Ty si naozaj tak zadubený, alebo sa len robíš? V tom druhom prípade radšej rýchlo prestaň, lebo to už prestáva byť zábavné.
Slová ako systém, interval, kapacita, dopyt, záťažové smery, a podobne ti niečo hovoria?
Doteraz to šlo (teda skôr riadne krívalo) bez 99, pretože sme mali linky po Petržalke tak chaoticky, až to bolelo, a každá z nich čiastočne suplovala 99 na niektorom svojom úseku (žiarivým príkladom bola stará 95, ktorá sa motala krížom-krážom). Teraz v nich máme konečne systém, máme nosné, doplnkové, a lokálne linky (99), a aby bolo jasné - nosné linky NIE SÚ určené na to, aby sa vrteli kade-tade, ale na to, aby čo najrýchlejšie odviezli ľudí z najzadnejších koncov Petržalky v severojužnom smere cez most, preto je linka 99 jednoducho nutnosťou, aby doviezla ľudí východozápadne z domovov k nosným linkám, ktoré ich rýchlo prepravia za most.
A to, že nie všetky linky chodia až na úplný koniec Petržalky, je tiež dosť logické. Nemôžeš predsa očakávať, že na úplnom konci Petržalky sa ti každý autobus, čo tam príde, naplní do takej miery, aby malo zmysel to, že tam chodí. Proste v tých južných častiach je dopyt ďaleko menší než v severných, preto je prirodzené, že tam chodí menej liniek, a zriedkavejšie. Alebo si to predstavuješ tak, že "potiahnime každú linku až na koniec" a od polovice budú tie autobusy prázdne? Tie zbytočné kilometre navyše, ktoré by tam tie poloprázdne autobusy nabehali, zaplatíš z vlastného vrecka? Ak áno, prosím, potiahni si hoci aj 5 liniek rovno pred bránu. Ale kým nie, tak platí zákon ponuky a dopytu, ktorý jasne hovorí, že keď postavím v dedine so 100 obyvateľmi hypermarket (čo je to isté, ako ťahať všetky linky až na koniec Petržalky, alebo prepletať nosné linky sídliskom), tak veľmi rýchlo skrachujem.
Jednoducho linky sú riešené tak, aby poskytovali adekvátnu kapacitu tam, kde ju je treba, a keďže magistrát nám peniaze nazvyš nedáva, tak rozloženie jej ponuky je čo najoptimálnejšie, čiže nič navyše tam, kde to naozaj treba nie je.
A ešte si neodpustím poznámku k tomu tvojmu cestovaniu 5 zastávok na 2 či 3 prestupy - neviem odkiaľ máš takýto nezmysel, ale zjavne cestuješ tak, že ideš prstom po mape po trase svojej niekdajšej obľúbenej linky, ktorá ťa tam kedysi doviezla priamo, a teraz sa snažíš silou-mocou cestovať po tej istej trase. Čo je samozrejme po reorganizácii a systematizácii linkového vedenia číry nezmysel. Určite existuje aj alternatívne spojenie po inej trase, ktorým sa tam dostaneš na 1 prestup. A ak nie, tak také 2 zastávky v Petržalke teda chcem vidieť
Takže stačí len zapnúť mozog, zabudnúť na zaužívané konvencie a zvyky, a skúsiť si poradiť s dávkou invenčnosti a objavovania. Skús si napr. predstaviť, že si cudzinec, a Petržalku vidíš prvý krát. Sadni si nad mapu liniek, a nájdi si cestu, bez toho, aby si to spájal s akýmikoľvek predchádzajúcimi vedomosťami o Petržalke a jej niekdajšom linkovaní. A keď uspeješ, v ďalšom kroku môžeš ešte hľadanie cesty zoptimalozovať tým, že doň zohľadníš intervaly a prevádzkové režimy jednotlivých liniek. Nič zložité.
Takže...veľa úspechov pri objavovaní skrytých tajomstiev linkového vedenia.
Mas pravdu s tou 84 cez Einsteinovu - ja s nou chodim skoro kazdy den ( asi vies do ktorej skoly ? )- ked koncia prednasky ,vzdy sme tam ako sardinky -potom len zbytocne ide cez Petrzku - lebo uz nikto nema sancu nastupit, vacsina studakov vystupi na Zochovej ( aj ja a potom tramvaj ) alebo na HP - alebo aspon nech zavedu linku 184 ktora by isla po mierne zmenej trase trase ( ale zastavovala na zastavkach - EUBA, mozno Farskeho , Digital park, aupark na Einsteinovej Zochova, SAV , HP ) - a stacilo by ,aj keby isla takto ,ked su tie zdvojene odchody napriklad o 12:30 cca z Ovsista - konecne zaujimava diskusia ? ?
no tak tam medzi Bzovíckou, Ľubovnianskou a Antolskou je taká vzdialenosť ako asi medzi Astronomickou a Chlumeckého u električiek. Jednu z tých zastávok by som určite zrušil a to Ľubovniansku. A Bzovícku posunul blišie k odbočke na Antolskú. Prečo keď to doteraz šlo bez 99 tak zrazu to nejde ?!
Čo sa týka neobsluhovaných oblastí ako prvoradé by som videl obslúženie zbytku Einsteinovej ulice. A to najmä s novo vznikajúcimi business centrami. Napr. zástavky: Digital Park, Ravak a z druhej strany San Janka Kráľa a Aupark zástavku umiestnenú priamo na Einsteinovej ulici.
Aj ked tomu nedávam veľkú šancu. Najjednoduchšie by sa to dalo riešiť aj presmerovaním L84, ktorá by z Ekonomickej Univerzity išla priamo na Einsteinovú ulicu následne hore cez Nový Most a znovu by sa napojila na svoju trasu. A v Petržalke by L84 hravo nahradili L83 a L99 a ešte aj študenti by prišli skôr do školy ?
A prečo by to tak malo byť? Aké zlepšenie by to prinieslo? Ja to tak nechcem, prečo by to malo byť po tvojom? Podľa mňa obhajuješ zmes liniek len pre svoje vlastné pohodlie a na ostatných obyvateľov Petržalky kašleš.
Po akej trase by podľa teba mala spojená linka č. 83 s č. 84 premávať? Myslím si, že obsluha Nám. hraničiarov je potrebná rovnako (prestup na/z L95) ako zastávky Farského a Bosákovej ul., najmä ak chceš rušiť L99.
Okrem toho L99 nepremáva len po Holíčsku a žiadna z tebou menovaných liniek žiadnu južnejšiu oblasť neobsluhuje.
L99 lokálna linka, ktorá slúži primárne na to, aby ľudí rozvážala a zvážala do oblastí, kam nepremáva nosná linka. Ako obslúžiš napr. zo zastávky Farského (L95) zároveň Kopčiansku, ŽST Petržalka, Ekonomickú univerzitu aj Bulíkovu pomocou "spojené 83 a 84".
A čo je tiež veľký problém, zrušením L99 stratíš spojenie s Nemocnicou Antolská (zastávka Bzovícka je predsalen vo väčšej vzdialenosti, čo je problém najmä preto, že do nemocnice chodia najmä dôchodcovia (MHD)).
Re #75227 d3k0: Do ktorých neobsluhovaných oblastí by bolo podľa teba primárne potrebné zaviesť MHD?
aa, prepac, som si nevsimol, ze spoje do vozovni su vypisane zvlast..pozeral som si len CP 208 a tam som videl nejake poznamky ze ide do vozovne Hrobonova ale nevidel som tam tie na Trnavku...
este raz sorry
Mam jednu pripomienku k CP linky 208, konkretne podvecerne a vecerne odchody z konecnej Cintorin Ruzinov. Niektore spoje idu do vozovne Trnavka ale v CP tuna na imhd.sk to nie je zaznacene..Tie spoje su neoficialne alebo?
:: no, ale v lete ju dpb bude asi opäť potrebovať, keď bude pokračovať v rekonštrukcii električkovej trate v Dúbravke, tak by sa mal postarať, aby z nej dovtedy nebol len zbytočný kus šrotu... ?
ja by som takýmto gazdom nepožičal ani susedov bicykel... ?
SDX