Bolo tam o tom, ze Zilina kupila nejakych 6 15Tr-iek zo Zlinu za nieco cez 300.000.- Kc (predpokladam, ze za kus). Zlincania vraveli, ze to uz su neprevadzkovatelne trolejbusy, tak sa pytali Zilincanov, ci sa to oplatlo kupit. Zilincania povedali, ze oplatilo, ze to budu asi rok prevadzkovat. No a generalna oprava by vraj stala 6.000.000.- Sk, takze to sa uz neoplati. Tak tam zadreli daco o nerentabilnosti trolejbusovej dopravy vseobecne.
Videli ste tú reklamu na autobuse v BB? Teda takú hrubosť od SAD Zvolen som nečakal. Mohli by byť za to pokutovaný ako za zvrejňovanie vulgarizmov a napádanie konkurencie?
No tak to uz je vizitka dopravneho podniku.. ale zas tie rozne potahy su skvor kozmetickou vadou ako ucelovou.. je to vzdy lepsie ako keby tam nechali nejaky plesnivy spinavy potah.. Noo ta hrdza je uz trochu vaznejsia ale myslim ze vozy po GO najme tie co boli robene v Bystrici vyzeraju dost dobre.. hmm a tie opadavajuce madla - to je tiez fuserina. Ale ja chodim troflikmi kazdy den (najme 14Tr) a tak realne 80-85 % vozov co mi dojde je relativne na slusnej urovni co sa tyka kultury cestovania. A myslim ze pri tych kratkych karosach je to percento mensie.. tie co maju GO este pred cng ani nekomentujem ale je pravda ze to bolo uz dost davno no a tie novsiegeneralkovane s cng - uz len ten piskot brzd co ma na zastavke ohlusi.. spravanie motora nie je casto idealne - co pri trolejbusoch myslim motoricky som nezazil este vobec nejake problemy.. a tie tyce a sedadla su na tom podobne a mnohokrat este horsie.
U 14 Tr to závisí hlavne od toho, či tie vozy mali VP, resp. boli na GO. A tie vzorkovníky sedačiek, to nie je zas nejak rozšírené, ale pár takých vozov je, že má jedno sedadlo poťah 15TrM, druhé akoby bol z T6 3. série, 6634 má zas všetky sedadlá ako 25Tr.
Ale záleží od konkrétneho kusu, niektoré 14Tr sú hrdzavé až strach, niektoré sú zase celkom pekné. A to s tými vzorkovníkmi v 15TrM ma prekvapuje, tam som sa s tým ešte nestretol.
A tento poznáte:
"Okrem toho podľa neho Železnice SR, správcu dopravnej cesty a infraštruktúry, čaká ďalší "skrytý dlh" na železničných staniciach, kde síce bežia rekonštrukcie interiérov, no podľa Švantnera často neostávajú peniaze na rekonštrukciu vnútrajška."
(http://hn.hnonline.sk/c1-21458040-zeleznice-potrebuju-105-miliard)
Používanie cudzích termitov je niekedy ...
(Švantner - štátny tajomník ministerstva dopravy)
Záhradník povedal iba to, že jestvujú aj také názory, že trolejbusy sú neekonomické. A že sú, je, bohužiaľ, pravda. V Banskej Bystrici dokonca prevážili.
Ja naopak kvitujem, že DPB konečne zacvaklo, čo sme tu pred takmer rokom viacerí napísali, totiž že riešenie trate na Dlhé diely s obratom na pomocný pohon je technologická zvrátenosť a vozidlá sa na tom zhumpľujú rekordnou rýchlosťou. Škoda, že na nás nedali už vtedy.
A čo tam bolo v tom príspevku? Posledné vyjadrenia Záhradníka ohľadne miliónových nákladov pre trolejbusové trate sú už trochu silné kafé, zohľadňujúc napr. fakt, že poslanci nedávno schválili cca. 580 mil. Sk na budovanie cestnej infraštruktúry.
No tak ten prispevok o trolejbusoch v spravach an STV1 teraz asi moc na slave trolejbusov nepridal. Len to zahralo do karat Zahradnikovi a odporcom trolejbusov...
No tie trolejbusy už tiež vyzerajú hrozne, 6260, ktorá je už prederavený, 6255 s tak kvalitonu VP spojenou s modernizáciou, že farby madiel sa odlupjú, 6249 and company s krásnymi záplatami, 15TrM so vzorovníkmi sedačiek,... .
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Själavrak