ako v 50 km/h.
Jazda po hrote z odbocky: Podhodenie nie je problem, ale ide tu o komfort jazdy a o zivotnost vyhybky, najma jazakov.
Jazda po hrote, priamo: Ziaden problem. Obmedzeie je iba kvoli komfortu jazdy a niezsieho opotrebovania srdcovky.
Jazda cez kriz: Obmedzenie kvoli opotrebovaniu srdcoviek (jeden kriz = 4 srdcovky) a podvozkov.
Vsetky tieto veci su relativne. Mame vyhybky, cez ktore by sa malo ist aj 3 km/h (Vozovna Jurajov dvor, stojanka prva, kolaj 2/3) a aj take, cez ktore mozes ist proti hrotu priamo 50 km/h (Krizna # Vazovova smer Krizna -> Trnavske myto).