Akurát, že ot neotvorí po uvoľnení dvere ale musí vodič otvárať tie, kde sa mu kontrolka rozsvietila. Takže prečo by to robil, keď je preňho jednoduchšie otvoriť jedným tlačidlom všetky dvere?
Nemýliš. Nozaj je to tak. Na zastávke, keď chce nietko vystúpiť tak potalčí tlačítko a vodičovi sa rozsvieti kontrolka pri tých daných dverách, ktoré majú byť otvorené. Pri nastupovaní sa dvere otvoria okamžite t. j. cestujúci potlačí ten gombík čo je zvonka a je tam napísané, že otváranie dverí (čo som do dnes nepochopil prečo to tam vlastne je??) ,vodičovi sa nerozsvieti nič, iba to, že dvere sú otvorené, to znamená cestujúci si otvára dvere sám, bez pričinenia vodiča. Volakedy sa toto využívalo na bývalej 86 jeden z vodičov to skúšal, ale preto, že ľudia na to neboli zvyknutý tak to nemalo veľmi veľký úspech. Samozrejme tento režim je potrebné si aktivovať, na prístrojovej doske je na to gombíček. ?
Ak sa nemylim tak pri stlaceni toho tlacidla sa vodicovi rozsvieti kontrolka a zaroven sa maju otvorit tie dvere pri ktorych to bolo stlacene.. podobne to teraz funguje v SU (aj ked tam ma vodic aj signal) - mnohi to na zastavkach na znamenie aj vyuzivaju (nemusia pozerat kde clovek stoji)
To čo majú Ik 4xx, tak to je v podstate dopyt, ale súčasne to aj slúži pri zastávkach na znamenie a v podstate to je celkom vydarené, prečo si myslíš, že nie?
este jedna vec: Aku logiku ma ze sa na autobusoch nepouziva dopyt (pri tych ktore ho maju)? Hlavne ze vykrikuju ako by klimatizacia nemala logiku pri neustalom otvarani dveri.
Re #78798 Pantograf1: Nehovori sa, schvalili to.. a zas ber to tak ze namiesto 6 klbovych vozov sa uvolni 18 Karos B732, ktore zatial jazdia aj na malo vytazenych linkach.. takze aj to sa zide..
Ty dobiehaš autobus, ktorý má interval 8 minút a ešte p94uješ, že Ťa nepočkal?? Tak to vodič nespravil dobre. On mal zastať, zobrať špagát, priviazať ťa k zadnému nárazníku a ťahať za autobusom aspoň cez most.
Myslel som to tak, že keby uvoľnil magistrát dostatočný počet peňazí, alebo toľko, koľko požaduje DPB, tak by mohlo vedenie DPB urobiť niečo pre to, aby sa MHD v BA skvalitnila. A tým vedením som myslel predstavenstvo resp. riaditeľ a jednotlivé rezorty, lebo inak si môžu aj šklbať vlasy, keď nemajú peniaze, tak nemôže robiť nikto nič! Lenže, magistrát vždy uvoľní ani nie 1/3 z toho čo si "vypíta" DPB.
Ešte jeden zo záhrobia, sorry Záhrebu ?
Chorvát, ktorý nastúpil v Záhrebe do nočnej električky a zomrel na sedadle, cestoval po celom meste vyše šesť hodín, kým šofér zistil jeho smrť. Informoval o tom dnes chorvátsky denník Jutarnji List.
Tomislav K. (61) nastúpil do električky krátko pred piatkovou polnocou. Čoskoro nato zaspal a zomrel, pričom dopravný prostriedok jazdil celú noc a väčšina pasažierov z neho postupne vystúpila. Ako sa blížilo ráno, električka sa vyprázdnila, až v nej nakoniec muž ostal ako jediný cestujúci.
Vodič, oddelený sklenenou stenou od zvyšnej časti električky, sa ho na konci svojej šichty snažil zobudiť, ale zistil, že pasažier je mŕtvy. Polícia stanovila prirodzenú príčinu smrti, ale ešte čaká na výsledky obhliadky tela a pitvy, píše denník
Ik