Kami: Ja som na gagarinke uz zazil aj trolej ktory si to tadial hasil asi tak 75... A vedenie ked je zastavka tak sa od priamej osi k nej odklana aj v BA, chod sa pozriet napriklad na dolne hony... Cez nove vyhybky sa da zvycajne prejst celkom rychlo, lenze vodici su nauceny (a maju to doslovne ako reflex) ze spomalia. Rovnako ako to ze zlozia nohu z plynu na sekcii (a ani si to poriadne neuvadomia, lebo to maju doslovne ako reflex)
Kami - neviem ci viem, ale vacsinou su na konecnej troleje 2x a teda jeden trolik ide na prvu, druhy na druhu..a tak sa striedaju...a ak by aj k nicomu doslo, neni problem parohy prehodit na tu nedlajsiu...
V BB su skoro vsetky vyhybky digitalne. Mimo zel. stanice a vozovne su asi len 2. V bystrickych trolikoch to mozno spoznat podla odlisneho pipania pri prechode vyhybky, ci krizovania. To pipanie maju aj niektore serie v BA.
V praxi sa ta rychlost lisi. 100 krat mozes prejst krizovatkou 35-kou, 101 raz ides 25 kmh a parohy padnu. Digitalne vyhybky sa prehadzuju tlacitkom, tie stare jazdou. Neviem si predstavit prechod krizovatkou 70tkou. Ved na rovnej trati sa malokedy dosiahne 60-ka, dokonca som bol svedkom ako 15TrM spadli parohy na konci noveho useku Gararinovej, a to siel len nieco cez 50 (odhadom).
Inak, vsimli ste si, ze v BB zachadza trolejove vedenie k zastavke, kym v BA ide stale rovno ?
Zaujimalo by ma, ako sa vodici rozdeluju do drah na konecnych. Maju to vo vzoraku, alebo sa rozhoduju sami ? Ked ma konecnu viac liniek, kazda ma inak dlhu prestavku. Ak by sa trolejbus zaradil do zlej drahy, musel by miesto oddychu stale stahovat palice, resp. posuvat sa a uhynat inym trolejbusom. Vie mi na toto dat niekto odpoved ?
tulenique:trosku davnejsie si pisal,ze nefunguje dopyt.otvaranie na Ikarusoch 4X5 - funguje to,zazil som to na 1803 a 3042,ked som si musel sam vonku stlacit tlacitko (a potom aj vnutri).
Turbo - No aj mne sa zda, ze LPG motor pobezi aj na benzin...a pokial vim tak startovanie je bezninove, potom sa to hned po nastartovani prehodi na plyn.
No hej, dispeceri maju auta na CNG, ale bezne auta ak su na plyn tak na LPG. A aj pumpy su LPGove...O nejakej verejnej CNG pumpe ani neviem..mozno niekde v SPP...ale keby bola len jedna...nema to buducnost...a ak ide o dojazd, asi skutocne preto sa uchytilo LPG...
KLF:
No co uz, ale aj Radlinskeho je spravena tak... Az na to, ze napojenie na staru trat pred Blumentaskym kostolom posrali - ked si lepsie vsimnes ten obluk, tak zistis ze sa tam sekli o 10 cm, ktore potom vyrovnavali ohybanim obluku do takej podoby v akej je - nie je plynulo napojeny na staru trat. Duha vec ktoru tam sfusovali bola osova vzdialenost trate prave v tomto mieste. Ked ide linka 7 z Americkeho namestia hore tak ak tam stoji povedzme osmicka, tak sa idu tak-tak zrazit. Myslim si ze keby to neboli taki TRABUSTI, tak by ten obluk posunuli o 20 cm dalej, ale ich to netrapi - a tak to aj vyzera... Vidime ako to dopadlo. A povem ti nieco: Takto to dopadne aj kazdy dalsi krat, kym nepadne dakoho hlava........!
Bon-Cu:
Afta sa nerobia??? (inac slovo "afta" nemam rad, lebo je to zakerna infekcia huby, ktorou sem-tam trpim!). Dispecerske feldy predsa jazdia na CNG. LPG je ale starsi system a bol technologicky zvladnuty uz davnejsie. Preto sa tak rozsiril. Druha vec je dojazd. So systemom CNG je nizsi ako u LPG, ale v autobuse je dost miesta na tlakove nadoby, v aute je to ovela viac obmedzene. Chcel by som vediet aky dojazd maju tie feldy... K tomu si vezmi ze do klboveho autobusu nacpes tolko tlakovych nadob, kolko chces. Dojazd potom nie je problem. Este sa mi zda ze uprava motora na LPG je jednoduchsia, dokonca (pokial sa nemylim) ak upravis benzinovy motor na LPG, tak ho mozes pouzivat aj nadalej na benzin, LPG bude ako druhe palivo, ktore ti zhltne. U Dieslovych motoroch je to ale inak, tam ked raz prerobis na LPG, tak navzdy. CNG ti pojde iba na zemny plyn, na motore nezavisi. Ale v podstate pracuje CNG ako benzinovy motor, teda mas tam sviecku, zapalovanie, etc... Ak by sa niekto dostal k technickym udojom o motore Liasch, ktore maju nase CNG Karosy, tak by ma to moc zaujimalo, najma aky maju kompresny pomer, ci maju novu hlavu, alebo sa do starej navrtali sviecky, etc... Iba hadam ako to tam moze fungovat, ale zda sa mi ze pry pohone plynom je nutny vyssi kompresny pomer.
Bon-Cu - tak sorry, to mi nejako uniklo. No hej, ale pre normalnych ludi by to bolo ovela vyhodnejsie a pritazlivejsie - vacsine vadi, ze troflace idu pomaly cez kazdu krizovatku, ci vyhybky.
Pokial ide oz Pribinovu...sa tam rata ak dobre viem s dvoma mrakodrapmi...len uz neviem ci vystavba mostu "kosicka" jedenu budovu "nezrusi". A s vyskou tam problem neni...Problemy su len na nabrezi, samozrejme, pravdepodobne najvyssia budova tam bude mat 14-16 poschodi...tak to vidim ja...
to Bon-Cu - no neviem, ze by vsade, kde chodia troliky bola obmedzena rychlost na 30. Skor viac nie je ako je. Ale oni tam ani tou 30-kou nechodia. Ale nemusia zrovna tade ficat 70km/h - staci, ze nemusia brzdit pred kazdou vyhybkou - myslim, ze to by sa tbusova doprava stala uplne atraktivnou.
hmm - KLF -no mozno nevies, ale asi cca pred rokom - mozno aj menej - opravovali, resp. vymienali kolajnice v obluku na mileticovej - v priestore kde el. trat krizuje cestu - presne oproti kupelom central.
Ja som to pozeral so zaujmom a teraz po roku ma niektore veci velmi zaujali.
1. vytrahli to stare panelove oblozenie (ci ako to nazvat) - jasne, ze rozkopali aj asfat, ktorym bola trat zaliata na ceste pre auta. No ale potom ked vymenili kolajnice - tak tam tie stare panely dali nastpat! - cize kazdy je inak vysoky a podobne. Cast trasy cez cestu zvnova vyasfaltovali.
2. Teraz po roku je vidiet aka fuserska praca to bola - ten asfalt je popri kolajniciach uplne vytrhany - vyzerat to tam ako keby tade presiel tank - proste diery jak svina - to je uroven
Niekedy si myslim, ze u nas nikto nepracuje a nenauci sa pracovat a je mi z toho moc smutno.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si