Mňa osobne vytáča aj to, keď sa trolejbus bezdôvodne šuchce do zastávky len preto, že tam má výhybku. Ešte horšie je keď za ňou našlapne na sekundu a potom ihneď brzdí. Súhlasím s Igorom že kašlať na sekcie a montovať radšej poriadne výhybky na správne miesta.
Ak by sme sa bavili iba o "statickom" zaťažení (visením si nad cestou), tak to samozrejme bohate stačí. Ale keď tam vo väčšej rýchlosti prejde trolejbus a pripojí sa z bočného smeru, tak za predpokladu že mu nevyletia brká vznikne vo výhybke silný ráz smerom do boku. Celá križovatka je však ťahaná dopredu smermi, ktoré nie sú v opačnom účinku k tomuto rázu. Stačí prejsť pár sto krát takto tou výhybkou a už sa začne kriviť. Však tá mosadzná botka na konci palice nie je najľahšia a pri 20 km/h má svoju hybnosť. Hmotnosť palice už môžeme zanedbať, lešenárske trubky už nemáme. A keď sme už pri tom, tá výhybka tam vôbec nemala byť, ako som už napísal v pôvodnom príspevku, mala tam byť symetrická s mechanicky stavaným krížom, umiestnená o pár metrov ďalej, bližšie k zastávke.
Tak to som zle pochopil.. ale kazdopadne to co som napisal je pravda, totiz predseda predstavenstva v pripade DPB naozaj takmer nema realny dosah na fungovanie DPB. On je len clovek co prezentuje veci smerom von.
"Mas pravdu. Funkcia predseda predstavenstva DPB vobec nesuvisi s DPB ta funkcia je o tom ze sedi na zadku a obcas nieco pekne povie.. "
- ? K tomuto sa vyjadrovať nebudem, ja som tú otázku smeroval tak, že či KLF očakáva, že by sa DPB podarilo naškrábať 5mld. Sk na petržalskú električku vnútornými úsporami alebo ako, keby nebol B. Záhradník predsedom predstavenstva... ?
Prečo? Cez výhybku, aj keď je zlá, stačí keď pôjdeš pomaly, čiže spomalíš skôr, ale na sekcii musíš počas rozbiehania zo zastávky pustiť pedál a potom zase našlapnút, a to zvýši nepohodlie cestujúcich viac než pomalšia jazda do zastávky kvôli skoršiemu brzdeniu.
To je pomerne logické, že je ťahaná jedným lanom, keď je nesymetrická. Ak sa krčí, tak sú zle spočítané ťahy. Záľuba Vodnáka v nesymetrických výhabkách nacápaných priamo do križovatky mi tiež nie je jasná. Ale projektant za to evidentne nemôže, v iných mestách projektuje normálne.
Zdravim,
chcel by som sa spytat, kde je mozne podat staznost na parkovanie autobusov na obratisku v Dubravke pri Pri krizi. Radsej by som to riesil najprv s dopravnym podnikom, nez priamo volat policiu. Autobusy tam maju po novom vyhradenu cast na parkovanie, resp. statie. Aktualne stavaju aj niekolko metrov pred tymto miestom, cim dost velmi "zaclanaju" vyhlad do krizovatky. Pri odbocovani z ulice Pri krizi dolava na pokracovanie Saratovskej smerom na Devinsku Novu Ves tam cez stojace autobusy vobec nie je vidiet prichadzajuce auta.
Trasa X8 bola urcena v ramci moznosti najlepsie a dodrziavala sa.
Re #76015 pepino23: Ty nie si nahodou Dunco? Pises rovnake hovadiny. Tym ze nevypravis par t-busov usetris peniaze na pozicanie busov? Zabudni. Navyse keby nejazdila 208 tak by bol problem s dopravou na Sulekovu a do okolia. A ked som ja isiel 208-kou tak min. po Zimny Stadion bola dost plna..
Kam mala podľa teba jazdiť, keď nie na Trnávku?
Čo by si tým ušetril?
Aký dopravca ti za nejakú reálnu cenu príde sem jazdiť na jeden deň s mestskými autobusmi?
Čo by jazdilo na Šulekovu?
Keby tam boli aspoň mechanicky stavané kríže... Tam sú pevné. Napr. odbočka z Miletičky na Prievozskú smerom do mesta (linka 207). Trolej je pekne vedený vnútoronou stranou obllúka, takže dá sa bez problém prejsť normánou rýchlosťou, ale ihneď za oblúkom sa pod dosť prudkým uhlom napája na stopu na prievozskej. Takto trolej vytočí a bude sa ešte dobrých 5 metrov šuchtať kým sa nenapojí. Neviem prečo tam nemohla byť symetrická výhybka z mechanicky stavaným krížom, posunutá o niekoľko metrov ďalej. K tomu je tá súčasná ťahaná iba jedným lanom v smere výslednice. Zo skúsenosti očakávam že už o rok bue "pokrčená" (priamy smer už nepôjde rovno ale šikmo) ako iné výhybky takto zavesené (napr. predstaničné akebo AS nivy). V opačnom smere, smere do Prievozu to akceptujem, keďže je tam zastávka a je logické aby sa stopy spojili už pred ňou, veď rozbiehať sa do výhybky nie je najlepšie.
Nie, 208 na Trnavku bola zbytocna a nemuslea vobec jazdit. Za ustrene peniaze sa mohli zapozicat busy od inych dopravcov, aby mohla X8 jazdit na Hodzovo.
Andy