Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #72188:
Plne súhlasím, len to by chcelo najprv nakalibrovat tachografy, aby nesnímali ani menej, ani viac, potom doladiť metráže, aby sa nestávalo, že sa BUSE občas pýta "Zastávka?" čo vodiči považujú za otravné a automaticky dráhu vypínajú (a prípadne pri dlhometrážnych zastávkach zväčšiť toleranciu, len neviem či sa to vôbec dá špecificky pre niektoré zastávky), a nakoniec ešte naučiť vodičov jazdiť zásadne so zapnutou dráhou, s výnimkou odôvodnených prípadov. 😉

eripmav: V tom, čo povedal S499, žiadnu kontradikciu nevidím - skutočne vo VŠETKÝCH vozidlách je informácia od snímača dráhy privedená do palubného počítača. To, že v niektorých je ten snímač dráhy pokazený, alebo je preseknutý ten káblik, je naozaj iný problém, ale rozhodne sa nedá povedať, že by v týchto vozidlách informácia o dráhe nebola, akurát kvôli závade nie je použiteľná. Stačí tak? 🙂
Reply on: S499.1023 #72207:
povedal si:
1. "Vo VŠETKÝCH vozidlách. "
2. "Že dráhové kritérium na niektorých vozidlách nefunguje, je iný problém a že vodič môže dráhové kritérium vypnúť, je zase iný problém"

takze drahove kriterium je vo vsetkych vozidlach, az na tie kde nefunguje a kde je vypnute. neviem ci sa mam smiat ? pripomina mi to rozne vtipy... vsetci cestujuci si cvakaju listky. ze niektori chodia na elektricenku, je iny problem a niektori nacierno, to je zase iny problem ?
Reply on: Mike #72206:
no lenže podňa mňa na Karosách to nefunguje a preto to vodiči robia ...
a čo som si ja všimol na 28, tak keď ideš SORom, tak tam to ide automaticky, vodič nemusí robiť nič, prípadne niekedy, keď mu to po 5 zastávke na znamenie nesedí, si to opraví a ide sa ....
ale zas ked ideš Karosou, tak bud vidíš šoféra skláňať sa k palubáku, alebo počuješ dvere... tam podľa mňa nemajú automatické prehadzovanie....
A ked som išiel minule 28, vodič na palubák zabúdal, a potom bol podla palubáku v meškaní 6 minút a 5 zastávok dozadu... a v skutočnosti mal meškanie len 2 minúty ...
Reply on: miso1234 #72205:

1) Na potvrdenie zastávky musí byť splnené dráhové kritérium A SÚČASNE otvorenie dveré alebo potvrdenie na palubáku.
2) Že dráhové kritérium na niektorých vozidlách nefunguje, je iný problém a že vodič môže dráhové kritérium vypnúť, je zase iný problém (to by sa malo automaticky zaznmenať na DAT kartu a bez zdôvodnenia VOPRED zápisom vo vlakopisu by to malo byť dôvodom k postihu).
Reply on: miso1234 #72205:
No do BUSE palubáku by to malo ísť vo všetkých vozidlách, vrátane tých najstarších. Už druhá a nezávislá vec je, že nejde počítadlo km na tachometri, a na dosť vrakosách a kedysi aj IK 280 nefunguje tachometer ako ukazovateľ rýchlosti, ale počítadlo km tam ide.
Odklikávanie zastávok na znamenie na L28 môže byť tým, že sú zle odmerané a teda sa zobrazia v iný čas a na palubáku sa objaví "Zastávka?" pri otvorení dverí, alebo "už měla být zastávka" a vodič to potom musí odkliknúť. Zastávky na znamenie by sa mali po prejdenej vzdialenosti prehodiť automaticky bez nutnosti otvorenia dverí alebo potvrdzovania; ale toto nefunguje na všetkých vozidlách. A keď je séria zastávok na znamenie po sebe, môže to zblbnúť.
Reply on: Mike #72203:
a vo všetkých vozidlách sa počíta prejdená vzdialenosť? Lebo mne sa nezdá, že napr. v takých Karosách, kde už ani neukazuje vodičovi rýchlosť, by počítalo vzdialenosť... a hlavne, ked si musia zastávky buď odklikávať,alebo otvárať dvere... napr. v SORoch to ide buse automaticky, myslím že aj v solarisoch a aj v ikarusoch ....

a čo sa týka toho, čo ukazuje BUSE, tak niektorí vodiči si to nevšímajú, potom sú v zastávkach pozadu a aj keď majú meškanie -2, tam im ukazuje -6 a nijako im to nevadí...
Reply on: Mike #72203:
Svata pravda. To sa stalo aj mne sobota 10.42 a 32 je prec a ide az o polhodinu (a ja blbec som cakal ? )
Reply on: eripmav #72201:
To robievajú vodiči často; že idú v náskoku a na Buse majú zastávky pozadu. Pokiaľ je dráhové kritérium odpojené (dá sa to na palubáku prepnúť, ale vodiči to majú zakázané (avšak čo všetko majú vodiči zakázané a porušuje sa to veselo...)), alebo jednoducho to nefunguje, čo nie je zriedkavosť; dodatočnú kontrolu tým ofintia (vtedy sa zastávka počíta ako otovrenie dverí). Pokiaľ ale dráhové kritérium ide tak, ako má; môžu s tým manipulovať koľko chcú, akurát tým vyhodnocovateľom sťažia prácu, ale zistí sa tým reálny odchod zo zastávok, aj keď podľa BUSE môže byť pozadu.
Podobne robievajú aj to, že nepotvrdia odchod z konečnej a potvrdia ho až uprostred trasy. Takže na transparente vidíš zastávky pozadu, ale pokiaľ "dráha" (=dráhové kritérium) funguje, tak mu reálne časy zo zastávok zisita.

Pokiaľ si vodič počas jazdy niečo kliká na palubáku, najčastejšie môže to byť okrem vyššie uvedených možností aj potvrdenie skutočnej polohy zastávky po otovrení dverí vozidla, práve pre vzdialenosť, ktorá je nameraná ináč v BUSE oproti skutočnosti; alebo si môže pozrieť odchod z ďalšej zastávky, aby vedel, či sa má šuchtať, alebo má dupať; alebo zadáva číslo vodiča (po striedaní), alebo spústa iných možností.

Vodiči chodia dondes s náskokom a u niektorých sa môžem na to spoľahnúť aj v špičke, že to budú 2 minúty a viac, najmä lebo:
- DAT karta sa večer po dojazde nevyhodnocuje každému jednému vodičovi
- aj keď sa to vyhodnotí, ale funguje protekcia a vodičovi sa nič nestane; alebo ak jazdí dispečer, ten môže skoro všetko
- aj keď sa vodičovi strhnú prémie, ale vodiča to netrápi, sú takí ktorí jazdia bez prémií každý mesiac práve kvoli náskokom, a nevadí im to, k tvrdším sankciám sa voči takým neprikračuje
Reply on: eripmav #72200:
Vo VŠETKÝCH vozidlách. Nebudem ďalej diskutovať o elementárnych pravdách.
Zastávka sa potvrdzuje otvorením dverí alebo tlačidlom na palubáku, ale bez dráhového kritéria to proste nejde. Robíš závery z povrchných pozorovaní. Bodka.
Reply on: S499.1023 #72199:
nenapisal som cislo toho autobusu, aj ked by som mohol, mozno moje tvrdenie vyznelo tak, ze to tak bolo, OK, moja chyba, ale co by si si myslel, o vodicovi, ktory ide v naskoku 5 minut, a pride na konecnu avion a na transparente ma "bojnicka". Tie zvysne zastavky asi kde spravi? A to este za jazdy robil take veci - ze zastaneme na zastavke - transparenty nic, nastane ten spravny cas, ked mozme byt na dalsej zastavke (samozrejme dve tri dozadu oproti tomu kde sme), samozrejme to uz takmer odchadza, a vtedy nieco stlaci na pocitaci, a prehodia sa transparenty na stav, aky je, ked stoji na zastavke... jednu zastavku sme dokonca absolvovali za jazdy... tak mi nehovor, ze v tomto vozidle je v zaznamoch aj prejdena vzdialenost...
Reply on: S499.1023 #72199:
si si isty, ze aj v starych typoch vozidiel maju palubne pocitace, ci co to je, informaciu o prejdenej vzdialenosti? OK, ja to neviem, len sa domnievam. A pokial maju, tak potom nechapem, preco - a nestalo sa to raz, ani dva krat, ale castokrat vidim, ze vodic, napriklad aj pri jazde z konecnej v predstihu otvori dvere alebo nieco stlaci na to pocitaci az za jazdy, aby bol akoze na zastavke v spravny cas... velmi by ma zaujimalo ako na napriklad ikarusoch 280 je spraveny vstup informacie o vzdialenosti do palubneho pocitava, rad sa dozviem ako to je.
Reply on: eripmav #72198:
Samozrejme, že systém informáciu o prejdenej vzdialenosti má a jej použitie by nestálo nič. Z toho istého dôvodu (vyhodnocovanie dráhového kritéria) aj s tým žvástom o vodičovi nie trocha, ale úplne mimo, najprv si niečo zisti o fungovaní, potom kecaj, odberca krvi. Keď niečo napíšem a neviem, tak napíšem "myslím si" a nie "je to tak a tak".
Reply on: S499.1023 #72188:
lenze to by informacny system musel mat informaciu o prejdenej vzdialenosti. ma to? a ked nema - kolko by to stalo? podla mna dost... a mozno by bolo lacnejsie instalovat GPS jednotku, ktora by urcite dost vyrazne umravnila aj takych vodicov, ako som mal moznost vcera vidiet na L63 - isiel s naskokom 5 minut! a preto bol oficialne dve zastavky pozadu, potom urcite dva krat v spravny cas otvoril na konecnej dvere a v zaznamoch ma vsetko vporiadku...
Reply on: Mikimaus #72196:
Tak to je tiež pravda. Ako raz povedal jeden múdry pán: "s dôchdocami je vždy problém. Na výstup sa pripravujú buď veľmi skoro, alebo veľmi neskoro." ? ?
Reply on: Mike #72192:
Niekto , teda hlavne penzisti to beru potom ako vravis (ze sa uz pripravuju na vystup pri hlaseni Nasleduje zastavka...) a len co sa voz pohne uz sa trepu k dveram ?
#71968 Michal - do nízkopodlažného nastupuje všetok substrat rýchlejšie nielen starší a postihnutý.
Reply on: eMDi #72189:
Pre posúdenie zastávky musí byť vo vzdialenosti nastavená "väčšia vôľa" v metroch pre prípad odchýlky s tým, že na každej zastávke, v prípade, že zastavenie vozidla bolo považované za zastavenie v priestore zastávky, sa začne počítať vzdialenosť k ďalšej zastávke odznova. Takto je to nastavené napr. v Nitre, Žiline a Prešove.
#71956 Michal - nizkpodlažnosť je štandard v sucasnosti, pre rýchlejšie a pohodlnejšie nastupovanie. Latrina je tiež lacnejšia než spláchovaci záchod...
Reply on: S499.1023 #72188:
Aj keď zase až tak dementný systém to nie je, lebo pri odjazde z predchádzajúcej zastávky ti to zahlási "nasleduje zastávka" takže už teraz sa máš pripraviť na výstup.
Reply on: fobust #72190:
narazal som hlavne na busy, ktorych je v BA najviac ...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.