Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: yves #72709:
expresnu linku ala prazska tusim 100fka. Ked som bol v Prahe ja tak sa tym vozili prevazne zamestnanci. Ono by tam bolo treba kolajovu dopravu...
Ale kedze nasa sucasna vlada rozhodla tak ako rozhodla a odmietla 10 mld. na rozvoj letiska (urcite by sa uslo aj na elektricku) a hovorila ze zabezpeci rozvoj aj bez investora a zmohla sa na 2,6mld. na novy terminal a aj to pojde na dlh a jednym riadne dlhym tunelom... Ach skoda reci...
Reply on: Ámos #72715:
Keď sa v roku 2000 zavádzalo nové linkovanie, tak pôvodné oznamy hlásali, že L39 bude zrušená a že L78 pôjde po Trnavskej po jej trase. Až neskôr sa oznamy zmenili a linky sa nechali tak ako boli dovtedy (a napokon, ako sú aj doteraz). Neviem, čo vtedy zmene zabránilo.
Reply on: Vladimír #72706:
preco budovat potemkinove dediny? Vozme ludi v takych vozoch ake mame... Alebo si myslis ze turista sa bude vozit iba 61tkou? Davat specialne vozy tam a tam, ved to musi robit iba problemy vo vyprave...
Reply on: Dlhe Diely MHD #72707:
Prečo by musel ísť v polke cesty 200m na naftu? ?
Reply on: david1 #72702:
hm.. nic neposilnis, nemas vozy a nemas vodicov...
jedine konecne sa zbavit prazdnej 39 v useku trnavske - suhvedzna a posilnit tam 61tku. Ako nahradu za 39 by bolo treba sa trochu pohrat s linkovanim 78 s moznostou vybudovania novej komunikacie vedla cintorina. Nas primator budovac ciest by sa dal nahovorit...
Reply on: fobust #72710:
ze na to vobec reagujes... ?
Reply on: Vladimír #72711:
61 chodim pravidelne a kupodivu na nej jazdi dost ludi iduci s batozinou az na letisko. Dokonca je toho az tak, ze by mohli byt zopar vozov vyhradenych na tuto linku a prisposobenych nejakym regalmi na batozinu... lebo poviem ti je to dost neunosne, ked si dotycny s kufrom ako svina sadne do stvorky a zaberie nim dve miesta na sedenie plus to svoje...
Reply on: koni8 #72675:
Ale 94 priamo pod Nový Most nechodí.
Reply on: yves #72709:
Oukej, tak to nechajme tak ako je. 61-tka sa aj tak naplní národom s igelitkami z Avionu, a taxikári z letiska tiež potrebujú deti doma nakŕmiť 🙂
Inak ja som na túto tému vyjadril názor bez toho, aby som riešil priority súčasnej MHD ako takej. To, čo som písal, určite nie je na zmenu akože od 1.2.2007 alebo tak nejako... Je mi jasné, že teraz sú vážnejšie problémy.

Ad Ikarus 280: Veď som písal, že to bolo pred polrokom asi... Ale aj tak človeka zamrzí, že na letisko je možné vypraviť čokoľvek. Za to, že teraz "čabajsky" na letisko cudzincov vítať nechodia, môžeme ďakovať len tomu, že ich jednoducho nemáme. Nič mi nedáva dôvod si myslieť, že keby dotyčná kolóna Ikárky mala, tak ich tam nepošle.
Reply on: Dlhe Diely MHD #72708:

Takže nové smradobusy, zopár trolejbusov a staré T3ojky. Substrátu ponúknuť voňavé nové smradobusy a tramavaje žiadne. Nie si ti tak náhodou Lunáček? Však s takými "riešeniami" akurát tak tramvaje môžeš rovno rušiť a nahradadzovať smradobusmi.
Reply on: Vladimír #72706:
Mozno si si nevsimol, ale 2. kolona uz nema Ikarusy 280, uz ten sprievodca je luxus, niekto, v tomto pripade asi DPB by ho musel platit, myslim, ze uz plati aj teraz niektorych ludi zbytocne-myslim prebujnely administrativny aparat, ale v tomto sa mozno mylim ? , a niekto nizsie pisal este o nejakej expresnej linke, ktora bude chodit kazdych 15 minut, tusim si to bol ty, v sucasnej situacii, ked chybaju vozidla aj na zalozaky to povazujem naozaj za luxus.
Reply on: Vladimír #72706:
Ja mam taky (trosku sci-fi) navrh: 1 poziadajme z EU fondov peniaze na opravu mhd v Ba 2. vsetky autobusy (mozno aj par trolejbusov(eliny ziadne)) predat do kovozberov a dat recyklovat = nejake peniaze a 3. dat nase velmi oblubene zdrazenie listkov a buala mame na nove (trolej)busy ? A je to vsetko vyriesene ? ?
Reply on: intony #72695:
Potrebujeme duobusy bo niekde v polke cesty na nejakych 200 metrov bude musiet ist na naftu ?
Reply on: yves #72700:
Oukej, ale o akom nadštandarde sa to vlastne bavíme? O tom, že na "vyvolených linkách" budú luxusné autobusy s koženými poťahmi a stewardkou ponúkajúcou po každej križovatke kávu?
Ja som žiadal na začiatok aspoň to, nech črepy typu Ikarus 280 na linke k letisku dostanú červenú.
A pokiaľ by skutočne vznikla L60 s povedzme hoci aj SU18, je to taký problém strpieť asi štyri lepšie vozy vyhradené pre reprezentáciu? Veď nehovoríme, že tretina liniek bude chodiť k letisku...
Reply on: KLF #72693:
nehrava, nema na to dost vykonnu masinu 😉
Reply on: Beus #72703:
Z tych tranzitujucich nema BA vobec nic, chcelo by to asi presnu studiu nielen o pocte turistov, ale aj o tom, kolki z nich su len ten "tranzit" , kolki ostavaju v BA a ako dlho, otazne je, kolki by chceli uprednostnit MHD pred taxi, osobne si myslim, ze by to vobec neprinieslo tie vyhody o ktorych pises, a na druhej strane, ti, ktori by to platili, by cestovali ako dobytok ?
Reply on: yves #72700:
Dovoľujem si nesúhlasiť s Tvojou filozofiou "prečo niečo pre turistov, a nie pre nás" - totiž - ak vytvoríš isté nadštandardné podmienky pre turistov a tranzitujúcich, hoci aj na úkor domácich, stane sa pre nich pobyt v BA príjemnejší, a v konečnom dôsledku by to do tohoto mesta pritiahlo ešte viac turistov a tranzitujúcich, čo by znamenalo zvýšenie tržieb z takýchto pocestných, a teda väčsí prísun dukátov do mestskej pokladničky, čiže vlastne pre NÁS...a zlepšenie podmienok znova pre nás... jednoduchá matematika 😉
Reply on: Vladimír #72697:
Na L61 su prevazne vypravovane klbove plynaky.Co su celkom v pohode vozy no semtam sa vyskytne aj daka lahodka /280/.Dalej L61 sa uz nemota po vsetkych parkoviskach Avionu /zatial/. Po dostavbe OC chodi uz iba k jednemu vchodu.V smere na letisko nezachadza vobec.Na letisku by urcite stacilo zrekonstruovat pristresok.Svojou velkostou je omnoho vhodnejsi ako tie co sa momentalne montuju.A kedze pracujem v blizkosti Avionu mam moznost vydiet naplnenost vozov.Na letisko a z neho sa uz davno nevozi par jedincov.Naplnenost byva cca 30% + - .Po OC Avion je to plne.Tak isto aj L63 dostala zmysel a nechodi prazdna odkedy ju potiahli po Avion.Predtym vozila prevazne vzduch v useku Bojnicka-Zimny stadion.Dost turistov sa mota aj po Avione a tam cakaju na svoj odlet.V tejto chvili ,ked este nemame nic zadratovane by mali posilnit usek Avion-HL.Stanica v spicke prac.dni.
Reply on: Bon-Cu #72691:
V buducnosti to ale BUDE problem. Bude treba nove drahy, nove miesta na statie a pod., ale letisko na rozrastanie nema peniaze, miesto a nie je ani vola. To je problem.

Re #72696 Kami: No, minimalne na miesta ako Hlavna stanica, letisko a ASMN, by sa mohli dat, pre turistu ktory si este nezamenil peniaze. Ja bezne ked pridem na dovolenku menim peniaze az v hoteli a nie na letisku.. Co sa tyka DNV, tak to je jedna z troch novych trati, ktore boli povodne brane ako priority (okrem nej petrzalka a vajnory) pricom projekt ratal s potiahnutim z Dubravky.

Re #72697 Vladimir: Presne o tom hovorim! Preco by turista co ked pride vidi pred vchodom taxiky - mercedesy mal vsade hladat listok, ked sa nikde neda kupit? Preto by som spravil to, ze ked clovek vyjde z haly uvidi dva pekne "reprezentativne" busy (na 161 SU15 (resp. mozno aj 12, ked bude), na 60 Ik415, mozno (ak by bola linka malo vytazena) aj SOR 9.5), s popisom kam idu v anglictine (This bus is going to main railway station, This bus is going to city center) a oznamom o moznosti kupy listka u vodica (In this bus you can buy public transport tickets) do ktorych ked nastupia tak mu vodic (aj) po anglicky poradi.
Na tieto linky (161 a 60) by sa vyhradili specialny vodici co vedia aspon zaklady anglictiny a v minulosti sa ukazali ako dobry vodici (bolo na nich najmenej staznosti).
Reply on: Vladimír #72698:
Mas moj uplny suhlas, ale len vtedy, ak ani na inych linkach nebudu chodit vraky a kultura cestovania nebude len prazdny pojem (ludia vyuzivajuci niektore linky by ti vedeli o tom porozpravat, napr. z DNV, z Dlhacov...) Bavime sa asi o bratislavskej MHD, ktoru dotuje mesto cerpajuce svoje prostriedky z dani ludi zijucich v BA, bolo by teda maximalne nevhodne, aby sa vytvorili nadstandartne podmienky na niektorej linke a to este aj takej, ktora by mala vacsi prinos pre "tranzitujucich" ludi, teda nie pre tych co byvaju v BA.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.