Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Beus #72050:
Hej, tam ti majú tí Švajčiari nekultúrni tie celovozové reklamy úplne všade. Ešte dobre, že si tam nebol, lebo by si im mohol prezradiť, že všeobecne rozšírený názor o tom, že majú najlepšiu hromadnú dopravu na svete, nie je pravdivý ? .
Reply on: Beus #72047:
No k tym okennym foliam este tolko ze kym je to suche.. bolia z toho oci, ale pozerat sa cez to da aj ke sice nafigu ale predsa, lenze ked je take blbe pocasie ze je to cele mokre a naparene tak sa tam na tych kruzkoch robia kvapky rosy a nevidis cez to uz fakt nic a ked to neni len busboard ale celovozova rekalama a ta elektrika nahodou nema buse tak len cumis na kazdej zastavke cez dvee kde vlastne si... ?
Reply on: Beus #72044:
Zvláštne. Doteraz som mal o Tebe pocit, že si normálny. Toto sú ale totálne šotonázory. Po prvé, spýtaj sa toho oftalmológa. Po druhé, kto potrebuje niekoľko hodín v kuse pozerať z prostriedku MHD cez dierkovanú fóliu? Po tretie, kto a kde deklaroval aký nárok cestujúceho na výhľad? Po štvrté, až budeš platiť plné nedotované cestovné, môžeš riešiť svoju ochotu platiť akúsi daň za čosi.
Reply on: S499.1023 #72049:
To máš pravdu, nebol, a neviem ako to tam vyzerá. Ale ak tam chodí všetko s oknami polepenými tými dierovanými fóliami, ktoré túto debatu rozpútali, tak ďakujem, neprosím 🙂 A už začínam robiť priveľa preklepov, mal by som asi ísť spať 😉
Reply on: Beus #72044:
Hm, vo Švajčiarsku si asi nebol, čo?
Reply on: eripmav #72043:
Máš pocit, že cez vlčie okná vodič pozerá von? Ty si veľa múdry, aj technickým podmienkam prevádzky vozidiel rozumieš, nie si náhodou redaktorom Nového Času?
Reply on: KLF #72045:
OK, keď už sme pri konkrétnych reklamách. Ako som už spomínal, vadia mi reklamy zhoršujúce výhľad z vozidla, čo je primárne fenomén CVR. Ak je CVR, ktorá nezasahuje do okien, a je vkusná, nemám proti nej takmer nič, okrem narúšania uniformity vozového parku, ale to je len zanedbateľná drobnosť oproti narúšaniu výhľadu z vozidla. Ty sa na ten výhľad pozeráš optimisticky, ja realisticky - vidím, čo (ne)vidím 😉 Samozrejme, napr. tenký prúžok cez okná v štýle Firo tour na 7909 nevadí, lebo nijako markantne nezavadzia vo výhľade, ale cez tie dierkované fólie, musíš aj sám uznať, že síce vidno je, čo nepopieram, ale značne nafigu. A fakt by ma veľmi zaujímal posudok od oftalmológa.
A keď si zabrdol do LBC náteru - tento náter za reklamu nepovažujem, už len preto, že je to "reklama" na mesto, v ktorom tie vozy jazdia, čo sa za reklamu v pravom slova zmysle ani považovať nedá, navyše jej zadávateľom je (ak sa nemýlim) magistrát, a nie súkromná spoločnosť, čo je veľký rozdiel, a ešte k tomu má tendenciu stať sa municipálnym náterom tohoto mesta, proti čomu tiež nič nemám. Takže LBC by som medzi reklamy fakt neplietol.
A na záver - bohužiaľ, máš pravdu - biznis a peniaze hýbu svetom, a vytláčajú všetko, čo ešte má nejakú hodnotu - pohodlie, kultúru, estetickosť, zdravý rozum. Ako ďaleko to necháme zájsť, je na však aj nás...
Reply on: richardhudec #72037:
A ktoré autobusy konkrétne boli rekonštruované v PARS-e?
Reply on: Beus #72044:
Ano, tie nepriehladne nalepky odsudzujem aj ja. A aj reklamy na SPP ako take.
Ale k tymto celovozovym reklamam - zober si napriklad napriklad teraz tuto Generali novu reklamu, byvale Timbuktoo, Marijo, OMV a na druhej strane reklamu na byty v Dubravke, alebo inu necelovozovu reklamu.
Generali, Timbuktoo (a dalsie im podobne) zaberaju plochu temer celeho voza, vratane okien. Cela suprava teda tvori reklamu. Potom su ceolovozove ako Marijo, OMV pri ktorych je voz cely vo farbe firmy, ale okna su de facto volne (viac ci menej). na druhu stranu si daj reklamy ako su na suprave tusim 7925/26, kde na CAST celeho boku daju vlastne velky bilboard a aj to len na jeden voz. Aj na klbovych Ikarusoch rady 400 to byva. Ja s myslim, ze ten voz vyzera najlepsie, ked ma fakt celovozovu reklamu ! Aj cez okna. Je to subjektivny nazor - Ty cez tie nalepky vidis zle, resp. nevidis, ja vidim samozrejme cez ne horsie ako cez cire sklo, ale vidim. V konecnom dosledku obaja cez to vidime rovnako, len ja sa na to pozeram optimisticky, Ty pesimisticky. 😉 Zvonka sa mi ale tento druh reklamy paci najviac. Pises, ze tebe sa moc nepaci ked su vozidla rozne pomalovane... No tomu nezabranis - farebnu unifikaciu dopravcov uz reklamy budu narusat, ci chces ci nie. A zas vzdy lepsie mat na K2S reklamy na LBC ako ich povodny nater. A dostali sme sa k reklamam na LBC - tie su celovozove a podla mna vkusne. Nezasahuju do okien, cize tym Marijo a spol. OK - dizajner zvolil pre LBC tento druh reklamy - vyslo to. Inde mozno lepsie vyrazi velky obrazok na boku vozidla. No a bavit sa o nevkusnosti... pri pohlade do interieru potagovaneho a posprejovaneho... sorry. 😉
Pisal si, ze DP z toho ma houby (skoro) a vacsinu zozerie Recar. Tak Recar je to POSLEDNE na co mozme nadavat !!! 😉 Treba sa spytat DP, ci im teda tych par supiek (ak to je tak ako pises) stoji potom za to, aby Recaru opskytovali reklamne plochy na vozidlach. Ja byt Recar a zadavatel ma poziada o vypracovanie reklamy cez cely bok vozidla a DP mi to umozni, tak zadavatelovi bez mihnutia oka vyhoviem ! To je biznis ! A Recar ho zjavne robi, ako ma umoznene.
Kazdopadne, my s tym nepohneme, len mozme vyslovit svoj nazor na reklamy a to sme uz spravili.
Reply on: KLF #72042:
No, neviem, ja som tie dierkované fólie na oknách tiež dosť intenzívne študoval, a cez deň je cez to vidieť dosť nafigu...síce hrubé kontúry rozoznáš, ale musíš neustále hýbať hlavou sem-tam ako šašo, aby si videl aspoň aký-taký ucelený obraz, a rozoznal v ňom to, čo potrebuješ. A v noci je cez to vidieť veľké makové... a všeobecne, ale najmä v noci, cez tie debiliny vidíš tak akurát vtedy, keď sedíš max. 20cm od nich, ale akonáhle stojíš uprostred vozidla, tak si stratený a vieš figu borovú o tom, kde sa nachádzaš, a pripadáš si ako v obrnenom vozidle, ktoré má miesto okien čierne plechy.
A čo sa týka estetického vzhľadu reklám - ja osobne som zástanca kultúrneho cestovania, ku ktorému patrí aj to, že vozidlá dopravcu nehýria všetkými farbami a nechodia strakaté a popísané nezmyslami, a najmä každé iné, ale už z diaľky sa dá rozoznať, že sa jedná o vozidlo toho-ktorého dopravcu, a že keď nastupujem, mám sa cítiť ako že nastupujem do dopravného prostriedku, a nie do pojazdného obalu na nejaký výrobok v nadživotnej veľkosti. Aj to, či majú vozidlá nejaký jednotný, municipálny náter, alebo chodia každé iné, je tiež vizitkou kultúrnosti mesta.
Navyše, reklama, aby bola pekná, nemusí nutne zaberať ešte aj okná, ktoré majú slúžiť úplne inému účelu, a radšej oželiem to, že tú reklamu "špatia" "diery" na okná, než by som sa mal pozerať z a do vozidla cez tie otrasné dierkované fólie, na ktorých si po pár hodinách takého pozerania dokonale zničím zrak.
Nehovoriac o nepriehľadných nálepkách, ktoré sú v civilizácii absolútne neprípustné. Keď raz má autobus zadné sklo, tak ako cestujúci mám nárok sa cezeň pozrieť dozadu, napríklad zistiť, aká linka prichádza za nami do zastávky, a zhodnotiť vhodnosť prestupu. Ale principiálne je jedno z akého dôvodu. O prelepovaní bočných skiel ani nehovorím. Keď sedím na sedadle, tak mám nárok sa pozerať von z vozidla, a nie na xicht nejakého politika, ktorého podobizeň ktosi šikovný nalepil presne tak, aby mi zacláňala výhľad v najširšom možnom uhle. A napr. asi len málokto vie, že Solarisy majú za 3. dverami vpravo ešte jedno bočné sklo, cez ktoré by sa dalo plnohodnotne pozerať von, sediac na tých sedadlách, čo tam sú, nebyť toho, že je tam nepriehľadná nálepka s farebnými štvorčekmi SPP.
Ďakujem, ale takúto vysokú daň ako cestujúci nehodlám platiť len preto, aby si pár ľudí v Recar-e nabalilo vrecká, a omrvinky zo zvyšku šli ako zanedbateľný príjem pre dopravcu, ktorý z toho aj tak nijako nezbohatne, ani nekúpi nové vozidlá.

eripmav: dobrá otázka, na ktorú ale odpoveď neviem, no rozhodne stojí za rýpnutie si...
Reply on: Beus #72033:
mam taku otazku - su tie celoplosne reklamy vobec povolene, resp. nepotrebuju napriklad povolenie dopravneho inspektoratu? splna take vozidlo technicke poziadavky do premavky? Kazda uprava na vozidle si totiz vyzaduje schvalenie dopravnym inspektoratom - ked si niekto nalepi folie na sklo - moze prist o technicak, pokial tie folie nie su schvalene a nemaju certifikat a povolenie DI...
Reply on: Beus #72033:
No ja osobne s tymi celovozovymi reklamami problem nemam. Ked sedis ako cestujuci vnutri, von vidis vdaka tomu, ze su tam male dierky, ktore Ti davaju ale globalny pohlad von. Vies co myslim. Vozidla MHD maju v 1. rade sluzit na PREPRAVU ludi a nie na vyhliadkove jazdy pre turistov. A cez tie reklamy je dobre vidiet aj v noci von, NATOLKO aby si rozoznal kde sa nachadzas. Zamerne som si to vsimal, lebo tiez som uvazoval, ako je cez to vidno von. 😉 No a am to este jednu dost dobru vlastnost - v lete to VYRAZNE tlmi slnecne luce a nesvieti Ti tak do vozidla a na kscyhty cestujucim.
A zvonka to vyzera pekne, ako celovozova reklama. Si neviem dost dobre predstavit, ze by bola celovozova reklama a okna vyrezane - fuj. Mne sa osobne celovozove reklamy pacia, na rozdiel od tych nalepok na casti vozidla.
Takze netreba prehanat - a ja dufam (a som presvedceny), ze sa od tohoto neupusti.
Reply on: miso1234 #72038:
displej na kovovych by mal jediny zmysel len ked by v dolnom riadku ukazoval napr. nasledujucu zastavku, alebo by sa tam ukazovalo to, co je na normalnom vnutornom transparente...ale aj tak by to bolo minimalne vyuzivane vzhladom na casto zle umiestnenie oznacovacov a aj tak malym pismenam...podla mna su tie umele lepsie...kovove su podla mna skaredsie...v ankete vyhravaju len vzhladom na to, ze ludia si uvedomuju ich odolnost...ale ako si povedal...tych necelych 100 percent ludi neskusa kolko tie oznacovace vydrzia...moja osobna skusenost je len taka, ze v kazdom priblizne 8 vozidle co idem nefunguje umely oznacovac a ludia sa musia tlacit ku inemu...pri kovovom som sa s niecim takym stretol len raz...ale je pravda, ze ich je mnoho krat menej...
Reply on: klopotnik #72030:
Najlepšie takto:
1.) choď si na nejakú pobočku DPB zobrať potvrdenku o návšteve školy
2.) zájdi na študijné, daj si to potvrdiť
3.) zájdi na pobočku DPB, predlož potvrdenku a vypýtaj si trojmesačný študentský lístok

Ak by potvrdenie o návšteve školy vydávalo tvoje študijné, vynechaj krok 1. ?
Ja som prišiel s potvrdenkou o návšteve Masarykovej univerzity vydanou univerzitou a nebol najmenší problém s uznáním. A to ani nebola škola zriadená v súlade so zákonom č. 131/2002 Z.z.. o vysokých školách... ?
Nevie tu náhodou niekto, či bude z tej opieskovanej 7718-ky už T3P? Díky. ?
Reply on: frenky #71998:
lenže 99,999% cestujúcich je úplne jedno, ako ľahko ten označovač odtrhneš ?
čiže najlepšie riešenie by bol kovový označovač z displejom, ktorý ukazuje len čas tak ako v plastovom, lebo ten displej, čo je v kovovom je dosť naprd ?
nevie mi niekto povedat ako sa dopravuju busy z modernizacii z PARSu??? normalne po vlastnych??? usudzujem podla dialnicnych znamok na modernizovanych vozidlach...len sa uistujem...dakujem ?
Reply on: SDX #72034:

Som pisal mail Petovi Kluckovi (konatel BID) a toto mi odpisal...ono to uz bolo dlhsie zname, ze po novom roku nie je nic ohladom 155 dohodnute na isto...zial...nestihli to doteraz a teraz clovek, ktoremu podla mna najviac zalezi na linke 155 sa musi snazit urobit vsetko pre to aby od toho 8.1.2007 zase premavala:

? "Bohužiaľ muselo prísť k pozastaveniu linky do 8. januára 2007, /využili sme obdobie sporadických predĺžených
novoročných prázdnin /. Do tej doby by sa mala podpísať nová zmluva pod hlavičkou DPB, a.s, ktoré bude mať 155-ku v Ročnom pláne dopravy, tak ako som to plánoval ešte na jeseň. Bohužiaľ odvaha, nadhľad a predvídavosť sú vlastnosti, ktorými neoplývajú všetci riadiaci pracovníci a preto to musí byť takto kostrbato riešené.

Dnes idem odpoľudnia k pánovi primátorovi, ktorý pevne verím rozhodne a dá pokyn Dopravnému podniku, aby sa začal správať rozumne. Držte mi palce." ?
dnes poobedny vodic na linke 61/3 - 2637 bol uplne mimo...od letiska uz po odchode zo zastavky sky europe mal minutove meskanie a to koli tomu, ze zastavil cca 3 metre pred oznacnikom a asi 8 dochodcov islo nastupit...klopali mu na predne dvere...on sa na nic pozrel a nic neurobil...tak museli pomalym tempom prekracat ku 2. dveram...na semaforoch pred zastavkou Avion IKEA isiel na cervenu, ktora uz bola priblizne 4 sekundy pred prechodom busu...a na zastavke Avion HYPERNOVA zastavil skoro 3 metre od chodnika...ked si vsimol, ze si zapisujem evidencne cislo, tak uz to bola taka pozorna jazda s dodrziavanim vsetkych predpisov:)
Neviete niekto ako to vyzera so 155-kou? Bude obnovena? Inak zatial by sa ju mohol niekto uracit vymazat z mapy liniek a z CP..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.