"Je to najmä o tom dostať ľudí bývať naspäť do centra a priradiť nefunkčným priestorom nové úlohy."
Priestor je entita či aspekt, výsledkom poznania ktorého sú rôzne filozofické, mytologické, vedecké atď. významové útvary, odlišujúce sa navzájom najmä podľa toho, aké kategórie intervenujú v skúmaní priestoru: napríklad Kant chápe priestor ako apriórnu nazeraciu formu, Engels ako základnú formu existencie hmoty atď.
- no ak som nepochopil správne význam, že máš na mysli budovy tak sorry. Pretože keď hovoríš o Istrocheme, cvernovke a pod. - to budovy sú.
Len jednu vec ti na to poviem. Necítim sa ani tak ako dopravný fan ako možno budúci urbanista (najvyšší vás ochraňuj ?). Práve preto, lebo doprava v BA je miserable, vytvára sa na CMO ? (a nielen na ňu) vysoký tlak zo strany výstavby. Vieme.
Mesto nie je a nebude schopné tomuto tlaku odolať.
Minulosť:
Uvedom si, že súčasní obyvatelia BA sú prisťahovalci a potomkovia Slovenskej menšiny. Táto menšina, ktorá sa behom pár rokov náhle ocitla bez tej hordy najmä Maďarov a Nemcov, ktorí tu žili nebola a nebude schopná niesť plnohodnotne ich (nielen) kultúrne dedičstvo.
Z tohoto dôvodu neočakávam od Bratislavy a Bratislavčanov, že bude a budú schopní hľadať svoju identitu a pretvárať ju vo vážny záujem o zachovanie jej tváre.
Uvedom si 50 rokov kultúrneho výplachu, izolácie a neviem ešte čoho, ktorý sa touto krajinkou prehnal.
Uvedom si žranie, ktoré sa tu momentálne prevádza.
Budúcnosť:
Napriek súčasnej imigračnej politike SR aj napriek výskytu xenofóbnych debilkov (aj v rámci tohto fóra) očakávam výraznejší posun v týchto vzťahoch.
Je tu však predpoklad, že BA sa nakoniec stane kozmopolitnou - len si tu mnohí nevieme a nechceme predstaviť pôsobenie silných menšín z ázie, či vyznávajúcich islam (každá nad 10 % populácie). To bude taký rachot, že "řádění" developerov ti proti tomu možno bude pripadať OK.
Už som napísal, že sa nebudem dohadovať čo je centrum. Je na to mnoho pohľadov - aj v rámci diskusie. Nechcem o tom diskutovať. Pre mňa je centrum pôvodná pamiatková zóna - pred jej zúžením z minulého roka.
Nebojuj. Nemáš ani jednu konkrátnu predstavu, čo by si z tými priestormi chcel spraviť.
Keď sa ti nepáči demolácia, možno by si bol ochotný pripustiť administratívu či byty. Tieto budovy by však museli byť pamiatkovo chránené - no o pamiatkový úrad si s radosťou každý s tučným kontom utrie to čo mu zostane po ......... na úde (aj preto, že občania majú v pé - aj z vyššie popísaných dôvodov, aj preto, lebo momentálne žerú výdobytky konzumu a nad takými haluzami ako pamiatky skrátka nemajú čas sa zaoberať, resp. si myslia, že to má na starosti nejaký iný "súdruh").
A ďalej sa mi vážne nechce. Môžme sa o príčinách dohadovať do nekonečna. A to sa mi naozaj nechce. Sorry.
OK. Je však potrebné zohľadniť nasledovné... Vychádzaš správne z toho, že sklon zjazdu z mosta je veľký, s čím treba počítať.
Ďalej je potrebné zobrať v úvahu trať vedúcu od nábrežia - a potrebu spoločnej zastávky (nie je podmienkou, ale mala by byť).
Tú Dobrovičovu myslíš v križovaní Štúrovej ? Dúfam, že nie.
Ak ju myslíš v Parku - je to zrealizovateľné. Nechám stranou svoj pohľad.
Následne:
Je ti dúfam jasné, že trať vedúca po Štúrovej sa nebude môcť využívať súčasne s tunelom. Teda možno máš inú teoriu alebo zámer...
Ako chceš riešiť napojenie tohoto tunela na trať po Mostovej, nám SNP a Špitálskej ? - chýbajú ti minimálne ďalšie 3 výjazdy. Hm ?
Tak to, prosím pekne, v žiadnom prípade. Električka je možno to, čo "elektrická tramway". Lenže okrem elektrických sú aj tramwaye konské, parné, petrolejové... A slovo tramway (príp. tramvaj) nie je tak celkom české:-).
Ad1) No veď uvidíme, ako som sa dnes dočítal v Pravde, zajtra majú zverejniť mená ďalších kandidátov, takže tak...
Ad2) Dobre, ale ako by si to teda inak povedal Ty? A nehovor mi, že by si tam použil slovo "tramvaj", lebo to je významovo to isté, čo električka, len po česky.
...ak by sme tam zastavovali tak ako si predstavuješ,tak nevidíme druhý vagón ? ....sťažuj sa na toho mudrca čo tam tak ´´šťastne´´ umiestnil ten prístrešok a nie na vodičov.
Tento výraz sa používa aj v iných textoch (územný plán, ...).
Inak, čo sa týka tej Patrónky, tak som niekde čítal, že budúci rok ju majú celú prestavovať, tak možno sa čaká s tými t-busmi na to.
Ad vjazd na Šafku: sú dve možnosti - buď cez park, alebo na Štúrovej. Ak by si zakopával trať na Štúrovej, bude výsledkom presne to, čo nechceš - náhrada povrchovej trate podzemnou. Pri zakopaní cez park by Štúrova mohla zostať (a mala by sa napojiť na Starý most, aby v prípade, že sa niečo stane v tuneli, nebola celá Petržalka odfajčená).
Inak ak Ťa trápi Kačacia fontána, tak tej časti parčíka by sa vjazd nemusel dotknúť. Aj tak by niekde musela byť zastávka (pred Krymom či pred SNS), takže reálne klesať pod zem by sa začalo až cca na úrovni Dobrovičovej.
Potom by bola ešte jedna možnosť, ako sa zo Starého mosta zakopať - zliezť popri MV a zakopávať sa popri Dostovejského rade. Ale to by trať dosť svinsky vychýlilo z požadovaného smeru (Kamenné nám.).
Len tak na okraj k tej "plodnej" diskusii o CMO: CMO je skratka používaná pre pamiatkovú zónu Bratislava - Centrálna mestská oblasť, používa sa aj v oficiálnych dokumentoch (napr. pri jej vlaňajšej revízií, t.j. v tomto prípade zmenšení). Keď sa v kontexte tohto fóra hovorí o doprave do CMO, mala by tým byť myslená práve táto oblasť, aj keď nie vždy to tak každý chápe. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Martin Fundárek
Inak ak Ťa trápi Kačacia fontána, tak tej časti parčíka by sa vjazd nemusel dotknúť. Aj tak by niekde musela byť zastávka (pred Krymom či pred SNS), takže reálne klesať pod zem by sa začalo až cca na úrovni Dobrovičovej.
Potom by bola ešte jedna možnosť, ako sa zo Starého mosta zakopať - zliezť popri MV a zakopávať sa popri Dostovejského rade. Ale to by trať dosť svinsky vychýlilo z požadovaného smeru (Kamenné nám.).