na momotiny si tu ty a to nielen podla mna.
Ak by sa na celo DPB dostal moj vysnivany hrdina (ako si ho ty nazval), tak by to bol Peter Pankrac (a som presvedceny, ze nim raz aj bude), tak by sa aj na tych nizsich postoch udrzali len ludia, co pracuju poriadne! Cize ma to svoju logiku.
no z tvojho výkladu možností si možno vyberiem cestujúcich, ale to ostatné...
Tí dvaja páni len stoja v jednom dlhom rade. Ja ale nebudem hovoriť o motivácii používať a zveľaďovať MHD (čo je úzky okruh) v súvislostiach, predpokladoch. To stojí čas - štúdium, spájanie, asociácie a tvorbu názoru.
Čo sa mi ale páči je, že sa nájde jedinec, ktorý je schopný presne ukázať prstom, pomenovať puovodcu deja. Len neviem, či sa to na človeka nalepí, alebo sa táto schopnosť dá získať.
Ako zamestnanca DPB by som sa Ťa rád opýtal, či si myslíš, že Váš prístup k práci od dielenských, cez vodičov, účtovníčku a Zacharovu sekretárku je OK, či za to naozaj muože len on, jediný, pretože z tvojich slov akoby vyplynulo, že v momente, kedy by sa do čela DPB postavil tvoj vysnívaný hrdina, robil by všetko správne a všetci by ste boli happy ?
Momotiny.
No v globále mám taký blbý pocit, že nech už bude nové vedenie mesta po komunálnych voľbách akékoľvek, o moc viac pre MHD oproti tomu súčasnému nespraví. Ber to tak, že toto vedenie mesta pre aktívny rozvoj MHD nerobí nič, ale aj to nič je o málo viac, ako predchádzajúca vláda Moravčíka s námestníkom RsDr Dejom. Tak možno aj tí, čo prídu potom spravia zase o málo, ale predsa niečo viac pre reálny (nie iba verbálne deklarovaný) rozvoj MHD orpoti dnešku. ?
Napr. fobust tvrdí, že vedenie mesta sabotuje MHD tými krokmi a rozhodnutiami, ktoré prijíma. O. K. aj to je uhol pohľadu, ale v tom prípade niekto (srôzni ľudia na rôznych postoch) ystematicky sabotuje našu MHD už dlhšiu dobu a určite s tým neplánuje prestať ku koncu volebného obdobia. ?
Najprv ku komfortu... Keď si pohodlne sadneš do 25 Tr, ktorá sa ťahá hore na DD po ako tak OK ceste - to považujem za komfort zrovnateľný ak nie vyšší oproti autu.
A muožeš mať pravdu, že natrieskané hlučné staré vraky na rozmlátených cestách a zvrškoch sú ništ mošt, ale aj to sa pomaly a neiste obracia.
A k dani... Lístok samotný sa imaginárne zo všetkých týchto zložiek skladá. Že Teba, ako daňového poplatníka v ďalšom imaginárne stojí dvojnásobok je druhá vec.
A teraz k daniam.
Sú ľudia s príjmami rozličnými. Použijem príklady (všetko v čistom)
1. Chyžná v hoteli - 13 000
2. Úradník MČ Lamač - 18 000
3. Manager v nadnárodnej spoločnosti zamestnanec - 100 000
4. SZČO - stolár - 60 000
5. majiteľ strednej firmy - 150 000
1. cestuje MHD - 300,- mesačne
2. spolu s manželkou má fabču, ktorú si komplet platí a jazdia spolu do práce a na chalupu
3. služobný voz nonstop, náklady žere firma, benzín si na súkromné účely platí sám
4. stolár - potreba k biznisu, veškeré náklady na auto idú do účtovníctva
5. vlastne detto - s tým, že tam nahádže celý vozový park
Tak. Ja som ani náhodou nepochopil, že kde z tohto vyplýva, že niekto platí vyššie dane. Vyššie dane platí ten, kto ich platiť chce. A najma od toho sú účtovníci.
Ako nechapem na koho by som to mal ineho zvalit ? Na OLO ? Na cestujucich ? Na SK Slovan Bratislava ? Na Michaela Schumachera ? Na homelesakov ? Na Saddama ?
O MHD v tomto meste z drvivej vacsiny rozhoduju po kazdej (aj financnej) stranke magistrat a DPB. Tak mi pride logicka moja veta o zodpovednosti. Nevieme ako to bude vyzerat po vymene na tychto postoch, ale tu VIEME ako to vyzera a ze to inaksie uz nebude.
aby som ale nezabudol podstatne.... platis sice menej ako vodic MHD, ale sluzby tomu nie si adekvatne, zatial co vodic auta plati o malo viac, ale za ovela az neporovnatelne vacsi komfort... a tam je problem... MHD nie je atraktivna (kto s tym nieco spravi?), cize logicky je atraktivna IAD...
Alebo ešte lepší príklad: Prečo mám dotovať diaľnice, keď nemám autom, a mimo BA nechodím často.
Re #67791 KLF: Čo bude žiaľ, asi ešte minimálne ďaľšie 4 roky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike