Reply on: S499.1023 #76022:
Ak by sme sa bavili iba o "statickom" zaťažení (visením si nad cestou), tak to samozrejme bohate stačí. Ale keď tam vo väčšej rýchlosti prejde trolejbus a pripojí sa z bočného smeru, tak za predpokladu že mu nevyletia brká vznikne vo výhybke silný ráz smerom do boku. Celá križovatka je však ťahaná dopredu smermi, ktoré nie sú v opačnom účinku k tomuto rázu. Stačí prejsť pár sto krát takto tou výhybkou a už sa začne kriviť. Však tá mosadzná botka na konci palice nie je najľahšia a pri 20 km/h má svoju hybnosť. Hmotnosť palice už môžeme zanedbať, lešenárske trubky už nemáme. A keď sme už pri tom, tá výhybka tam vôbec nemala byť, ako som už napísal v pôvodnom príspevku, mala tam byť symetrická s mechanicky stavaným krížom, umiestnená o pár metrov ďalej, bližšie k zastávke.
fobust
Keby tam boli aspoň mechanicky stavané kríže... Tam sú pevné. Napr. odbočka z Miletičky na Prievozskú smerom do mesta (linka 207). Trolej je pekne vedený vnútoronou stranou obllúka, takže dá sa bez problém prejsť normánou rýchlosťou, ale ihneď za oblúkom sa pod dosť prudkým uhlom napája na stopu na prievozskej. Takto trolej vytočí a bude sa ešte dobrých 5 metrov šuchtať kým sa nenapojí. Neviem prečo tam nemohla byť symetrická výhybka z mechanicky stavaným krížom, posunutá o niekoľko metrov ďalej. K tomu je tá súčasná ťahaná iba jedným lanom v smere výslednice. Zo skúsenosti očakávam že už o rok bue "pokrčená" (priamy smer už nepôjde rovno ale šikmo) ako iné výhybky takto zavesené (napr. predstaničné akebo AS nivy). V opačnom smere, smere do Prievozu to akceptujem, keďže je tam zastávka a je logické aby sa stopy spojili už pred ňou, veď rozbiehať sa do výhybky nie je najlepšie.