Máš úplnú pravdu v tom´že DPB a ani mesto BA nieje tak bohaté, aby si mohlo dovoliť vyraďovať 8.ročné ( myslím ale, že majú viac rokov ) busy Ik435 a však na druhej strane ich prevádzka / spotreba PHM - poruchovosť atď / a náklady na údržbu je veľmi nákladná. Tieto busy majú najazdené tak veľa Km
a sú tak v zlom tech. stave, že jednoducho na cesty nepatria.
Ak si budeme stále nahovárať, že ešte niečo bus veteráni odjazdia v meste, tak sa budeme utešovať, že situácia nie je tak vážna aby sa nakúpili ďalšie nové busy. Lenže situácie nie je vážna, ale zúfala
a treba ju okamžite riešiť nákupom minimálne ďalších 100 kusou busov.Bohužiaľ, ale Tí, ktorí majú toto rozhodnutie vo svojích rukách pre osobné dôvody a zisky do vlastných vreciek si nájdu vždy dosť výhovoriek prečo na nákup nových busov, t-busov a električiek nieje dosť financií.
je fajn ze si mi moje laicke rypnutie do vedenia DPB vyvratil (musim uznat ze za katastrofalny stav nesie vinu aj samotne mesto, nie len dpb), ale nie so vsetkym suhlasim...
1) pochopitelne ze keby sa menilo vedenie dpb,tak by bolo vyberove konanie, dobrych zamestnancov by som nechal... no a v suvislosti s tym vrcholovym menezmentom so spatnou vazbou - vieme, ze pri sucasnom vedeni to nefunguje...
2) Neviem aku mzdu maju revizory, ale viem ze to nie je najatraktivnejsie povolanie, preto by som zvysil, aby som prilakal dalsich... to ako vravi aquila s tou proviziou, by bol tiez dobry napad... samozrejme ze pokuty by sa zvysili...
To s tym demotivovanim absolutne nesuhlasim... to si kde vyhrabal taku blbost... to mi chces povedat ze ked budes zarabat 120 000 mesacne, ze po roku si povies "uz mam dost", a das si dalsi rok volno? a potom? potom co? zijes asi v rozpravkovom svete, dnes je kazdy rad ked zaraba vela a ma stabilnu pracu...
3) z listkou nie, ale z reklamy (samozrejme prisposobenej dizajnu dpb) a z pokut ano... + samozrejme treba dotacie z mesta
4) neviem aky casovy interval mas namysli pod "kedysi", ale u mna je raritou skor ked ma pocka... a este vacsou raritou je, ked napr na SAV, caka s otvorenymi dverami na cervenej, a nie ze ich zavrie, posunie sa jeden meter a potom tam 3 minuty caka vedla ludi, co ho nestihli... a to nebudem komentovat prestupy...
takze skolenia sa sice robia, no bez ucinku
a to suvisi aj s bodom 5)
5) mail je dobry napad, ale obcas aj moderne technologie zlyhavaju... a treba si uvedomit ze vela ludi nema mail, vela ludi sa nahneva cestou do prace, no ked pridu domov uz na to zabudnu, popripade sa im mail nechce pisat...
6) chcelo, to vedia snad vsetci, smutne na celom je, ze ti co to maju na starosti si to neuvedomuju
Dnes rano vodic na L17 isiel ako pilot F1. Dosledkom bolo neustale vyzvananie na vsetko co sa len priblizilo ci priblizovalo k trati. Chodil na elektrickovu "cervenu" a dokonca v znacnej rychlosti otvoril dvere priblizne na urovni toho rybarskeho cechu co je na nabrezii. Neviem kam mal tak naponahlo, ale porusoval vyhlasku jedna radost a aj DP ? ? To je hazard so zivotom cestujucich. Pokial to bol niekto z tunajsich prispievatelov-vodicov, pripadne niekto s ich kamaratov...tak jazdite a premyslajte pri tom. Nieste na zavodoch ?
Potom mozu... Ale zatial sa hovorilo len o dokupeni vozov na DD. Na obnovu trolejbusov ako som pochopil z clanku sa budu vyhradne pouzivat reko 14TrM, co sa mi osobne nelubi. Nejako sa neviem zzit so predstavou ze tu 14TrM budu jazdit este v roku 2019.
Ale chcelo by to tender na nejaku vacsiu dodavku ako bolo na 21Trky. A podla toho dodavat. A najlespie ho spojit aby bol aj na busy. Ziadat aj dlzku 15m a citelis je odstaveny
Ja by som bol radšej, keby sa najprv riešili iné úseky (Patrónka, Pražská, Drotárska, letisko), nie také, kde by sa duplovala električková doprava, ktorá by MALA byť rýchlejšia.
Počul som, len neviem, prečo napríklad dávajú do médií, ako "ťažko" sa im budujú a rozširujú cesty kvôli pozemkom, ale o probémoch s pozemkami pri zatrolejovaní obratiska Molecova vôbec v médiách nehovorili, a namiesto toho klamú s "duobusmi", a ešte aj politicky využívajú trať na Dlhých Dieloch ako nejaký úspech, čo je podľa mňa veľmi pochybné...
Dosť pochybujem, že ochranári by protestovali proti vybudovaniu trolejového vedenia v Mlynskej doline, neviem, skade máš tieto informácie. Aby sme nehovorili v dohadoch, môžem zistiť.
O tom, že sa trolejové vedenie už nedá urobiť, sa tu písalo, ale potom niekto zase povedal, že sa dá. Rád by som videl definitívne stanovisko.
Ak má byť L 32 duobusová, prečo sa potom nekúpia normálne duobusy? Síce Ámos píše, že je zmluva na 12 ks. 25 Tr.
Každopádne sa mi vôbec nepáči tento bordel so všelijakými "duobusmi" a linkami 133. Aj keď zase uznám, že keď už je tá linka a sa využíva, tak dobre, ale naďalej je to koncepčne nezmyselné.
k revizorom len tolko, nahodit ich na flexi time, jemne znizit plat, zvysit pokuty a dat 20-30% z pokuty proviziu revizorovy. by ste videli ako by sa isli odzabijat
co to kecas, vies aky je odhad o tom kolko ciernych pasazierov denne v MHD je a kolko vyberu na pokutach rocne? Si skus preratat cisla. Odhad je cca 30.000 ciernych pasazierov denne.
A nebudu sa kupovat trollina. DPB ma uzatvorenu ramcovu zmluvu so Skodou elektrik na dodavku 12 ks 25Tr.
Re #71015 Mike: Ja by som to radsej videl na Nivy. Ono uz z viacerych stran som pocul navrhy ci nespokojnost s tym, ze neexistuje priame spojenie po nabrezi. (aj ked nie som zastanca odvasdial vsade) Ale ked si zoberes, ze spojenie Karlovka - Zochova existuje elektrickami, ale spojenie Karlovka - Dostojevskeho nie a clovek musi prestupit na L70, tak by bolo podla mna logicke predlzit L133 po ASMN dokonca ju spojit s 202, ak by potrebna uprava v intervale nebola moc velka.
L70 by som skratil po ASMN resp. by som ju spojil s 88 s nasadenim 15m vozov a intervalom ako ma dnes 88-cka.
Re #71017 SDX: Cize podla tvojej logiky by sa mali kupit nejake solo trolfle na 205 alebo 207 alebo klbove busy pre druhu kolonu, lebo DD aj petrzka ma nove vozy a treba teraz inde v meste nove vozy, nie?
Re #70998 Ike:
1) Co by si tym dosiahol? Mozno by si vyhodil aj schopnych ludi. Co takto nove vybreove konanie na kazdu poziciu. Nemiesaj kulturne rozdiely s japonskym manazmentom. Skor by stacilo keby bol ten vrcholovy manazment v kontakte s praxou a malo relevantnu spatnu vazbu...
2) Zvysol val by si platy revizorom? Vies ake maju tie platy ked ich chces zvysovat.. Co ked maju 40.000, co ked 80.000. Ako chces zvysovat platy ked nemas analyzu o ich vyske. Vies ze prilis vysoky plat demotivuje? "Nebudem robit ved mne tych 50.000 bohate staci..." Co takto hodnotit od vykonu. Za kazdu pokutu dostanes tolko a tolko a cim viac ich donesies tym viac z pokuty dostanes...
Revizorov treba riesit prijatim dalsich a nie zvysovani miezd. Mas pocit ze 25 ich na BA staci? Ja by som od DPB ocakaval takych cca 70... Nelubi sa mi spolocnost, ktora ked nema prachy zdvihne ceny, no nerobi nic s neplaticmi... V podstate okrada svojich podstivych a vernych zakaznikov...
3) Predstavujes si to ako hurvinek valku. Z listkov nikdy nezarobis na podstatny pocet novych vozidiel. Na jednu elektricku za 80mil. musis predat 4.444.444 18 korunovych listkov... Bez poriadnych kapitalovych dotacii sa nikam nepohnes
4) Mas pocit ze vodici neprebiehaju skoleniami... A to ze kedysi ked bolo raritov ze vodic na teba pockal ked si dobiehal a dnes je raritov ked nepocka sa proste stalo len tak? To ze na vypravnach (min na jednej) visi vyzva aby vodici cakali na ludi je len tak?
5) schranky paci/nepaci. A kam by si ju umiestnil na vypravne alebo na olejkarsku? Myslis ze niekto by doma napisal list a isiel ho niekam cez pol mesta doniest. Co takto v dnesnom svete elektronickej komunikacie zriadit poriadny jasny e-mail - staznosti@dpb.sk (a nie ze je milion mailovych adries a ty polhodinu hladas kam svoju staznost poslat a potom ti este veduci prevadzky vypi*uje ze preco to posielas riaditelovi divizie a nie hned jemu aj ked jeho mail. adresa nikde nie je) a moznost poslat staznost aj sms-kou na tel. cislo a nie vyvolavat niekam na dispecink.
6) chcelo by to kompletnu reformu - ano tu sa da suhlasit. Co je zle zmenit, co funguje ponechat...
Skutocne mas pocit ze je ekonomicke vyradovat osem rocne autobusy? To ze sa nenahdradzuju Ik280 a K732 je jedna vec, ale ziadat neopravovat Ik435... Sorry ale tak bohati nie sme...
no dobre ale tie autobusy z petrzalky vacsinou jazdia do centra a pre turistov mame mat stale len stare autobusy vsak tu uz ked nie je dost dlhych autobusov chodia kratke a na 5 zastavke sa don uz nikto nezmesti
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Nal Sehel
a sú tak v zlom tech. stave, že jednoducho na cesty nepatria.
Ak si budeme stále nahovárať, že ešte niečo bus veteráni odjazdia v meste, tak sa budeme utešovať, že situácia nie je tak vážna aby sa nakúpili ďalšie nové busy. Lenže situácie nie je vážna, ale zúfala
a treba ju okamžite riešiť nákupom minimálne ďalších 100 kusou busov.Bohužiaľ, ale Tí, ktorí majú toto rozhodnutie vo svojích rukách pre osobné dôvody a zisky do vlastných vreciek si nájdu vždy dosť výhovoriek prečo na nákup nových busov, t-busov a električiek nieje dosť financií.