Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
KLF: ono je to tak o peniazox ako aj o tom ako to je spravene a myslim ze je to realne aj pri elektrickax... a pre zastancov metra tvrdiacix ze naklady na udrzbu budu nizsie.. nex sa idu pozriet do prahy, ako tam maju udrziavane zeleznicne zvrsky tak v podzemi ako aj na povrxu... V takej BA mozme akurat cakat ze aj metro bude brzdit a prechadzat cez vyhybky ryxlostou 10 km/h :-))
Si: Moja rec ! Moja rec ! Ale ono asi zeleznicne trate su v INOM stave ako tie elektrickove....
Protože existují různé rodinné odpornosti, kterým se nelze vyhnout, odkládám svoji cestu do blavy nejmíň o týden. Termín upřesním.
proti danym rychlostnym obmedzeniam by bolo vhodne pouzivat iny typ vyhybiek (dvojity zamok, a pripadne s mensim uhlom), dufam ze casom sa o tom bude uvazovat, su totiz miesta, kde by minimalne trasa v rovnom smere nemusela byt rychlostne obmedzena... a ked mozu rychliky na zeleznici behat cez vyhybky vyse 100 km/h rychlostami....
Obmedzenia maju svoj vyznam, pokial si pamatam, tak takto (opravte ma ak sa mylym):

proti hrotu priamo - 15 km/h
proti hrotu do odbocky - 10 km/h
po hrote priamo - 20 km/h
po hrote z odbocky - 15 km/h
cez kriz - 15 km/h (alebo 20?)

Dovody:

Pri jazde proti hrotu do odbocky je mozne, ze vyhybka podhodi, cize sa (z akejkolvej priciny) sama prehodi. Pri jazde do odbocky je tato moznost vacsia ako pri jazde priamo, lebo predne koleso podvozku tlaci na ohnuty jazyk a tym dochadza k posobeniu sily, ktora otaca celym jazykom proti smeru odbocenia, co moze sposobit presunutie (aj ked male) jazyka prave vtedy, kde na neho vchadza duha os podvozku. Toto je nebezpecne najma u startych vylagrovanych vyhybkach s uvolnenymi jazykmi. Druhy dovod obmedzenia je komfort cestovania. Ak by si isiel rychlo do odbocky, tak by to pekne hodilo. Ako treti dovod mozem uveist ze ked budes pluhovat vyhybkami rychlostou 30 km/h proti hrotu, tak ich aj dost rychlo znicis, teda skratis zivotnost. To iste plati o podvozku, a uz som videl, ze pri brutalnych jazdach moze odpadunt torzna vzpera...

Pri jazde proti hrou priamo je tiez mozne, ze vyhyblka podhodi, je to menej pravdepodobne, ale stava sa to. V tom pripade je obmedzenie cisto z bezpecnostneho dovodu. Aby si nesiel moc rychlo v pripade ze by ti podhodila. To by si sa vykolajil a je lepsie vykolajit sa v 15 km/h ako v 50 km/h.

Jazda po hrote z odbocky: Podhodenie nie je problem, ale ide tu o komfort jazdy a o zivotnost vyhybky, najma jazakov.

Jazda po hrote, priamo: Ziaden problem. Obmedzeie je iba kvoli komfortu jazdy a niezsieho opotrebovania srdcovky.

Jazda cez kriz: Obmedzenie kvoli opotrebovaniu srdcoviek (jeden kriz = 4 srdcovky) a podvozkov.

Vsetky tieto veci su relativne. Mame vyhybky, cez ktore by sa malo ist aj 3 km/h (Vozovna Jurajov dvor, stojanka prva, kolaj 2/3) a aj take, cez ktore mozes ist proti hrotu priamo 50 km/h (Krizna # Vazovova smer Krizna -> Trnavske myto).
🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Turbo: Diky - uz je mi to celkom jasne. Ja som si nejako myslel, ze to sa jedna o trolejove vedenie elin, a nie o kolajnice. Hee. Takze fakt diky - uz je to jasne. Pricipialne som chapal, len som si to predstavoval na trolejovom vedeni a nie na kolajniciach 😃.
Pozeraj skor na zem. Ukazem ti to pomocou tejto fotky.

Ides do predu, proti hrotu vyhybky. Popiseme si to co vidime. V strede medzi kolajnicami je taka modra skatula, ktorej sa hovori prestavnik. Vlavo od nej je jazyk vyhybky. Jazyk je to co sa pri prehodeni posunie. Kazda vyhybka ma dva. Jeden priamy jazyk a jeden ohnuty. V nasom pripade je lavy jazyk priamy, pravy ohnuty. V mieste kde sa kolajnice krizuju je srdcovka. Symetricke vyhybky (tu) maju dva ohnute jazyky.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Turbo este ta pootravujem: preco je pri jazde proti hrotu obmedzena rychlost na 10km/h?

diky
este nie, nestiham
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Turbo: tak myslim, ze viacej budem pozerat na droty ako na zem 😃 - aby som si to neskor lahsie predstavil 😃

Inak btw. dohodli si sa nejako s martykom, alebo tak nejak?
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Diky Turbo. Cize to zavisi podla smeru akym idem na vyhybku a tiez podla toho ako (smer) je vyhbka urobena. 🙂
Jazda po hrote je vtedy, ked najprv prejdes srdcovkou, potom jazykom. Ale to asi tiez nechapes. Takze sa pokusim vysvetlit ti to inak. Ked ides elektrickou linky 4 z Americkeho namestia na Spitalsku, tak sa napajas na trat linky 11. Tam je vyhybka. No, a ide po nej po hrote. Proti hrotu je to opacne. Pochopil? Este sa rozlisuje ci ides z odbocky alebo priamo. Napriklad ked 11-ka odbaca na Kamennom namesi na Spitalsku, tak ide proti hrotu do odbocky. Cize vodic by nemal ist viac ako 10 km/h (podla D1/1). A tak dalej... Pri trolejovych vyhybkach je "jazda po hrote" v uvodzovkach, lebo tento vyraz pochadza od kolajovych vozidiel. 🙂 Este mame aj vyhybky symetricke (odbocka k ZST Nove Mesto), na nich su oba smery do odbocky.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

pozeral som nove dnesne fotky trolejbusov a vedeni. Zaujimalo by ma - co sa v nasich podmienkach myslim vysokorychlostnou krizovatkou a tiez, co je to "jazda po hrote"?
Nezavisle na tych dvoch podomnou, som to prave siel pisat aj ja! 😉 Fakt nechapem, preco by sa ten Ikarus 435.18F.67KG.451A.7843C (akoze naco tam pises tolko znakov d3k0? 😉 ) vyradeny ??? Ved sa objednaju nahradne diely na predok a je to vybavene. Sak inak mu asi nic nie je.
si - no hej...prave som si tie fotky dopozeral a tiez sa mi zda ze staci ten predok a bude zase ok...teda ak je len ten poskodeny...inak fakt zaujimave ako vodic v tej kabine sedel...ak vobec sedel...heh...to by som rad videl...
ikarus 2812: neviem preco aj pri fotkach vsetcia cakaju ze bude ten voz vyradeny. Nemam tie serble rad, ale do paze neviem v akom stave ma ram, ale pokial ho nema dosahany, tak mu staci vymenit len predne celo a cas praveho boku... A to si myslim nie je dovodom na vyradenie vozidla... (a ked nemal zdemolovane riadenie a napravu, predpokladam ze ani ram by neak vaznejsie sahnuty byt nemal...)
anketa - ...MHD aj v mimo Bratislavy... ??? cudne, ale pochpil som 🙂
Jo a este jeden napad: posielajte na adresu banovemesto@netax.sk nesuhlas s tym ze pre polusom ma byt uzavrety zvrsok trate... pokial viem tak si to vyvzdoroval starosta noveho mesta...
Ta T3MOD nevyzera az tak zle, az na tie sedadla a ako uz Si spomenul - vyklapacie okna. No ale z kabiny bude asi lepsi vyhlad ako zo PARSackych strojov. ;)) Aspon nieco. Len zas... Kym v PARSe nam rocne spravia 3-4 vozy, tak jeden T3MOD sa asi vyraba + testuje (realny cas) 8-10 rokov.........

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.