Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dunčo #77063:
Mám prekopírovanú jednu INFO o zmenách organizácie dopravy od 30. júna 1997 a tam sú spomenuté prvé linky, ktoré majú byť prečíslované. Rušia sa linky 27, 34, 37, 43, 45, 50, 54, 55, 104, 105, 111, 114 a zavádzajú sa nové, prípadne so starým číslom a novou trasou:

33 - Lesopark - SÚSCH
49 - NOÚ - Ďumbierska
34 - z Dúbravky cez Hodžovo nám na Vazovovu
54 - Východné - VD Slovakia
60 - Lamač - Pri kríži - Štepná
77- Slovnaft - Spalovňa
177 - Slovnaft - Vodostav
277 - Slovnaft - Povodie Dunaja
79 - Termostav - Lieskovec
179 - Termostav - Ketelec
279 - Termostav - Štátne lesy
78 - Dolné hony - Technopol
83 - Ovsište - Dúbravka
86 - Matador - ÚNS
90 - Vyšehradská - N. most
93 - Jasovská - Hl. stanica
94 - Vyšehradská - Vazovova
95 - Antolská - Šafárikovo nám.
Reply on: tr3mp #77074:
O tej 126 ani neviem. Ale 128 som videl asi 3x. Kam tá chodila?
Reply on: S499.1023 #77071:
Inak neuľahčil by sa presun vozidiel vo vozovne keby bola vystavaná odbočka zo Šancovej na Štefánikovu? Čo tak pozerám, tak v Bratislave na mnoho trolejbusových križovatkách je obmedzená možnosť výberu kam trolejbus pôjde. V Žiline to majú v tomto smere skvele vymyslené. Tam hoc po Veľkej okružnej keď ešte premávali len 1,3,4 a 5 a tadiaľ šla len 3 v jednom smere tak mali spravené obidve stopy a na každej križovatke sa dalo odbočiť na každý smer. Len teraz si to akosi poondili tým kruhovým objazdom v Závodí kde skomplikovali život trolejbusom.
Reply on: Dunčo #77063:
V čase, keď vznikli 123 a 127 boli čísla 100-129 vyhradené pre expresné linky. Čísla do 122 boli obsadené. Linka 123 obsluhovala podobnú oblasť ako vtedajšia linka 43, preto dostala číslo voľné číslo expresnej linky končiace trojkou. Linka 127 zase obsluhovala oblasť ako linka 47. Na podobnom princípe bola očíslovaná aj linka 126 Krematórium - Lamač - Hlavná stanica (obsluha oblasti ako linka 26).
Reply on: S499.1023 #77071:
podvesná zostava je čo presne?
Reply on: Osky #77019:
Bez napätia ? . Mmch., Ty máš niečo spoločného so squadrou ing. Paru?
Reply on: N/A #77003:
Manipulačná trať cez Tolstého bola pôvodne na Palisádach aj na Štefánikovej pripojená kompletnými trojuholníkmi podvesného systému. Keďže Tolstého bola neustále upchatá autami, vodiči tade neradi jazdili. A keďže podvesné armatúry vyžadujú údržbu, squadra ing. Paru postupne zostavy na oboch križovatkách demontovala a keďže visiace vedenie pýta jesť, zniesla sa aj trať po Tolstého. Trať nebola nikdy jazdená v bežnej premávke ale bola vhodná napr. na otočenie vozidla idúceho od Mudroňovej naspäť k Hradu (istý čas sa to dalo aj na Šulekovej, ale keďže v Bratislave sa nikdy nevedeli ani projektovať ani udržiavať podvesné zostavy a s križovatkou boli neustále problémy, bol problém vyriešený bratislavským spôsobom zjednodušením križovatky) a taktiež umožňovala odbočenie z Palisád na Štefánikovu, čo sa v križovatke Hodžovo námestie nedá.
Reply on: SDX #77069:
Ok. Teda aspoň tak, že písmená sa používajú aj tam aj tam. V Ľjublane majú tiež linky, že napr. 21 a 21A a pod. Tam to slúži ako vo Viedni alebo, že A je dačo ako posilová linka?
Reply on: Dunčo #77067:
Samozrejme ze tu by to mohlo fungovat inak. On ti len vysvetlil ze to co ti navrhujes nie je ako vo Viedni (co si napisal)
Reply on: SDX #77066:
Hej, preto už aj viem prečo v DNV mali linky ako 51,60,61,63,64, lebo to bola posledná m.č. do ktorej sa zaviedla riadna MHD s číselným označením namiesto tej linky "D". Potom určite aj nový spoj bola 62 v Karlovke a 65 v Ružinove. Po dlho čase vznikla zas 67 (terajšia 84).
Reply on: Valec #77065:
Tak tam to plní takú funkciu a tu by to plnilo inú ? každé mesto si môže prispôsobiť označovanie liniek podľa svojej potreby,nie? Trebars tie A alebo B by sa zišli na rôzne zachádzky alebo skrátené spoje,nie?! Inak došiel ti mail na pokec?
Reply on: Dunčo #77063:
Ak sa nemylim tak sa cislovalo do radu..
Reply on: Dunčo #76972:
To je trochu komplikovanejšie. Už na začiatku 20-ho storočia (tuším 1908) bol vo Viedni zavedený systém číslovania liniek (vtedy ešte len pre električky) ktorý platí dodnes.
Písmenami sú označované linky, ktoré prechádzajú z jednej časti mesta do druhej cez centrum.
Číslami 1 - 19 sú označované okružné linky a linky z jednej časti mesta do druhej, ktoré neprechádzajú cez centrum.
Číslami 20 - 99 sú označované radiálne linky a linky v jednotlivých okrajových častiach mesta.
Po zavedení autobusov do MHD boli čísla autobusových liniek doplnené o písmeno A, tam kde to odstupom času nestačilo aj písmeno B. Čiže napr. linky (vymslím si číslo) 33A a 33B nemusia mať spoločnú ani jednu zastávku.
Reply on: Osky #77058:
A to neplánovali do 31 dať aj tie zrušené spoje 39, čiže by 31 mala interval 6minút?
Reply on: klasIK #77059:
Dikes. Podľa čoho sa vtedy číslovali linky? A tie 123, 127 a pod prišli kde k tým číslam?
Reply on: N/A #77057:
A to nevadil nikomu vtedy interval 7,9,13 alebo 18 minút nikomu??? Teraz už len na 8min interval pri elinách sa pindá, že je nezapamätateľný.
Reply on: Martin Fundárek #76843:
Aha, tak tú Banskobystrickú som si zrejme splietol s tým autobusom 44, pardón 🙂
O nahradení 17-kou viem, ale tú trasu v tom období asi len málokto tuší 😉

Re #76854 El Sergio: Áno, viedla tade, kade dnes chodia električky (teda po Štefanovičovej), a preložili ju cez Jánsku práve kvôli výstavbe električkovej "priečnej osi" na stanicu 🙂

Re #76855 KlasIK:
Re #76856 Valec:
Tiež mám doma nejaké postaršie mapy a linkovania (stavy liniek (vyčítané z máp) k nižšie uvedeným dátumom som si dokonca napísal do jedného .doc kedysi) ale niektoré časové úseky mi chýbajú, preto sa veľmi poteším scanom alebo čomukoľvek, najlepšie na mail "pod" nickom 😉

Dátumy, z ktorých mám linkovanie:
31.4.1968, 31.5.1973, 1.9.1980, 1.10.1983, 1.4.1985, 5.4.1988, 3.4.1989, 2.4.1990, 1.4.1992, 1.4.1993, 19.4.1994, 15.9.1996, 1.3.1998, novšie má už aj iMHD 😉
Najmä tá veľká medzera medzi 1973 a 1980 ma mimoriadne hnevá 🙂
Kedysi som totiž chcel vyrobiť niečo ako históriu jednotlivých liniek (vznik, trasovanie, zmeny trasy, prečíslovanie, atď), a možno keď motyka vystrelí, a nájdem dosť času, sa do toho raz aj pustím 😉
Reply on: Dunčo #77050:
Ja mám priemerné intervaly špička/sedlo k dátumom 1. 4. 1996, 13. 5. 1996, 1. 7. 1996 a 2. 9. 1996. Ak ťa to zaujíma, tak linky 28, 37, 43, 45, 47, 52, 54, 55, 104, 113, 116, 117, 118, 119, 120, 123 a 127 mali v pracovných dňoch (okrem letných prázdnin) nasledovné priemerné intervaly [min.]:

28 - 7,4/12,3
37 - 8,0/11,0 (k 1. 4.), 10,0/14,0 (od 13. 5.)
43 - 8,0/14,6
45 - 9,2/13,5 (k 1. 4.), 9,2/18 (od 13. 5.)
47 - 10,0/12,0
52 - 10,0/-
54 - 6,0/10,1 (k 1. 4), 7,7/11,9 (od 13. 5.)
55 - 10,9/25,3 (k 1. 4.), 12,0/28,0 (od 13. 5.)
104 - 10,0/-
113 - 10,5/- (k 1. 4.), 10,0/- (od 13. 5.)
116 - 10,0/29,4
117 - 7,4/- (k 1. 4.), 8,0/- (od 13. 5.)
118 - 9,9/-
119 - 5,5/-
120 - 6,8/11,6
123 - 8,0/-
127 - 10,0/-
Reply on: N/A #77021:
No, proti zrušeniu 39ky boli vtedy veľké protesty, najmä na Mlynoch a ešte do poslednej chvíle sa nevedelo, čo bude. A opätovné predĺženie 24ky (61ky) od Bajkalskej na Hl. st. schválili tiež až na poslednú chvíľu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.