Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
El Sergio #79965: L50 je už teraz dobré motadlo a ešte by si ju nechal zdržovať busmi vychádzajúcimi z ASMN. 😞
Reply on: El Sergio #79965:
No, v špičke by to niekedy nebola minúta navyše, skôr pár minút. Dôvodom je výjazd autobusov z ASMN, už som videl situáciu, že na semafóre čakalo 8-10 prímestských autobusov (+ostatná doprava samozrejme).
Reply on: El Sergio #79965:
Odbocenie z Parickovej na Svatoplukovu by bol celkom problem, nakolko ta krizovatka je dost neprehladna (a ako som aj cital v novinach aj dost kolizna) kedze tam nie su semafory. Preto sa mi povodna trasa zda byt v pohode. Navyse pri odbocovani z Kosickej na Mlynske Nivy je semafor, takze ziadny problem.
Reply on: tr3mp #79964:
No, to celkom dáva zmysel. ?
Ale možno by stálo za zváženie presunúť tú trasu na Svätoplukovu, pretože na Košickej aj tak žiadna zastávka nie je a takto by sa zvýšila obslužnosť oblasti o zastávku Páričkova a nič by sa tým nestratilo (no možno minúta jazdy navyše). Akurát problém by bol v tých zaparkovaných autách ako spomínal Daniel, ale aspoň v prípade nočnej linky by to nevadilo. ?
Reply on: El Sergio #79962:
Zaujímavý pohľad. Situácia je skôr taká, že spomínané linky premávajú najkratšou trasou po Košickej a Mlynských nivách. Problémom je však opačný smer, kde sa z Mlynských nív nedá odbočiť doľava na Košickú. Teda trasa po Svätoplukovej a Páričkovej je riešenie nemožnosti zabočiť na Košickú priamo a nie naopak 🙂
Je nejaký objektívny dôvod, prečo linky 50 a 509 a predtým 185, 38 atď. v smere na Miletičovu premávajú cez Svätoplukovu a v opačnom smere cez Košickú? Pokiaľ viem tak tá spojka medzi Svätoplukovou a Dulovym námestím nie je jednosmerka, čiže by po nej linky kľudne mohli ísť aj v smere na AS MN. Jediný dôvod ktorý ma napadá prečo to tak nie je, je tradícia a nikdy sa to tak nerobilo a cestujúci by to zneužili a ani by to nepochopili a podobne. ?
Reply on: KLF #79960:
Myslím, že je.
Reply on: hoppusmark #79949:
neni on bronislav?
Reply on: SteyerGraf #79898:
A ktore odchody by si ty uz len zrusil?
Reply on: S499.1023 #79953:
No neviem ako to je u citelisov/25Tr ale ked porovnas 14tr a porovnatelne stare (niekedy aj mladsie) kratke karosy tak na tej dlhsej zivotnosti asi nieco bude.. aj ked samozrejme sa rata aj s nejakymi GO ale tie sa robili aj pri karosach a byzeraju uz ovela horsie ako trofliky.. ☺
Reply on: Ike #79956:
Ja viem, som z DNV takze ako to tam chodi poznam viac nez dobre. Problem je len v tom ked niekdo s jedneho dvoch prazdnych autobusov vracajucich sa rano do DNV posudi celu linku a jej vytazenost...
Reply on: vaky #79948:
ano su aj take spoje, ale to su tie co idu v opacnom smere ako spicka... ale zial na konecnu nieco musi dojst aby to mohlo ist naspat natrieskane... a kedze nevymysleli teleport...
Reply on: S499.1023 #79953:
Dakujem za vysvetlenie ?
Reply on: hoppusmark #79951:
Weigl nič nepísal, všakáno. A hyena si to už zmrcasí podľa svojho.
Reply on: hoppusmark #79946:
Menšie namáhanie vĎaka vyššiemu výkonu a lepšiemu zrýchleniu? To som asi nejako nedával v škole pozor...

A teraz vysvetlenie:
Tvrdenie o dvojnásobne dlhšej životnosti trolejbusu sa traduje od čias, keď nám tu premávali rámové 9Tr a samonosné ŠM11.

Dnes to už samozrejme neplatí, odhadoval by som dlhšiu životnosť karosérie vďaka menším vibráciám od rotačného stroja povedzme o 10% a skrátenie životnosti prenosovej cesty (diferenciály, nápravy) výkonu kvôli výrazne vyššiemu krútiacemu momentu asi o 20%.
Reply on: citelis #79945:
Najviac ma dojalo vyjadrenie, že trasa "duobusu" po Nový most ostane nezmená, v ďalšom odstavci zadrel, že nahradí autobusy na L32 trolejbusmi, ktoré teraz premávajú na L33 a na L33 budú jazdiť trolejbusy, ktoré budú parkovať v noci na DD. Chcem vidieť ako so 6-timi Citelismi zabezpečí premávku na 32 a 133 a taktiež by ma zaujímalo, že čo ostane z trolejbusov, keď budú v noci parkovať na DD.
Reply on: hoppusmark #79949:
Aha, až teraz som si všimol, možno tým "klasickým" trolejbusom myslel 12-metrový nízkopodlažný.. Tak to tam ale mal napísať, lebo takto to dosť poplietol...
Verim, ze vozidlo 1515 je len docasne riesenie a coskoro ho nahradi nieco dostojnejsie na prepravu.
K článku v BN: "Podľa riaditeľa divízie prevádzky a techniky dopravného podniku Branislava Weigla stojí dnes klasický trolejbus približne 12 až 13 miliónov korún. Cena nízkopodlažného kĺbového sa pohybuje v rozmedzí od 14 do 15 miliónov korún."

-takže taká otázka: KDE v západnej alebo strednej Európe sa ešte vyrábajú vysokopodlažné trolejbusy? Prečo vôbec uvádza túto možnosť? Dúfam, že nechce nakupovať na Ukrajine..


"V prípade budovania nových trolejbusových tratí je potrebné rátať s ďalšími miliónmi, a to aj na ich priebežnú údržbu. Trolejbusy sú vo všeobecnosti hodnotené ako ekologické, dynamické a dobre sa pohybujúce v kopcovitom teréne."

- Nech sa len nesťažujú, lebo mi ich bude ľúto
? Na výstavbu a rozširovanie nových ciest netreba milióny???

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.