Reply on: Kami #71478:
konecne odpoved s nejakymi namietkami..
Mas pravdu s tymi motormi pri 25Tcku - je tam pouzity motor Iveco z rady NEF http://www.powertechengines.com/IvecoIndustrialEngines.html najmenasi z nich ma objem4,5 litra a vykon priblizne 75 koni..
ALE! v tom "mojom" navrhu nema 2,0 TDIcko nic spolocne s pohonom vozidla!!!jedna sa cisto o generator na vyrobu elektriny,kt.hybe autom. To nie je moj vymysel, 8000 londynskych autobusov bude postupne nahradenych presne takymto sposobom / motor je 1,9 - diesel z bezneho auta.
Samozrejme, ze keby malo TDIcko sluzi priamo na pohon BUSu, tak pohnut s nim pohne - od toho su rpevodovky, aj ked uz nie klasicke, ale jej zivot by bol na konci po par km to mi je jasne..
Myslel som, ze som to dost jasne napisal a ukazal na tom priklade toho MINI..vykon 640k je pohanany 20konovym spal.motorom - preco to ide? lebo je to len akasik elektraren..
tu je link na tie London BUSy..
http://www.tfl.gov.uk/buses/environmental/hybrid.asp
len opat to kombinuju s baterkami, aby vyuzili aj energiu pri brzdeni..mne sa to zda byt zbytocnost - 400kg navyse a hlavne ta cena/i ked cim viac sa budu baterie nasadzovat, tak ich cena bude rapidne klesat..uz terajsie prognozy hovoria o redukcii cien na polovicu pri terajsom tempe produkcie..
dik za odpoved..
ByE
PeeT
peter.tomsik
4. - niekto tu spominal v diskusii ze DPF//filter pevnych castic// je o nicom, ze je to okrasa naftovych motorov..no ja neviem, preco taka okrasa znizuje o 85perc.vypustany bordel a sotji 20-30tis.Sk v priplatkovej vybave.. pokial sa mylim, tak by som poprosil autora nech mi da skutocne dovody preco je to prkotina.. ja vychadzam z tychto informacii.. http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_Particulate_Filter
5. - preco sa neobratili primatori vacsich miest na Skodu auto, aby im dodali BUSy, kt. maju klasicke dva elektromotory na zadnych kolesach a naftovy generator na vyrobu el.en.pre pohon? Takato hybridna verzia BUSov je uplne bezproblemov vyrobitelna a to bez nejakych extra vysokych cenovych priplatkov.. Jedna sa vlastne o to, ze zoberiete normalny trolejbus, nevybavite ho zberacmi a technikov potrebnov na spracovanie takehoto prudu z trolej.vedenia, ale date tam naftovy//alebo aj benz.motor//, kt. bude sluzit cisto na yvrobu el.energie. Tento motor moze byt totiz v porovnani s motormi v BUSoch aj 5x mensi/objemovo/ a plne pokryje produkciu elektriny pre dva 100k motory, kt. pohanaju zadnu napravu. Navyse tento motor toci relativne male otacky, takze spotreba je skutocne minimalna.. Ono, ak by totiz napisali vacsie slov.mesta, ze by mali zaujem o taketo BUSy zaujem, pridali by sa dalsi a skodovka by to dala do kopy..koniec koncov, maju tam 2,0TDIcko s 140k sil, takze by to len dali dokopy. Skvele je na to to, ze aj vaha samotneho busu by bola mensia..Pripadne by sa dalo aj tak spravit, ze by bol jeden motor ako zalozny, keby sa nieco stalo s tym prvym..I ked, pri priemernych 70tis.km,kt. najazdi kazdy bus rocne, by ten jeden motor mal v pohode obstat na 4roky bez nejakych extra poruch - treba mysliet na to, ze motor sa povaluje s kludom okolo 1800-2200ot. co je super, male opotrebenie a spotreba.
Tu mate nejake linky, kde sa o tom viac pise..sice sa jedna o USA a zvolili torchu iny pristup - oni zvolili skutocne hybridne BUSy, teda ako Prius ma baterky//tazke a drahe//, preto je ta prestavba taka strasne draha, no tie uspory paliva su zaujimave..Pri tomto rieseni by odpadla nutnost davat baterie, co je skvele a nahradit ich rpsoto malym motorom ako generator - bud naftak, alebo aj benzinak spalujuci LPG co by bolo este vyhodnejsie..samozrejem ten 2,0TDI by mal DFP, teda filter pevnych castic.. Celkovo odhadujem, ze jeden takyto BUS by usetril rocne na nafte okolo 1mio.Sk, co je velmi slusne. Keby sa nahradili vsetky 280tky takymto riesenim, tak sa rocne uspori cca 12mio.Sk na anfte..teda sa cela investicia sama splati..
teraz slubene linky:
http://autos.msn.com/advice/article.aspx?contentid=4022529
vyberiem fakty: 27.maja2004 GM oficialne dodalo 235 hybridnych autobusov,kt.usetria mestu rocne 750 000 US galonov nafty//US galon je 3,8litra, takze 2 850 000litrov nafty!!!!! rocne...Zivotnost vozov je 12rokov a celkovo usporia 8 000 000galonov nafty//30,4 mil.litrov nafty//System kombinuje 8,9litrovy naftovy motor zn.Caterpillar a dva 100KW el.motory..to znamena o 60% uspornejsia prevadzka..mnozstvo pevnych castic bolo redukovanych o 90%! a NOx o 50%!Ak by 9 najvacsich miest v USA zamenilo existujuce BUSy za hybridne, teda celkovo 13 000ks, usetrili by tym 40mil.galonov paliva//152mil.litrovnafty!to je vacsie mnozstvo ake usetri 500 000 hybridnych vozidiel typu Toyota Prius.Autobusy maju o 50% lepsiu akceleraciu a tym prispievaju k plynulosti premavky..navyse pri kazdom pribrzdeni je energia rekurperovana do baterii..prave vdaka hybridnemu systemu a sa celkovo usetri 32,000 quarts//30283 litrov oleja, pretoze naftovy motor sluzi ako generator el.prudu a nie hlavny motor - nie je tak zatazovany..prevadzka je tichsia a ma vyrazne mensie vibracie ako konvencny BUS.
druhy link:
http://www.bctransit.com/regions/kel/news/hybrid_electric.cfm
opat fakty: tu sa jedna o klasicky model hybridu - presne ako osobne auta - prius, alebo lexus RX400h..opat baterie zvysuju cenu a hmotnost.. ale..58% redukcia spotreby-usetrenych vyse 100000litrov nafty rocne//pri6tich BUSoch.Redukcia produkcie sklenikovych plynov o 60%-to znamena ze tychto 6 BUSov vypusti o 403 ton CO2 menej ako klasicky naftak a o 90% mensie mnozstvo vypustenych pevnych castic..Vzhladom na stupajuce ceny paliv sa cenovy rozdiel hybridu splati za 10-12rokov, typicka doba sluzby je 20rokov//pisane pre US a Canadu..Cena vozu je cca 530tis.USD, priplatok za hybridnu verziu je 300tis.USD//hlavne kvoli bateriam..vycet redukcii vypustanych splodin..Particulate Matter (PM) is reduced by up to 90 percent over the cleanest diesel buses now in BC Transit's fleet
Carbon Monoxide (CO) reduced by up to 90 percent
Hydrocarbons (HC) reduced by up to 90 percent
Carbon Dioxide (CO2) reduced by up to 40-60 percent
Nitrogen Oxide (NOx) reduced by up to 50 percent
baterie su na streche, vazia 400kg!!//v BUSe je nap.600V.
NO a pre zaujimavost uvadzam este jeden projekt, kt. sice nesuvisi priamo s autobusmi, ale na nom chcem ukazat, ze motor,kt.sluzi ako gen.el.en.nemusi byt 9litrovy naftak
http://www.treehugger.com/files/2006/08/the_hybrid_mini.php
jedna sa o projekt, kt.mal sluzit ako prezentacia dnes dostupnych technologii.. V kazdom kolese je el.motor, kazdy ma vykon 160koni!!, celkovo je to teda 640 koni na brzde!!!, energia je dodavana z baterii, celkovo vydrzia na cca 4hodiny jazdenia, sotvku robi za 4,5sec.!!//Mercedes S600 s 12valcom o objeme 6litrov to zvlada za 4,8s :D/. Ak su baterky vybite, nastartuje sa dvojvalec/4taktny s objemom 250cm3!!!, ktory sluzi na produkciu elektr.en.na pohon auta rychlsotou tusim 100km/h a zaroven dobija baterky. To vsetko pri spotrebe 65-80mpg//teda 2,94-3,6l/100km..to znamena, ze motorcek o vykone 20,5k zasobuje el.energiou el.motory o vykone 640k!! Teda nie je vobec nutne mat v BUSe 8,9l CAT motor, bohato staci aj 2,0TDI so 140k, mozno aj 1,4 TDi so 68k - ale tam bude nizsia zivotnost.. ak mate zaujem, mozem poslat PDFko, 2strankove s presnou specifikaciou toho auticka..inak, jeho cena je 350tis.USD a ma sluzit cisto ako prezentacia..pri seriovej vyrobe by bol omnho lacnejsi..inak..skoda, keby sa vyrobcovia zobudili, viem si rpedstavit normalne osobne auto ja neviem s prednym pohonom, teda s dvoma el.motormi po 100k sil a maly benzinak ako gen.prudu..Navyse, ten miniCooper nema brzdy! vsetko zabezpecuju el.motory v kolesach a energiu ukladaju do baterii. navyse je kazde koleso pohanane nezavisle - takze pomocou compu sa da z neho spravit dokonala 4kolka:D so vsetkymi uzavierkami ake si viete predstavit..
Takze, co si myslite o tom vsetkom?
Bol by som rad, ak by som dostal odpovede na vsetky moje otazky.. Asi moje prispevky nikto necita, lebo su dlhe, no dufam, ze sa najdu vynimky..Dik moc za Vas cas.
ByE
PeeT