Manipulačná trať cez Tolstého bola pôvodne na Palisádach aj na Štefánikovej pripojená kompletnými trojuholníkmi podvesného systému. Keďže Tolstého bola neustále upchatá autami, vodiči tade neradi jazdili. A keďže podvesné armatúry vyžadujú údržbu, squadra ing. Paru postupne zostavy na oboch križovatkách demontovala a keďže visiace vedenie pýta jesť, zniesla sa aj trať po Tolstého. Trať nebola nikdy jazdená v bežnej premávke ale bola vhodná napr. na otočenie vozidla idúceho od Mudroňovej naspäť k Hradu (istý čas sa to dalo aj na Šulekovej, ale keďže v Bratislave sa nikdy nevedeli ani projektovať ani udržiavať podvesné zostavy a s križovatkou boli neustále problémy, bol problém vyriešený bratislavským spôsobom zjednodušením križovatky) a taktiež umožňovala odbočenie z Palisád na Štefánikovu, čo sa v križovatke Hodžovo námestie nedá.
Ok. Teda aspoň tak, že písmená sa používajú aj tam aj tam. V Ľjublane majú tiež linky, že napr. 21 a 21A a pod. Tam to slúži ako vo Viedni alebo, že A je dačo ako posilová linka?
Hej, preto už aj viem prečo v DNV mali linky ako 51,60,61,63,64, lebo to bola posledná m.č. do ktorej sa zaviedla riadna MHD s číselným označením namiesto tej linky "D". Potom určite aj nový spoj bola 62 v Karlovke a 65 v Ružinove. Po dlho čase vznikla zas 67 (terajšia 84).
Tak tam to plní takú funkciu a tu by to plnilo inú ? každé mesto si môže prispôsobiť označovanie liniek podľa svojej potreby,nie? Trebars tie A alebo B by sa zišli na rôzne zachádzky alebo skrátené spoje,nie?! Inak došiel ti mail na pokec?
To je trochu komplikovanejšie. Už na začiatku 20-ho storočia (tuším 1908) bol vo Viedni zavedený systém číslovania liniek (vtedy ešte len pre električky) ktorý platí dodnes.
Písmenami sú označované linky, ktoré prechádzajú z jednej časti mesta do druhej cez centrum.
Číslami 1 - 19 sú označované okružné linky a linky z jednej časti mesta do druhej, ktoré neprechádzajú cez centrum.
Číslami 20 - 99 sú označované radiálne linky a linky v jednotlivých okrajových častiach mesta.
Po zavedení autobusov do MHD boli čísla autobusových liniek doplnené o písmeno A, tam kde to odstupom času nestačilo aj písmeno B. Čiže napr. linky (vymslím si číslo) 33A a 33B nemusia mať spoločnú ani jednu zastávku.
Aha, tak tú Banskobystrickú som si zrejme splietol s tým autobusom 44, pardón
O nahradení 17-kou viem, ale tú trasu v tom období asi len málokto tuší
Re #76854 El Sergio: Áno, viedla tade, kade dnes chodia električky (teda po Štefanovičovej), a preložili ju cez Jánsku práve kvôli výstavbe električkovej "priečnej osi" na stanicu
Re #76855 KlasIK:
Re #76856 Valec:
Tiež mám doma nejaké postaršie mapy a linkovania (stavy liniek (vyčítané z máp) k nižšie uvedeným dátumom som si dokonca napísal do jedného .doc kedysi) ale niektoré časové úseky mi chýbajú, preto sa veľmi poteším scanom alebo čomukoľvek, najlepšie na mail "pod" nickom
Dátumy, z ktorých mám linkovanie:
31.4.1968, 31.5.1973, 1.9.1980, 1.10.1983, 1.4.1985, 5.4.1988, 3.4.1989, 2.4.1990, 1.4.1992, 1.4.1993, 19.4.1994, 15.9.1996, 1.3.1998, novšie má už aj iMHD
Najmä tá veľká medzera medzi 1973 a 1980 ma mimoriadne hnevá
Kedysi som totiž chcel vyrobiť niečo ako históriu jednotlivých liniek (vznik, trasovanie, zmeny trasy, prečíslovanie, atď), a možno keď motyka vystrelí, a nájdem dosť času, sa do toho raz aj pustím
Ja mám priemerné intervaly špička/sedlo k dátumom 1. 4. 1996, 13. 5. 1996, 1. 7. 1996 a 2. 9. 1996. Ak ťa to zaujíma, tak linky 28, 37, 43, 45, 47, 52, 54, 55, 104, 113, 116, 117, 118, 119, 120, 123 a 127 mali v pracovných dňoch (okrem letných prázdnin) nasledovné priemerné intervaly [min.]:
No, proti zrušeniu 39ky boli vtedy veľké protesty, najmä na Mlynoch a ešte do poslednej chvíle sa nevedelo, čo bude. A opätovné predĺženie 24ky (61ky) od Bajkalskej na Hl. st. schválili tiež až na poslednú chvíľu.
Dunčo