Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Palo1987 #75261:
jj, tu vzadu 99 nie je najpresnejsia, ale odkedy je vypravovana rovnakym typom vozidiel, je to omhoho lepsie. Predtym ked sa na trati stretavali plynove a naftove Karosy, Sorky aj Ik415 tak to skutocne bolo jedno pozerat CP. Bolo treba iba cakat.
Reply on: Malic #75257:
No vidis ja byvam na znievskej a ked idem 99 od tesca domov tak ma niekedy rozostup 10 minut niekedy 5 minut ako sa podari tak mi tu nehovor ze vzdy dodrzuje rozostupy, a stava sa to kazdy den.
Reply on: Petto #75247:
No to by bolo tiež zaujímavé riešenie, lebo by ostal študentom aj prestup do centra mesta respektíve v budúcnosti na električku. A ešte by vzniklo aj spojenie so Zochovej do nových Business centier, čo si pamätám tak aj ten veľký audit navrhoval zriadiť linku po zvyšnej časti Einsteinovej ?
Re #75258 Mike: Takže sa čaká kým tam investori dobrovoľne nevybudujú zástavku? ?
BTW už od soboty jazdí L128 http://bratislava.sme.sk/c/3249201/Od-soboty-premava-autobus-pre-cyklistov.html ?
Reply on: Mike #75258:
Erata: Ja síce nie som Deko, ale myslím si, že keď si dáva mesto vyjadreniami napr. Cíleka a Ďurkovského také ambiciózne ciele, tak by som sa pustil do boja s IGK a to v oblastiach, kde doteraz MHD nechodila a pešia dostupnosť na najbližšiu zastávku prekračuje akceptovateľnú mieru (vilové novozástavby). Napr. Potočná + Knižková dolina v Rači, Priehradná a Podpriehradná (okolo Vrakunského lesíka medzi Ružinovom a Vrakuňou) a pod. tých oblastí je viecej, len si z hlavy na ďalšie nespomeniem. Obsluhované by mohli byť mercedesmi, ktoré sú cenovo nenáročné na zakúpenie a aj na prevádzku, čo do spotreby. Snáď sa niektorá z liniek uchytí ako L44, kde by sa mohol pridať aj druhý voz a chodil by plný.
?
Reply on: Matej Balog #75240:
Ja síce nie som Deko, ale mzslím si, že keďf si dáva mesto vzjadreniami Cíleka a Ďurkovského napr. také ambiciózne ciele, takby som sa psutil do boja s IGK a to v oblastiach, kde odteraz MHD nechodila a pešia dostupnosť na najbližšiu zastávku prekračuje akceptovateľnú mieru (vilové novozástavby). Napr. Potočná + Knižková dolina v Rači, Priehradná a Podpriehradná (okolo Vrakunského lesíka medzi Ružinovom a Vrakuňou) a pod. tých oblastí je viecej, len si z hlavy na ďalšie nespomeniem. Obsluhované by mohli byť mercedesmi, ktoré sú cenovo nenáročné na zakúpenie a aj na prevádzku, čo do spotreby. Snáď sa niektorá z liniek uchytí ako L44, kde by sa mohol pridať aj druhý voz a chodil by plný.

Re #75247 Petto: Plán na 84ku priamo po Einsteinovej bol už pri zavádzaní tejto koncepcie petržalského linkovania k 5. 9. 2005, zatiaľ sa to odsunulo na neskôr, keď sa zrealizujú všetky projekty pozdĺž Einsteniovej a niekto ďalší okrem DPB začne pociťovať reálnu poterbu viesť tade linku MHD a zradi si tam aj zastávku/y.
Reply on: Dunčo #75255:
Tak stary moj, teraz si dobre zadrel kravinu.

Sak Markova - Mlynarovicova je priamo L68, resp. L96 s malym pesim doslapom.
Precitaj si Beusov prispevok este raz a premyslaj 🙂

Ad L99: Byvam pri TPD a L99 tu chodi presne ako hodinky, kazdych 7.5min, nevravim ze podla CP, ale aspon v rovnakom rozostupe. A jej CP viac-menej krasne nadvazuje na L78 a L95. Tak neviem o com vravis

Ad Romanova: Mas na vyber bud L99+L93, idealne a celkom rychle, alebo L95+L13, krasa, pohodlie. Sa ti to mali?

Bez do Kosic a uvidis linky s hodinovym intervalom a budes plakat ako male dieta ?
Reply on: eMDi #75253:
a zlučiť Ľubovniansku a Bzovícku? Všakvzdialenosť od zastávky Nemocnica Antolská je do 100metrov. Aj tak často ľudia kašlú na 99 a došlapú si na Ľubovniansku kde majú navyše 98 a 92. Určite jednu z týchto troch zastávok by som zrušil.
Reply on: Beus #75250:
no tak mi ukáž ako dojdem z Markovej bez prestupu na Mlynarovičovu? Tú výletnú linku 99 teda rozhodne nepoužijem. Voľakedy tam v poho šla 95, teraz prt. Mi hovor o prestupoch ako fungujú, keď ráno je aj 6min medzera medzi 95 a tomá byť 3minúty. Keď to bude chofiť načas tak možno aj 99 bude mať zmysel. Keď sa pozreš na ten starý interval 99 tak bol plánovaný 6minútový na celý deň a 12minútový cez víkendy. Tako na 99 čakám 15min cez víkendy a 7.5 cez týždeň a to z tých 7.5 min je v 50% prípadoch 10min aspoň. Čiže tie prestupy na 99 sú o..... Podaľ toho čo mi hovoríš tak ja keďže chcem ísť na stanicu z Romanovej alebo Hrobákovej tak pôjdem ako idiot 99 naspäť ešte hlbšie do Petržky a potom až na stanicu??? Nemám takto náhodou ísť podľa teba vlakom do Šale cez Košice rovno???
Reply on: TeBeCe #75235:


:: áno, videl som poobede aj ja majstrov, čo tam majstrovali, aspoň že zadeklovali tú dieru, aby do nej nepršalo... ?
Reply on: Dunčo #75246:
lol, lubovniansku? asi tu nebyvas, vsak? si pozri kolko ludi na nej nastupuje a vystupuje! praveze bzovicka je najprazdnejsia, takze v smere do mesta by sa mohla KLUDNE zrusit ... a viem, preco to hovorim, lebo je to "moja" zastavka ... #devil#
Reply on: Beus #75250:
pekne ? ? ?
Reply on: Ámos #75249:
No tak zamestnaju viacej revizorov a bude to jak doteraz ?
Reply on: Dunčo #75246:
Ty si naozaj tak zadubený, alebo sa len robíš? V tom druhom prípade radšej rýchlo prestaň, lebo to už prestáva byť zábavné.

Slová ako systém, interval, kapacita, dopyt, záťažové smery, a podobne ti niečo hovoria?
Doteraz to šlo (teda skôr riadne krívalo) bez 99, pretože sme mali linky po Petržalke tak chaoticky, až to bolelo, a každá z nich čiastočne suplovala 99 na niektorom svojom úseku (žiarivým príkladom bola stará 95, ktorá sa motala krížom-krážom). Teraz v nich máme konečne systém, máme nosné, doplnkové, a lokálne linky (99), a aby bolo jasné - nosné linky NIE SÚ určené na to, aby sa vrteli kade-tade, ale na to, aby čo najrýchlejšie odviezli ľudí z najzadnejších koncov Petržalky v severojužnom smere cez most, preto je linka 99 jednoducho nutnosťou, aby doviezla ľudí východozápadne z domovov k nosným linkám, ktoré ich rýchlo prepravia za most.
A to, že nie všetky linky chodia až na úplný koniec Petržalky, je tiež dosť logické. Nemôžeš predsa očakávať, že na úplnom konci Petržalky sa ti každý autobus, čo tam príde, naplní do takej miery, aby malo zmysel to, že tam chodí. Proste v tých južných častiach je dopyt ďaleko menší než v severných, preto je prirodzené, že tam chodí menej liniek, a zriedkavejšie. Alebo si to predstavuješ tak, že "potiahnime každú linku až na koniec" a od polovice budú tie autobusy prázdne? Tie zbytočné kilometre navyše, ktoré by tam tie poloprázdne autobusy nabehali, zaplatíš z vlastného vrecka? Ak áno, prosím, potiahni si hoci aj 5 liniek rovno pred bránu. Ale kým nie, tak platí zákon ponuky a dopytu, ktorý jasne hovorí, že keď postavím v dedine so 100 obyvateľmi hypermarket (čo je to isté, ako ťahať všetky linky až na koniec Petržalky, alebo prepletať nosné linky sídliskom), tak veľmi rýchlo skrachujem.
Jednoducho linky sú riešené tak, aby poskytovali adekvátnu kapacitu tam, kde ju je treba, a keďže magistrát nám peniaze nazvyš nedáva, tak rozloženie jej ponuky je čo najoptimálnejšie, čiže nič navyše tam, kde to naozaj treba nie je.

A ešte si neodpustím poznámku k tomu tvojmu cestovaniu 5 zastávok na 2 či 3 prestupy - neviem odkiaľ máš takýto nezmysel, ale zjavne cestuješ tak, že ideš prstom po mape po trase svojej niekdajšej obľúbenej linky, ktorá ťa tam kedysi doviezla priamo, a teraz sa snažíš silou-mocou cestovať po tej istej trase. Čo je samozrejme po reorganizácii a systematizácii linkového vedenia číry nezmysel. Určite existuje aj alternatívne spojenie po inej trase, ktorým sa tam dostaneš na 1 prestup. A ak nie, tak také 2 zastávky v Petržalke teda chcem vidieť 😉
Takže stačí len zapnúť mozog, zabudnúť na zaužívané konvencie a zvyky, a skúsiť si poradiť s dávkou invenčnosti a objavovania. Skús si napr. predstaviť, že si cudzinec, a Petržalku vidíš prvý krát. Sadni si nad mapu liniek, a nájdi si cestu, bez toho, aby si to spájal s akýmikoľvek predchádzajúcimi vedomosťami o Petržalke a jej niekdajšom linkovaní. A keď uspeješ, v ďalšom kroku môžeš ešte hľadanie cesty zoptimalozovať tým, že doň zohľadníš intervaly a prevádzkové režimy jednotlivých liniek. Nič zložité. 🙂

Takže...veľa úspechov pri objavovaní skrytých tajomstiev linkového vedenia. 😉
http://www.ba.sme.sk/c/3247039/Kultura-cestovania-sa-ma-zvysit.html
kto vie co otom, ze v Kosicoch ma stat polhodinovy listok 30 korun??? ? to snad nemyslia vazne... Kto im tym bude jazdit???
Reply on: Puki #75244:
S podporou takého návrhu tu nerátaj. Ja tu pindám na 99 a zrazu nikomu nevadí a všetkým je osožná, len keď ňou musím ísť tak počúvam sťažnosti.
Reply on: Puki #75244:
Mas pravdu s tou 84 cez Einsteinovu - ja s nou chodim skoro kazdy den ( asi vies do ktorej skoly ? )- ked koncia prednasky ,vzdy sme tam ako sardinky -potom len zbytocne ide cez Petrzku - lebo uz nikto nema sancu nastupit, vacsina studakov vystupi na Zochovej ( aj ja a potom tramvaj ) alebo na HP - alebo aspon nech zavedu linku 184 ktora by isla po mierne zmenej trase trase ( ale zastavovala na zastavkach - EUBA, mozno Farskeho , Digital park, aupark na Einsteinovej Zochova, SAV , HP ) - a stacilo by ,aj keby isla takto ,ked su tie zdvojene odchody napriklad o 12:30 cca z Ovsista - konecne zaujimava diskusia ? ?
Reply on: Matej Balog #75240:
no tak tam medzi Bzovíckou, Ľubovnianskou a Antolskou je taká vzdialenosť ako asi medzi Astronomickou a Chlumeckého u električiek. Jednu z tých zastávok by som určite zrušil a to Ľubovniansku. A Bzovícku posunul blišie k odbočke na Antolskú. Prečo keď to doteraz šlo bez 99 tak zrazu to nejde ?!
Reply on: S499.1023 #75242:
neviem čo si ty za zaostalé čudo keď nepripúšťaš ani trocha kompormis s mojimi názormi. Také dačo ako predĺženie 68 ďalej na Antolskú ťa nenapadlo?
Reply on: Matej Balog #75240:
Čo sa týka neobsluhovaných oblastí ako prvoradé by som videl obslúženie zbytku Einsteinovej ulice. A to najmä s novo vznikajúcimi business centrami. Napr. zástavky: Digital Park, Ravak a z druhej strany San Janka Kráľa a Aupark zástavku umiestnenú priamo na Einsteinovej ulici.
Aj ked tomu nedávam veľkú šancu. Najjednoduchšie by sa to dalo riešiť aj presmerovaním L84, ktorá by z Ekonomickej Univerzity išla priamo na Einsteinovú ulicu následne hore cez Nový Most a znovu by sa napojila na svoju trasu. A v Petržalke by L84 hravo nahradili L83 a L99 a ešte aj študenti by prišli skôr do školy ?
Reply on: cestujuci #75228:
Pred asi mesiacom som si to dal na hard-disk. Pol minuty od prvej "hry" som to vymazal.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.