Reply on: Kami #71478:
konecne odpoved s nejakymi namietkami..
Mas pravdu s tymi motormi pri 25Tcku - je tam pouzity motor Iveco z rady NEF http://www.powertechengines.com/IvecoIndustrialEngines.html najmenasi z nich ma objem4,5 litra a vykon priblizne 75 koni..
ALE! v tom "mojom" navrhu nema 2,0 TDIcko nic spolocne s pohonom vozidla!!!jedna sa cisto o generator na vyrobu elektriny,kt.hybe autom. To nie je moj vymysel, 8000 londynskych autobusov bude postupne nahradenych presne takymto sposobom / motor je 1,9 - diesel z bezneho auta.
Samozrejme, ze keby malo TDIcko sluzi priamo na pohon BUSu, tak pohnut s nim pohne - od toho su rpevodovky, aj ked uz nie klasicke, ale jej zivot by bol na konci po par km to mi je jasne..
Myslel som, ze som to dost jasne napisal a ukazal na tom priklade toho MINI..vykon 640k je pohanany 20konovym spal.motorom - preco to ide? lebo je to len akasik elektraren..
tu je link na tie London BUSy..
http://www.tfl.gov.uk/buses/environmental/hybrid.asp
len opat to kombinuju s baterkami, aby vyuzili aj energiu pri brzdeni..mne sa to zda byt zbytocnost - 400kg navyse a hlavne ta cena/i ked cim viac sa budu baterie nasadzovat, tak ich cena bude rapidne klesat..uz terajsie prognozy hovoria o redukcii cien na polovicu pri terajsom tempe produkcie..
dik za odpoved..
ByE
PeeT
Mike
Dosť podstatné napr bude, ako na to nový námestník pre dopravu zareaguje.
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=79060