Ehm, jazda v náskoku: dnes tak vidieť jazdiť niekho s náskokom 3 minúty, to je podľa mňa zázrak. Mne sa to nestalo už veľmi dááávno. Náskok 2 minúty sa ešte vidieť dá.
Ošetriť sa to dá preventíve - skrátením chronmetráže, nakoľko v Bratislave večer a cez víkendy chvalabohu skoro vôbec nie sú zápchy až na pár výnimiek.
alebo regresívne - krátením výkonnostných odmien, ale to by sa museli prelustrovať všetky DAtky a každého jedného by museli postihnúť a to sa tak ľahko nestane (lebo brigádnici, lebo protekcia, lebo vodič sa vyhovorí, že tu môže mať +2 a inde chytí červené, zápchy a raz- dva je z toho -3)
čo som počul z viacerých celkom dôveryhodných zdrojov, revízory majú zíkladný plat dosť nízky, moznož až nižší ako prriemerný plat v SR. Ale od pokuty majú dosť vysoké percento, obávam sa, že je to viac ako tých 30%, neviem, či nie 40%, alebo 45% tak nejak. No a vďaka tomu majú taký plat, že vám sa o otm ani nesníva. ? Stavím sa s hocikým o hocičo, že ervízor, ak chce , a to určite chce, tak pod 50 000 mesačne neklesne. Podľa vyjadrení ich samotných, a oni nemajú dôvod uvádzať vyššie sumy, ako reálne zarábajú, majú mesačne 70 000 - 80 000. Povráva sa, že napr taký fenomén ako "Mireček" máva pravidlene okolo 100 000. Ale to bude tým, že je v okolí Hl. St, inkasuje v eurách a bez bloku ?
čo som počul z viacerých celkom dôveryhodných zdrojov, revízory majú zíkladný plat dosť nízky, moznož až nižší ako prriemerný plat v SR. Ale od pokuty majú dosť vysoké percento, obávam sa, že je to viac ako tých 30%, neviem, či nie 40%, alebo 45% tak nejak. No a vďaka tomu majú taký plat, že vám sa o otm ani nesníva. ? Stavím sa s hocikým o hocičo, že ervízor, ak chce , a to určite chce, tak pod 50 000 mesačne neklesne. Podľa vyjadrení ich samotných, a oni nemajú dôvod uvádzať vyššie sumy, ako reálne zarábajú, majú mesačne 70 000 - 80 000. Povráva as, že napr taký fenomén ako "Mireček" máva pravidlene okolo 100 000. Ale to bude tým, že je v okolí Hl. St, inkasuje v eurách a bez bloku ?
Jedna príhoda zo včera: Idem si L31 smer Račko. Za Vazovovou sa postavili revízori, že idú kontrolovať. Prvý (vpredu) v pohodičke, ale druhý (pri kĺbe) stále stál a prehľadával vrecká - nemohol nájsť preukaz. ? Prekutral všetko možné, potom sa prešiel k predným dverám a späť a zachvíľu ešte raz. Nakoniec ho vodič pustil na semaforoch na Račku von. ? Viacerí v buse sa na ňom bavili. Len na okraj, ten prvý ulovil dvoch bez lístka. ?
Ja som tiez laik...
2) Nie s tym demotivovanim som to myslel tak, z ked budem zarabat 50.000 mesacne tak sa nebudem nijako snazit aby som mal viac. Naco... Odrobim si svoj pocet naplanovanych pokut (svoju kvotu) a ked ich vyberiem za dva tyzdne tak zvysne dva tyzdne sa budem venovat konickom, rodine,... Naco budem mat plat 120.000 ked ani nebudem vediet ako moje deti vyzeraju (teda ak raz nejake budem mat )Plat revizora sa ma skladat zo zakladneho minimalneho platu + provizia z pokut.
Mas pocit ze DPB ma problem prijat novych revizorov. Ja mam pocit, ze skor ziadnych prijat nechce. Aspon to nedeklaruje. Po meste beha mnozstvo biletarov (a slusnych biletarvo), z ktorych si myslim by isli viaceri s radostou robit revizora...
3) z reklamy?! Mas pocit, ze reklama na vozidlach DPB sa predava za rovnake ciastky ako 30s spot na TV Markiza o 18.55? Omyl.. Zisti si vo vyrocnej sprave Racaru (ak existuje) aky mala tato firma zisk... A z pokut? Ved si hovoril, ze by to bolo docasne zvyseny vyber pokut... Dnes rocne vyberu nejakych 50 mil. nechby si to zvysil o 50% (dost velke cislo) na 75 mil. Parada kupis 2 NP solo trofle. Ci vlastne nekupis. Strata DPB sa pohybuje nad 100 mil Sk. Takze ju iba znizis. Opakujem bez poriadnych dotacii od mesta sa nikam nepohnes...
4) ja neviem, ale ja mam v poslednej dobe len dobre skusenosti s vodicmi. Urcite je to lepsie ako to byvalo. O com svedci aj anketa... Je to asi dva tyzdne ked som sedel v 93 a vodic styrikrat znvou otvoril dvere dobiehajucim. Uz aj ludia vnutri si ztoho zacali robit srandu.
5) Prave preto sms. Najkratsia a najpohodlnejsia cesta k staznosti. List do nejakej schranky na Olejkarskej ti nitko nosit nebude. To ho radsej posle postou... Nevymyslaj veci naoko. Ak chces mat nieco, kde by sa ludia mohli stazovat, vymysli to tak aby to bolo aj pouzitelne.
Re #71036 Nal Sehel: Ik435 su z rokov 1996 az 1998. Konkretne ste sa bavili o 4845, ktora je z roku 1998 cize ma 8 rokov. Samozrejme tie 10 rocne by mali ist buduci rok na GO. To by vsak mesto a DPB muselo mat normalnu obnovu vozidloveho parku. Hypoteticky: Dnes by sa mali vyradovat K741 z 1991, ktore boli na GO v 2001...
Jendoducho nie sme taky bohati a tak ak mame rocnu potrebu busov 50 vozov, tak 20 treba rekonstruovat a 30 kupit. Mozno pri sucasnom katastrofalnom stave by sa dalo ist na 30 reko + 40 novych. (o styri roky budes mat 160 novych a 120 po reko, co je viac ako polovica) Ale nie kupovat opat naraz 100 busov a o 10 rokov sa dostanes pred problem, ze musis bud zmodernizovat alebo vymenit 100 busov...
Re #71045 ivanbuto: Pri trofloch je dost velka rezerva. Teda pri kratkych. U kolbas je to ine...
Mne sa práveže dosť páči obnova cez rekonštrukcie na 14 TrM, podľa mňa sú svojou farbou aj výzorom také "typické bratislavské", súčasť koloritu mesta. ?
Ale aj tak budú potrebovať nové vozy, ak chce Ďurkovský splniť predvolebné sľuby, teda (1) rozširovanie trolejbusovej dopravy, (2) zahusťovanie intervalov podľa potreby.
Tu nejde o to ci ma rychlo niekam dopravi, ale o to, ze ten vodic porusoval vyhlasku a urcite aj DP (vid bezdovodne otvorenie dveri mimo zastavku a v jazde vozidla). Ak by som to aplikoval na vodicov aut. Tak tiez potom nech sa ponahlaju a kaslu na vyhlasku, ved chcu byt rychlo v praci, v skole , doma... ? ?
No lenže niektorí vodiči, radšej odídu s náskokom aj 2-3 minúty, namiesto toho, aby čakali. Alebo napr. na Ľudovíta Štúra prejdú 11, 13, 14 5 cm za označník, hoci majú ešte 30 s červenú a nič za nimi nejde a človek, čo príde v tom čase na nástupište má smolu.
A ešte 1 môj konkrétny príklad z PKO, kde prestupujem. Idem 12, ktorá má prísť 2 minúty pred odchodom 30, resp. 37. Električka minútu mešká, 30 stojí na zastávke. Dobehnem spred vozidla k nej a vodič namiesto toho, aby počkal, mi zatvorí pred nosom a odíde s minutovým náskokom.
Revízori majú províziu s pokút.
Výberové konanie doteraz nič nevyriešilo - vždy to bola len fraška a na volné miesta sa i tak dostali vopred dohodnutí kandidáti / rod. príslušníci, priatelia atď /Vedenie DPB by malo byť zverené osvedčeným manažérom, ktorí majú za sebou dokázateľné pozitívne výsledky.
Lístky - aby pokryli náklady na MHD, by boli tak drahé, že by sa MHD v BA mohla zrušiť, lebo používanie individuálnej dopravy bi bolo o 30% lacnejšie. Nie štát na tejto planéte, ktorý by nedotoval dopravu - to je jednoducho nemysliteľné.
Máš pravdu, že niektorí vodiči / špecialita vodičov II. kolony /nepočkajú na pristupujúcich, je to proste ignorantstvo a ver že to vadí aj ostatným vodičom, ktorí s čakaním na cestujúcich nemajú problém.
To čakanie s otvorenými dverami napr. pri SAV je trochu problematické. Z busom nemôžeš potiahnuť až na hranu zástavky, lebo ak by okolo prechádzalo nakl. vozidlo svojou zadnou časťou
by rozbilo zrkadlo na buse alebo ak by sa vodič nakl. auta chcel tomu vyhnúť musel by zasiahnuť do vedľajšieho jazdného pruhu.
Vodiči pri SAV aj preto potiahnu zo zástavky aby umožnili do nej vôjsť ďalšiemu busu ale aj preto lebo keby čakali ak si to Ty predstavuješ po zapnutí zelenej než by zavreli dvere a odišli zo zástavky mohla by byť červená a vlastne i tak by tam potom stáli 2 - 3 metre od zástavky a cestujúci by na bus pozerali ako tam čaká a oni ho nestihli.
neviem síce dobre posúdiť situáciu, ale elefuhreri v BA jazdia s tými šerblíkmi niekedy ako na pohreb.
A dole na nábreží sú azda najideálnejšie podmienky na najsvižnejšiu jazdu, pri antirencii by som na stoj jazdil asi aj ja.
Pri tých podmienkach by to tak či tak bolo na výpoveď. ?
Vieš, ty si to všetko tak dokonale predstavuješ... Viem, máš pravdu, aj ja niekedy žijem vo vysnívanom svete, kde sú ľudia na seba "hodní", všetko je Tip Top... ale žiaľ realita je iná...
K tomu čakaniu dobiehajúcich by som ti chcel povedať len toľko to... Zamysli sa trošku, vieš aká je tu dopravná situácia, máš meškanie, čo ja viem 10minút, proste nemôžeš si dovoliť na každej zastávke čakať a ver tomu, že na každej Ti niekto dobieha... Píšeš o zastávke SAV, samozrejme bežne sa to robí, že vetráš, ale všimni si niekedy, že aj za vozom už môže ísť ďalšie vozidlo a nebudeš ho predsa blokovať...
Podľa mňa by sa cestujúci mali držať jedného môjho pravidla... Nikdy nebehať na MHD, keď to niekedy poruším aj tak mi to zdrhne... ? NEBEHAŤ... nestojí to za to... ?
Re #71031 Mikimaus: to ako čo má byť... Nie, že by si bol rád, že konečne niekto, kto Ťa spoľahlivo a rýchlo dopravil do školy, zamestnania atď a ty takto... Neznášam, ked sa elina šuchtá... ?
Máš úplnú pravdu v tom´že DPB a ani mesto BA nieje tak bohaté, aby si mohlo dovoliť vyraďovať 8.ročné ( myslím ale, že majú viac rokov ) busy Ik435 a však na druhej strane ich prevádzka / spotreba PHM - poruchovosť atď / a náklady na údržbu je veľmi nákladná. Tieto busy majú najazdené tak veľa Km
a sú tak v zlom tech. stave, že jednoducho na cesty nepatria.
Ak si budeme stále nahovárať, že ešte niečo bus veteráni odjazdia v meste, tak sa budeme utešovať, že situácia nie je tak vážna aby sa nakúpili ďalšie nové busy. Lenže situácie nie je vážna, ale zúfala
a treba ju okamžite riešiť nákupom minimálne ďalších 100 kusou busov.Bohužiaľ, ale Tí, ktorí majú toto rozhodnutie vo svojích rukách pre osobné dôvody a zisky do vlastných vreciek si nájdu vždy dosť výhovoriek prečo na nákup nových busov, t-busov a električiek nieje dosť financií.
je fajn ze si mi moje laicke rypnutie do vedenia DPB vyvratil (musim uznat ze za katastrofalny stav nesie vinu aj samotne mesto, nie len dpb), ale nie so vsetkym suhlasim...
1) pochopitelne ze keby sa menilo vedenie dpb,tak by bolo vyberove konanie, dobrych zamestnancov by som nechal... no a v suvislosti s tym vrcholovym menezmentom so spatnou vazbou - vieme, ze pri sucasnom vedeni to nefunguje...
2) Neviem aku mzdu maju revizory, ale viem ze to nie je najatraktivnejsie povolanie, preto by som zvysil, aby som prilakal dalsich... to ako vravi aquila s tou proviziou, by bol tiez dobry napad... samozrejme ze pokuty by sa zvysili...
To s tym demotivovanim absolutne nesuhlasim... to si kde vyhrabal taku blbost... to mi chces povedat ze ked budes zarabat 120 000 mesacne, ze po roku si povies "uz mam dost", a das si dalsi rok volno? a potom? potom co? zijes asi v rozpravkovom svete, dnes je kazdy rad ked zaraba vela a ma stabilnu pracu...
3) z listkou nie, ale z reklamy (samozrejme prisposobenej dizajnu dpb) a z pokut ano... + samozrejme treba dotacie z mesta
4) neviem aky casovy interval mas namysli pod "kedysi", ale u mna je raritou skor ked ma pocka... a este vacsou raritou je, ked napr na SAV, caka s otvorenymi dverami na cervenej, a nie ze ich zavrie, posunie sa jeden meter a potom tam 3 minuty caka vedla ludi, co ho nestihli... a to nebudem komentovat prestupy...
takze skolenia sa sice robia, no bez ucinku
a to suvisi aj s bodom 5)
5) mail je dobry napad, ale obcas aj moderne technologie zlyhavaju... a treba si uvedomit ze vela ludi nema mail, vela ludi sa nahneva cestou do prace, no ked pridu domov uz na to zabudnu, popripade sa im mail nechce pisat...
6) chcelo, to vedia snad vsetci, smutne na celom je, ze ti co to maju na starosti si to neuvedomuju
Tomi