K udrzbe:
Ked niekto robi povedzme zamocnika v podniku uz desiatky rokov tak si o nom asi mysim, ze je majster vo svojom obore. Ale ked vidim to co tu je tak sa divim, ze sa ten "majster" neprepadne od hanby pod zem. Ja keby som urobil taku odflaknutu robotu ako podaktori pracovnici, tak by som sa poriadne hanbil. Ako si moze ten clovek dovolit pracu tak odflaknut, ked dobre vie ze sa to da spravit aj poriadne a castokrat to nieje ani take tazke. Voci takym ludom traba tvrde sankcie a nie povedat im, ze ked to spravia lepsie, tak dostanu premie (uz vidim ako by to robili! - nijak). Ved premie dostavaju aj tak!, a tie by som za flakanie strhaval, presne tak, ako sa strhavaju premie vodicom, ktori nevedia jazdit, a ak robia chyby dalej, tak ich vyhodia (ze, Marecek ). Iba dielensky su na tom inak. Samozrejme nie vsetci su flakaci a mnoho veci ako napriklad oprava historickych vozov sa nerobi prioritne, robi sa to iba ked je na to cas a toho je malo. Robia to ale naozajstny majstri s nasadenim a elanom. Ked som naposledy videl ako sa robi nasa T2 (trva to sice velmi dlho, ale mozem naozaj potvrdit, ze na tom makaju a ked raz T2 bude hotova, tak bude najlepspu historickou T2 vobec, plne porovnatelnou s prazskou 6002!), tak tym ludom by som osobne dal aj nejake premie navyse, ale odkial vezmem peniaze? Radsej vyhodim tych neschopnych trotlov okolo a zefektivnim tak pracu. A prijmem novych zamestnancov a vyucim ich. Podmienkou je aby mali k tomu vztah, aby to nerobili iba pre to, ze dostanu vyplatu, ale aj preto ze chcu robit poriadne a zalezi im na tom, co robia. Dalej je tu fakt vseobecneho postoja: Idem do Dporavneho podniku, tam je aj tak bordel, tam sa pekne zasijem - ludi s takym postojom vyhodit okamzite a nebrat! Treba brat ludi ktori maju postoj typu: Idem do podniku lebo mi na nom zalezi a chcem aby to vypadalo lepsie. Aj ked z hovna sa bic upliest neda, budem sa snazit. A potom je tu pohlad kriticky: na otazku kde robis povies: v DPB. A potom je reakcia ze ci tu nahodou nesibe (u vacsiny ludi - bohuzial). Ludia na MHD nadavu tolko, ze ak podla nich niekto robiu v podniku, tak je to blbec, lebo to vidia ako "zlu pracu". Kedysi ti, ktori boli v Beuse boli vazeni ludia ale dnes su to "*****i, blbci, hovada" a podbne (citaty nespokojnych cestujucich zachytenych vo vozovh, na zastavkach a inde). A ked vladne taky postoj tak potom co asi robia ti ludia: Kezdy na nich nadava tak ***u na pracu! Ale to nieje riesenie, riesenie je ukazat ze robit vedia, ze vozidlo sa da spravit tak, ze nepojde na poruchu o dva tyzdne, ze kolajnica nepraske nasledkom nekvalitneho zvaru, ze pantograf neodskoci nasledkom zleho vedenia alebo zle nastaveneho pritlaku. A vela veci posobi (najma trat) aj priamo na cestujuceho a ked to v obluku s nim kmaca na strany tam co by asi povedal tratovakom? Asi by ich niekde poslal. A cistota vo vozoch? Drnciace sedadla a oblozenie? Trapi to snad niekoho? Ale malo by, ved na to su ludia ktory to maju dotiahnut.
Ak sa toto zmeni, tak potom som ochotny pracovnikov motivovat aj inak, napriklad roznymi odmenami a podobne. Motivacia nemusi byt vzdy vo forme financii, ale napriklad aj rekreacnymi a kulturnymi podujatiami, ktore by sa dali organizovat. A tak dalej. Niekto tu spomenul ze v Krasnanoch to tiez nie je ukazkovo - samozrejme ze nie, ale pri porovnani s Jurakom to ukazkovo je. Krasnany mozu tiez vela veci zlepsit, ale tie uz viac-menej zavisia na peniazoch a nie na ludoch, kdezto na Juraku sa da zmenit vela veci iba tym, ze vymenis ludi.
ospravedlnujem sa za pouzitie niektorych vyzarov v tomto prispevku.
Ked niekto robi povedzme zamocnika v podniku uz desiatky rokov tak si o nom asi mysim, ze je majster vo svojom obore. Ale ked vidim to co tu je tak sa divim, ze sa ten "majster" neprepadne od hanby pod zem. Ja keby som urobil taku odflaknutu robotu ako podaktori pracovnici, tak by som sa poriadne hanbil. Ako si moze ten clovek dovolit pracu tak odflaknut, ked dobre vie ze sa to da spravit aj poriadne a castokrat to nieje ani take tazke. Voci takym ludom traba tvrde sankcie a nie povedat im, ze ked to spravia lepsie, tak dostanu premie (uz vidim ako by to robili! - nijak). Ved premie dostavaju aj tak!, a tie by som za flakanie strhaval, presne tak, ako sa strhavaju premie vodicom, ktori nevedia jazdit, a ak robia chyby dalej, tak ich vyhodia (ze, Marecek ). Iba dielensky su na tom inak. Samozrejme nie vsetci su flakaci a mnoho veci ako napriklad oprava historickych vozov sa nerobi prioritne, robi sa to iba ked je na to cas a toho je malo. Robia to ale naozajstny majstri s nasadenim a elanom. Ked som naposledy videl ako sa robi nasa T2 (trva to sice velmi dlho, ale mozem naozaj potvrdit, ze na tom makaju a ked raz T2 bude hotova, tak bude najlepspu historickou T2 vobec, plne porovnatelnou s prazskou 6002!), tak tym ludom by som osobne dal aj nejake premie navyse, ale odkial vezmem peniaze? Radsej vyhodim tych neschopnych trotlov okolo a zefektivnim tak pracu. A prijmem novych zamestnancov a vyucim ich. Podmienkou je aby mali k tomu vztah, aby to nerobili iba pre to, ze dostanu vyplatu, ale aj preto ze chcu robit poriadne a zalezi im na tom, co robia. Dalej je tu fakt vseobecneho postoja: Idem do Dporavneho podniku, tam je aj tak bordel, tam sa pekne zasijem - ludi s takym postojom vyhodit okamzite a nebrat! Treba brat ludi ktori maju postoj typu: Idem do podniku lebo mi na nom zalezi a chcem aby to vypadalo lepsie. Aj ked z hovna sa bic upliest neda, budem sa snazit. A potom je tu pohlad kriticky: na otazku kde robis povies: v DPB. A potom je reakcia ze ci tu nahodou nesibe (u vacsiny ludi - bohuzial). Ludia na MHD nadavu tolko, ze ak podla nich niekto robiu v podniku, tak je to blbec, lebo to vidia ako "zlu pracu". Kedysi ti, ktori boli v Beuse boli vazeni ludia ale dnes su to "*****i, blbci, hovada" a podbne (citaty nespokojnych cestujucich zachytenych vo vozovh, na zastavkach a inde). A ked vladne taky postoj tak potom co asi robia ti ludia: Kezdy na nich nadava tak ***u na pracu! Ale to nieje riesenie, riesenie je ukazat ze robit vedia, ze vozidlo sa da spravit tak, ze nepojde na poruchu o dva tyzdne, ze kolajnica nepraske nasledkom nekvalitneho zvaru, ze pantograf neodskoci nasledkom zleho vedenia alebo zle nastaveneho pritlaku. A vela veci posobi (najma trat) aj priamo na cestujuceho a ked to v obluku s nim kmaca na strany tam co by asi povedal tratovakom? Asi by ich niekde poslal. A cistota vo vozoch? Drnciace sedadla a oblozenie? Trapi to snad niekoho? Ale malo by, ved na to su ludia ktory to maju dotiahnut.
Ak sa toto zmeni, tak potom som ochotny pracovnikov motivovat aj inak, napriklad roznymi odmenami a podobne. Motivacia nemusi byt vzdy vo forme financii, ale napriklad aj rekreacnymi a kulturnymi podujatiami, ktore by sa dali organizovat. A tak dalej. Niekto tu spomenul ze v Krasnanoch to tiez nie je ukazkovo - samozrejme ze nie, ale pri porovnani s Jurakom to ukazkovo je. Krasnany mozu tiez vela veci zlepsit, ale tie uz viac-menej zavisia na peniazoch a nie na ludoch, kdezto na Juraku sa da zmenit vela veci iba tym, ze vymenis ludi.
ospravedlnujem sa za pouzitie niektorych vyzarov v tomto prispevku.
COLOR