Od Filiálky po Dostojevského rade a zahla na Metodku? I´m little bit confused... ?
No na to gymnázium som chodil, ale ten pás som nejako nezachytil. Kde presne sa nachádza? ?
v roku 1895 otvorili železnicu na trať Bratislava, Nové Mesto (neskôr Nivy, tam kde je dnes CBC) - Dunajská Steda, o rok nato, 17, novembra 1896 bola predĺžená do Komárna. Z vtedajšej trate bratislavského okruhu sa odpájala vedľa Karadžičovej ul., , ďalej išla ako písal KLF okolo Metodovej a celý čas vedľa Trnavskej (kde bola neskôr zriadená zastávka Bratislava, Cintorín (v mieste Martins. cintorínu) a ďalej ako dens na Podunajské Biskupice a " na Maďare." Toto vedenie trate sa udržalo až do 70tych rokov 20. stor. , kedy sa vybudoval železničný okruh poza ul. Zátišie a cez Stanicu dnešnú BA, Nové Mesto, nadjazd na Rožňavskou a Krasinského a z pôvodnej trate na Maďare spravili odbočku cez novú ÚNS a ďalej Most Hrdinov Dukly. Bližšie Ti povie S499.1023, M. Fundárek, alebo ufo. ?
Ano, isla od Filialky po Dostojevskeho rade, potom zabocila ku gymnaziu Metodova (tam je pas vidno dodnes), pokracovala poza plavaren Central, presla cez Trnavsku ulicu na druhu stranu a pokracovala popri barakoch a stadione tusim do Dimitrovky.
Ked ides po nabrezi smerom do Karlovej Vsi a prejdes popod Most Lafranconi, tak dalej pokracuje (teraz zre***tisty) chodnik a kusok od neho po pravej strane su naukladane tieto panely a vedu smerom k Botanickej zahrade.
1. Už mali, podľa mojich výpočtov už meškajú cez 10 rokov. ?
2. Keď sa rozpadnú. ? Aj to je však len hypotetické, pretože "kriesiace zvary" a nitáž nič o nič dokážu udržať v chode aj to, čo sa kedysi hrdilo názvom autobus.... ?
3. Keď sa nakúpi dostatočný počet nových vozidiel pre potreby mesta. ❤ Aj tu už mecenáši, prispievatelia, zahraniční akcionári, otcovia mesta i Mikuláš meškajú neúmerne dlho. ?
4. Keď sa raz naplní neodvratne sa blížiaci katastrofický scenár...že sa znitovaná hrdza a hniloba prepadne pod balíkom ľudí v plnej rýchlosti...zastaviť to môže bod 3. Držím tomu palce.
No v podstate ano. Povodna trat sla tesne pri STAROM plote Botanickej zahrady (pokracoval po tej ceste kde je OMV a dalej, ale tam uz je novy areal Botanickej, ktory tam nebol predtym), presla ponad mostik a napojila sa niekde kde konci teraz sportovy areal FTVS. Pri prekladke sla tiez pri Botanickej, ale nakolko stavali stlpy k mostu Lafranconi a aj mostne teleso letmou betonazou, tak ju prelozili kusok este dalej k Dunaju (hrube prirovnanie) a sla popri mure sportoveho arealu FTVS, miesto cesty pre auta. Stavali zaroven aj novy elektrickovy pas pri Lafranconi s odkrytym zvrskom). No a medzitym sa samozrejme stavala uz aj nova trat s nadchodom pri Druzbe. Potom sa cela trat presunula tam. Tam ako je nadchod a cela ta trat s krizovatkou, tam nebolo nic, bol tam svah od PriFUK-u, ktory zrusili potom. Zvysok cesty este mozno najst dole pod Matfyzom.
No... snad si to nejak pochopil, bo neviem to lepsie popisat.
Re #73987 S499.1023: No neviem ci to boli BKV, ale nejake panely na tej prekladke boli. Aspon tam pri tom mure FTVS si ich pamatam.
takze ta trat sa prekladala 2x? fuuha... to by ma inak zaujimalo ako to robili. Najprv postavili nahradnu trat a potom behom noci staru odpojili a napojili nahradnu? alebo tam na par dni zrusili premavku kym to prelozili...
Pokiaľ mi pamäť slúži, tak v týchto miestach nikdy nebola trať na paneloch BKV ani ako provizórna preložka, takže to tam muselo doputovať nejako inak. Inak aj v tesnej blízkosti našej firmy, 12 km od konca Prahy, sa povaĺuje kopa BKV panelov, ktoré tu slúžia ako zastávkové "peróny" pre autobusy PID.
No kde to presne je Ti napise d3k0. Ale ja osobne si VELMI dobre pamatam kadial viedla byvala trat do KV, ked este nestal most Lafranconi, nakolko som tadial casto cestoval k babke. Smerom z KV pri druzbe pokracovala presne popri plote k Botanickej zahrade. Tam kde je dnes pumpa OMV viedla kedysi 4-prudovka smerom do mesta. Cesta pri pumpe je priamym pozostatkom tej cesty ! A v strede viedla elektrickova trat. Pocas stavby mosta Lafranconi bola velmi zaujimava prekladka trate cez potok Vydrica po takom mostiku a trat viedla tesne popri mure sportovisk FTVS a napajala sa na stred v miestach zastavky Lafranconi (to bolo pocas prekladky). Takze ten panel na obrazku je asi nejaky zabudnuty z prelozky trate. Mozno k tomu bude blizsie vediet povedat S499...
Kazdopadne zaujimavy nalez o ktorom som nevedel.
Z
1. Už mali, podľa mojich výpočtov už meškajú cez 10 rokov. ?
2. Keď sa rozpadnú. ? Aj to je však len hypotetické, pretože "kriesiace zvary" a nitáž nič o nič dokážu udržať v chode aj to, čo sa kedysi hrdilo názvom autobus.... ?
3. Keď sa nakúpi dostatočný počet nových vozidiel pre potreby mesta. ❤ Aj tu už mecenáši, prispievatelia, zahraniční akcionári, otcovia mesta i Mikuláš meškajú neúmerne dlho. ?
4. Keď sa raz naplní neodvratne sa blížiaci katastrofický scenár...že sa znitovaná hrdza a hniloba prepadne pod balíkom ľudí v plnej rýchlosti...zastaviť to môže bod 3. Držím tomu palce.