kockac: s tym ze 2/3 ludi sa iba flaka mas mozno pravdu. Takisto suhlasim s tym ze pre zvysok je to dost demotivujuce, ked maju makat a vsetci okolo sa flakaju. Na to som trosicku pozabudol ked som rozvijal to svoju teoriu. Takze ju trosicku modifikujem. Na zaciatku vyrazit plosne 33-50% ludi (tak ako sa to teraz stalo vo VUB tam vyliali resp. v kratkej dobe vyleju 1/3 ludi). A potom ked budes mat pracechtivych ludi, tak ich musis pozitivne motivovat. Opat zvyraznujem ze lepsie je poskytnut odmenu za dobre odvedenu pracu ako hrozit sankciami (vypoved) v pripade chyb. Samozrejme pokial su dany clovek robi chyby stale tak potom musi odist. Chcem tym povedat ze by nebolo spravne keby vyhodili robotnika preto ze zle dotiahol dve skrutky, ale pokial ich dotahuje zle kazdy den, tak potom uz musi skutocne odist.
Nehovoriac o tom ze ked aspon niekolko ludi zacne robit ozaj poriadne, tak potom niekolkym dalsim bude neprijemne ze sa flakaju ked ini makaju, a tak pocet makajucich ludi sa rozsiri.
d3k0: Na rozne personalne prepojenia existuje jedna moznost, kontrola vonkajsou organizaciou, kt. ma dostatocne dobru reputaciu a preto nebude kryt podvody dpb. Nestalo by jej za to prist o povest kvoli jednemu dpb.
V kazdom pripade moznosti presadit zmenu maju najmati ktori urcuju prudy penazi a teda v sucasnosti najma magistrat, ale tam je taky bordel ze nikoho ani nenapadne ze to co dnes je v dpb nie je normalny stav. Inak cudujem sa ze magistrat nepovedal dpb aby si urobil poriadok, ze potom zvysi dotacie. Ja keby som sedel na magistrate by som to takto urobil.
d3ko: aha, nenapadlo mi, ze sa tu bavime v horizonte 30 rokov. sorry, ze som si to nevsimol, ale mal som pocit, ze to je opat jedna zo sci-fi teorii (co asi aj je). hm... a kto mi povie, ako sa bude riesit doprava v najblizsich piatich rokoch? haaa?
tr3mp: prosim ta, ako si sa k tomu preklikal? lebo ja som to na stranke magistratu hladal ako blby a nenasiel som nic... ale ten projekt je fakticky radikalny, hihi
Na adrese http://www.bratislava.sk/SAMOSPR/OZNAMY/2002/US-PNABREZIE/UVOD.HTM su graficke navrhy a dokonca aj vizualizacie zony v okoli Sadu. Takze ak si to chcete pozriet a mozno aj pripomienkovat, nemusite uz chodit na magistrat. Z obrazku aj vidno, kade povedie tunel popod nasyp veduci na Novy most (variant .
hroch: Jasne, ze vieme, ze magistrat chce v Petrzke trolejbus - je to aj v rozvojovej mape trolejbusovej dopravy, ktoru tu najdes.
tulenique: Presne tak, keby sa viac v DPB kontrolovalo, bol by v tom aj mensi neporiadok. Predpokladam vsak, ze pri kontrole sa narazi na to, ze kazdy s kazdym je kamarat a jedneho kryje politicka strana X, druheho Y a nic sa s tym robit neda...
KLF #6830: Mozno som zbytocne prisny, ale zacvikari tam so sebou vozia dalsieho cloveka prave preto, aby ich na tie kiksy upozornil a oni ich mohli napravit, nie?
Tulenique #6846: Myslim, ze do "priameho kontaktu so zakaznikom" prichadzaju aj revizori a (mozno v obmedzenej miere, ale predsa) vodici.
Co sa tyka motivacii, myslim, ze v tomto state ma minimalne 65% ludi znacnu nechut k praci. Ale to neznamena, ze 35% maka ako fretky - totiz (aspon pre mna) je dost demotivujuce vidiet, ze polka kolegov sa flaka a ja by som mal na nich makat a radsej sa k nim pridam. Inymi slovami, podla mojho nazoru, ak mas 2/3 pracovnikov, ktori sa flakaju a vyhodis ich bez toho, aby si nabral novych (usetrene peniaze z casti podelis medzi zvysnu tretinu), produktivita prace Ti neklesne alebo len minimalne.
Hi! I have a few very interesting news about polish busses and trolleybusses Solaris!
MHD Opava bought in factory of Solaris two Solaris Urbino 12 and one ETB Solaris Trollino 12T.
DPO Ostrava bought 6 Solaris Urbino 12 , one Solaris Urbino 15, and one ETB Solaris Trollino 15T.
MHD Ceskie Budejovice bought 2 Solaris Urbino 12.
Hehe.Citat z monologu sofera busu 83 dnes rano na Zochovej ulici: Ty sedlak jeden, kam sa to .... Sk.. sedlak, .... sa vsade.Kto dal tomuto .... vodicak? (censored ) Chapem sofera busu, pretoze ten blbec na staruckej skodovke asi prvy krat sedel za volantom a predpisy boli pre neho velkou neznamou.Ale aspon sa ludia trocha pobavili aj ked takmer vsetci preleteli cez predne sklo
Ked ma nejaka organizacia dobry system kontroly a motivacie, tak stale existuje moznost ze zamestnanec urobi chybu a ta sposobi spolocnosti skodu. Ked pridete do banky a dievcina v prepazke nebude k vam slusna, tak urcite si pokazite dojem o tej banke... Jedna sa teda najma o priamy kontakt so zakaznikom, v pripade dpb toto nie je az take dolezite, lebo priamo kontakt so zakaznikom maju len tetusky v predajni elektriceniek. Preto by dpb mal velmi pouvazovat nad systemom kontroly a motivacie.
V dpb je imho zial systemova chyba. Totiz ak sa nieco vykonava neustale zle (=nekvalitne), tak potom to vyzera na chybu v systeme kontroly a motivovania. A tak mi len ostava suhlasit s Turbom ze treba osviezit vedenie.
Ovsem zo zavadzanim sankcii s Turbom az tak nesuhlasim, pri tom treba byt velmi opatrny. Ja si mysilm ze daleko lepsie je zaviest za kvalitnu pracu premie a ine soc.vyhody. Prostriedky kt. by dpb minul na dodatocne odmeny, by sa mu rychlo vratili ako vysledok kvalitnejsej prace radovych zamestnancov. Zo zamestnancami musis totiz zacat zadobre, lebo ak ich 3/4 vyhadzes tak budes mat fakt velke problemy, lebo nahradit 3/4 pracovnik v priebehu niekolkych mesiacov je velmi narocne. Musis vybrat novych, nie vsetci sa ti osvedia a este ich musis aj zaucat. Vsetko su pre tebe velke naklady, preto treba skusit motivovat pracovnikov sucasnych(aj hrozba straty prace je motivacia, ale imho nie prave idealna, ked je zamestnanec naladeny pozitivne tak podava daleko vyssi vyokn). A az ked zlyhaju vsetky ine moznosti motivacie tak musis zamestnanca vyrazit, musi to byt uplne krajna moznost. Priznavam ze o sposobe vnutornej kontroly v dpb mam zalostne malo informacii, ale zatial mam dojem ze ak tam nejaka funguje, tak este podla principov z roku 1970. Myslim ze dpb by mal vazne vypracovat dajaku koncepciu kontroly a motivacie pracovnikov. To prislusne vzdelany ludia v pohode dokazu a prinieslo by to velku usporu casu, financii a zmensilo by to vyskyt nepredvidatelnych poruch.
takto to teda vidim ja, podla toho co som sa zatial o vedeni ludi a riadeni organizacie naucil v skole.
ked na jesen absolvujem predmet HRM (Human Resource Management), tak budem vediet povedat este viac
Turbo: Stým DPB a ich dielňami máš pravdu aj ked sa moc nevyznám, ale jedno spozná aj laik. Je tam bordel.
Slováci verzus Česi sme vyriešili aj so zahraničnými kamarátmi z tohto fóra.
Mrakodraby nie sú dôležité pre mesto a jeho rozvoj. Vo Viedni ich tiež nie je veľa.
Na ten projekt sa určite pojdem pozrieť a asi sa aj niekoho kompetentného spýtam, že komu zase preskočilo v bedni. Vyhadzujú peniaze za projekty, ktoré z 70% neprejdú. Ľudia sa ozvú tak ako na Zochovej.
Ferčika nehajte možno nevie kto je to Hatala alebo mu nešla klávesa. :-))
no ahoj deti, len v takuto hlboku nocnu hodinu prihadzujem na citanie clanok zo sme online s nazvom "Ľubo Roman vidí budúcnosť dopravy v Bratislave v nosnom koľajovom systéme" neprinasa sice nic prevratne nove ale aj tak je zaujimavy. adresa je v zahlavi tohto prispevku, tak klik!
mimochodom, lokalpatrioti, zbehnite na magistrat, pozriet sa na projekt rozvoja lokality okolo sadu janka krala (od stareho mosta po krizovatku einsteinova-stara viedenska). vyplodila to jedna brnianska architektonicka spolocnost a je to fakt zaujimave aj z dopravneho hladiska. bratia moravaci sa s projektom popiplali do detailov a nebali sa ani radikalnych zasahov - napriklad vyburat tunel do nasypu pred novym mostom... btw, vedeli ste, ze magistrat chce v petrzalke trolejbus a do tohto projektu to muselo byt zaratane?
okrem toho je na magistrate vystaveny aj celkom velky model mosta kosicka, len ma stve, ze je tam ukazane iba riesenie na mestskej strane. ako to bude vyzerat na petrzalskej strane asi este nevedia - ale zda sa mi haluzne, ze sa nebude dat odbocit z pristavneho mosta na most kosicka a naopak...
K téme Slováci/Česi:
Ohováranie, závisť a vyčítanie histórie nikomu nepomôže. Naopak, treba sa pozrieť ako na tom sme a čo by sme mohli zmeniť. Slováci a Česi žili dlhé roky v spoločnom štáte a ak sa teraz ohovárajú, tak to je smiešne. Vidím to čiste ako vec politickú a ako pár úbohých indivíduí s vyholenými hlavami, ktorí majú dajaké zvrátené predstavy o realite. Ja osobne nič proti Čechom ako národu nemám. A takisto som presvedčený, že radový občan ČR tiež nemá nič proti mne. O tom, že Česi aj Slováci sú kultúrny svedčí to, ako sme sa „rozdelili“. Aj keď to bola vec politická, rozišli sme sa v pokoji, bez násilia a podobných problémov. Naše štáty politicky a ekonomicky úzko spolupracujú. Pre porovnanie sa pozrime do „vyspelého“ Írska, člena EÚ. Kvôli absolútnej tuposti sa tam zabíjajú a majú tam večné nepokoje. A oni nám chcú predpisovať, aký máme byť ak chceme „ísť do Európy“. Ďakujem pekne! Nech si najprv vyriešia ich vlastné problémy. Nepochybujem o tom, že ich ekonomika je lepšia, ale veď tam nemali 40 rokov komunistov! Alebo Palestína, veď to čo je? Síce je to tragické, ale keď je oblasť svätá každému kresťanovi zmietaná nepokojmi, tak to sa potom nečudujem že kresťanstvo je v kríze. To, že na Slovensku a v Čechách niektorý tupci riešia svoje žabomyšie spory tým, že sa navzájom ohovárajú sa mi hnusí a mám o nich istú mienku. Ak tu napíšem, že KAROSA je šrot, tak neohováram Čechov, ale konkrétne výrobky, ktoré neskonštruoval národ, ale dajaká firma. Aj u nás sme mali TAZ a ako dopadli? Skrachovali, veď keď vyrábali zastaralé šmejdy s dizajnom z rokov šesťdesiatych. Ale to isté je ČKD, vyrábali zastaralé šmejdy (či sa nám to páči alebo nie). A KAROSA neskrachovala iba preto, lebo ju riadi Renault. Tak by to malo byť. A medzimestské verzie C9xx sú určite dobré autobusy, iba mestské verzie rady B považujem za šroty najmä vďaka ich výške podlahy, rozmiestnenia sedadiel, dverí a okien. V medzimestskej sfére sú iné požiadavky, preto tam KAROSU plne berem.
K téme Mrakodrapy v BA:
Ak chceme byť moderným hlavným mestom, tak potrebujeme mať aj „skylne“. Ale nesúhlasím s tým, aby sa stavala v historickom jadre mesta, prípadne v jeho blízkosti. Ak chcete postaviť mrakodrap, tak nech sa páči, v Petržalke (samozrejme okrem Sadu Janka Kráľa a starej Petržalky), Dúbravke alebo na vybraných častiach Nového mesta nemám námietky. Ale projekty výškových budov na nábreží, obchodnej ulici (pamätáte sa na návrh 22 - poschodového domu???) a podobné odmietam. BA má byť mestom moderným, ale so svojou vlastnou históriou a nenarušenými pamiatkami. Rušivo môže pôsobiť okrem dopravy, špiny, hluku a podobne aj nevhodne postavaná výšková budova. Preto treba postupovať pri takýchto projektoch s citom.
K téme ÚD JD SK:
V rámci oslavy 10 rokov T6A5 v BA sme mali možnosť pozrieť sa aj do našich dielní v areáli Jurajov dvor. A tu mám ihneď pár zlepšovákov, ktoré by som aplikoval nie iba na ústredné dielna, ale na celú prevádzku električiek na Juráku:
1. Vyhodiť riaditeľa, ktorý to celé má na starosti.
2. Nahradiť ho človekom z praxe, ktorý sa do toho vyzná, napríklad Bigmacom (pozná situáciu v podniku, vyzná sa vo vozoch, pozná na ľudí z údržby).
3. Za odfláknutú robotu zaviesť nasledovné sankcie:
a) Prvý krát po***.
b) Druhý krát veľký po*** a strhnutie prémií za jeden týždeň.
c) Tretí krát veľký po*** a strhnutie prémií na obdobie troch mesiacov.
d) Ak sa práca odflákne aj štvrtý krát, tak veľký po*** a vyhodenie behom jednej hodiny.
Tieto opatrenia sa budú týkať iba odfláknutej roboty (nedotiahnuté skrutky, zle previnuté trakčné motory, zle nastavené vozy po SP a VP, etc...), nebudú sa počítať poruchy spôsobené nedostatkom náhradných dielov (dverové pohony a pod.)
4. Síce takto odídu asi 3/4 pracovníkov, ale zostávajúci budú aspoň mať lepšie pracovné prostredie.
Takéto sankcie by som zaviedol aj u TRABUSTOV a VRBUSTOV. Praskajúce zvary? Zlá geometria trate? Osové nerovnosti? Kto to zváral? Po***! Alebo mäkká sieť? Vypadávajúce úseky? Prerážajúce izolátory? Odskakujúce pantografy? Ťahanie oblúkov? Kto to robil? Po***! A podobne. Aj vodičov so zlou technikou jazdy! Radový človek si ani neuvedomuje ako nesprávna technika jazdy pôsobí na opotrebovanie výzbroje, motorov, etc... Chyba ako taká sa nedá zvaliť na magistrát, alebo ÚD, alebo Trabustov a vrbustov, ale na konkrétnych ľudí! A tých treba systematicky eliminovať. A začal by som tam, kde sa rozhoduje o financiách, lebo na nich všetko závisí - na Magistráte. Potom u jednotlivých prevádzok a ďalej. Netvrdím že nemáme prevádzky kde sa na poruchy odstavujú skoro iba také vozy, na ktorých sa likvidujú následky vandalizmu (Krasňany). Poriadok musí byť všade.
Spectre: A zabudol si dodat, ze nasa "oblubena" 3146 je rozobrata a ide z exwest nateru do zeleneho
All: Odzajtra sa menia nejake cestaky (minimalne 84), ale neviem o tom nic blizsie, ani nemam nove udaje, takze si na internetove zmeny este pockate...
KLF: Mne tiež veľmi záleží na tomto meste. Do toho občianskeho združenia idem s tebou. Ale tie výškové pri PKO zmietli zo stola. To len drbnutý (sorry iné slovo sa použiť nedalo) architekti vymýšlajú. Niekedy mám pocit, že sa predbiehajú, kto navrhne niečo horšie. A v sade dúfam, že sa ľudia ozvú, ale to je tiež len predpoklad. Dúfajme, že sa nebude realizovať. Akurát dnes som bol v Sade a som tak sníval - ako by to bolo treba a mali by sme malý Central park alebo Hyde park.
votrelec: žijeme v strednej európe a nie v Amerike. Mali by sme sa držať tradícií a keď výškové tak na okrajoch mesta ako je to v iných metropolách. Aj na Pribinovej je to blízko ešte, že tam bude len jeden vysoký ako Press centrum a tri menšie.
votrelec - mrakodrapy hej, ale len tak, kam patria...teda, okolie pristavu atd Tak ako pises
Jo, mimochodom, NBS je hotova..uz dlhsie, ale viem to len par dni...
Mimo témy: Myslím, že budeme mať ďaľší trolejbus like 6601, možno bude dokonca tak vypucovaný, ako Ik435 1803. Vodič 6634 ju dnes stále leštil. Prajem si, aby bolo takých vodičov čoraz viac, pretože každý sa rád odvezie v čistom voze.
News ÚDJD:
-7085 je už ako tak pozapájaná. Teoreticky stačí dokončiť posledné drobnosti, nahodiť kabínu a panel a ide sa. Pri tempe ÚDJD však ťažko povedať, kedy to bude.
-7783+84 (Žemlotryskáč): Zadný voz je opieskovaný, predný sa pokúšali opieskovať dnes.
klf: no ja som zastanca mrakodrapov, neviem co sa nasi radni pani sa seru s malymi budovami, mesto by ovela krajsie vizeralo, keby sme mali mrakodrapi (napr. pri stavbe SND), to by bola pekna panorama.
boncu: ja som to napisal preto, lebo tam niekedy davate odkazy na clanky, ktore sa netykaju len mhd, nebojsa od vas som sa nedozvedel, ze vysli, pekne ich mam v tlacenej podobe.Inak Brat. noviny su moje najoblubenejsie...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Turbo
K téme Slováci/Česi:
Ohováranie, závisť a vyčítanie histórie nikomu nepomôže. Naopak, treba sa pozrieť ako na tom sme a čo by sme mohli zmeniť. Slováci a Česi žili dlhé roky v spoločnom štáte a ak sa teraz ohovárajú, tak to je smiešne. Vidím to čiste ako vec politickú a ako pár úbohých indivíduí s vyholenými hlavami, ktorí majú dajaké zvrátené predstavy o realite. Ja osobne nič proti Čechom ako národu nemám. A takisto som presvedčený, že radový občan ČR tiež nemá nič proti mne. O tom, že Česi aj Slováci sú kultúrny svedčí to, ako sme sa „rozdelili“. Aj keď to bola vec politická, rozišli sme sa v pokoji, bez násilia a podobných problémov. Naše štáty politicky a ekonomicky úzko spolupracujú. Pre porovnanie sa pozrime do „vyspelého“ Írska, člena EÚ. Kvôli absolútnej tuposti sa tam zabíjajú a majú tam večné nepokoje. A oni nám chcú predpisovať, aký máme byť ak chceme „ísť do Európy“. Ďakujem pekne! Nech si najprv vyriešia ich vlastné problémy. Nepochybujem o tom, že ich ekonomika je lepšia, ale veď tam nemali 40 rokov komunistov! Alebo Palestína, veď to čo je? Síce je to tragické, ale keď je oblasť svätá každému kresťanovi zmietaná nepokojmi, tak to sa potom nečudujem že kresťanstvo je v kríze. To, že na Slovensku a v Čechách niektorý tupci riešia svoje žabomyšie spory tým, že sa navzájom ohovárajú sa mi hnusí a mám o nich istú mienku. Ak tu napíšem, že KAROSA je šrot, tak neohováram Čechov, ale konkrétne výrobky, ktoré neskonštruoval národ, ale dajaká firma. Aj u nás sme mali TAZ a ako dopadli? Skrachovali, veď keď vyrábali zastaralé šmejdy s dizajnom z rokov šesťdesiatych. Ale to isté je ČKD, vyrábali zastaralé šmejdy (či sa nám to páči alebo nie). A KAROSA neskrachovala iba preto, lebo ju riadi Renault. Tak by to malo byť. A medzimestské verzie C9xx sú určite dobré autobusy, iba mestské verzie rady B považujem za šroty najmä vďaka ich výške podlahy, rozmiestnenia sedadiel, dverí a okien. V medzimestskej sfére sú iné požiadavky, preto tam KAROSU plne berem.
K téme Mrakodrapy v BA:
Ak chceme byť moderným hlavným mestom, tak potrebujeme mať aj „skylne“. Ale nesúhlasím s tým, aby sa stavala v historickom jadre mesta, prípadne v jeho blízkosti. Ak chcete postaviť mrakodrap, tak nech sa páči, v Petržalke (samozrejme okrem Sadu Janka Kráľa a starej Petržalky), Dúbravke alebo na vybraných častiach Nového mesta nemám námietky. Ale projekty výškových budov na nábreží, obchodnej ulici (pamätáte sa na návrh 22 - poschodového domu???) a podobné odmietam. BA má byť mestom moderným, ale so svojou vlastnou históriou a nenarušenými pamiatkami. Rušivo môže pôsobiť okrem dopravy, špiny, hluku a podobne aj nevhodne postavaná výšková budova. Preto treba postupovať pri takýchto projektoch s citom.
K téme ÚD JD SK:
V rámci oslavy 10 rokov T6A5 v BA sme mali možnosť pozrieť sa aj do našich dielní v areáli Jurajov dvor. A tu mám ihneď pár zlepšovákov, ktoré by som aplikoval nie iba na ústredné dielna, ale na celú prevádzku električiek na Juráku:
1. Vyhodiť riaditeľa, ktorý to celé má na starosti.
2. Nahradiť ho človekom z praxe, ktorý sa do toho vyzná, napríklad Bigmacom (pozná situáciu v podniku, vyzná sa vo vozoch, pozná na ľudí z údržby).
3. Za odfláknutú robotu zaviesť nasledovné sankcie:
a) Prvý krát po***.
b) Druhý krát veľký po*** a strhnutie prémií za jeden týždeň.
c) Tretí krát veľký po*** a strhnutie prémií na obdobie troch mesiacov.
d) Ak sa práca odflákne aj štvrtý krát, tak veľký po*** a vyhodenie behom jednej hodiny.
Tieto opatrenia sa budú týkať iba odfláknutej roboty (nedotiahnuté skrutky, zle previnuté trakčné motory, zle nastavené vozy po SP a VP, etc...), nebudú sa počítať poruchy spôsobené nedostatkom náhradných dielov (dverové pohony a pod.)
4. Síce takto odídu asi 3/4 pracovníkov, ale zostávajúci budú aspoň mať lepšie pracovné prostredie.
Takéto sankcie by som zaviedol aj u TRABUSTOV a VRBUSTOV. Praskajúce zvary? Zlá geometria trate? Osové nerovnosti? Kto to zváral? Po***! Alebo mäkká sieť? Vypadávajúce úseky? Prerážajúce izolátory? Odskakujúce pantografy? Ťahanie oblúkov? Kto to robil? Po***! A podobne. Aj vodičov so zlou technikou jazdy! Radový človek si ani neuvedomuje ako nesprávna technika jazdy pôsobí na opotrebovanie výzbroje, motorov, etc... Chyba ako taká sa nedá zvaliť na magistrát, alebo ÚD, alebo Trabustov a vrbustov, ale na konkrétnych ľudí! A tých treba systematicky eliminovať. A začal by som tam, kde sa rozhoduje o financiách, lebo na nich všetko závisí - na Magistráte. Potom u jednotlivých prevádzok a ďalej. Netvrdím že nemáme prevádzky kde sa na poruchy odstavujú skoro iba také vozy, na ktorých sa likvidujú následky vandalizmu (Krasňany). Poriadok musí byť všade.