Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KLF #67531:
Koľajové výhybky, ktoré sa v súčasnosti používajú, sú taktiež technicky na úrovni. Rýchlosť cez výhybky je však možné zvýšiť prakticky len pre jazdu po hrote v priamej vetve. Riziká plynúce z vykoľajenia vozidla v hustej mestskej prevádzke sú príliš vysoké na to, aby bolo možné ich pripustiť, aj keď je to riziko veľmi nízke.
Reply on: Emo #67518:
To sice nepochybně mohl, ale pokud se tam za posledních 14 měsíců nic nezměnilo, tak odpověď by zněla velmi striktní "Nie". To jsem zažil osobně- a s největší pravděpodobností jsem měl tu čest se stejným prodavačem jako ten blogger- tak nepříjemných lidí je totiž na Slovensku málo!
Reply on: S499.1023 #67528:
Aha, tak to som nevedel, ďakujem za info. Ak hovoríte o "nesprávnom výbere týchto armatúr", znamená to, že to sa dá napraviť nejakým preštelovaním na danom mieste, alebo v takých prípadoch treba kupovať niečo nové?

Čo sa týka rýchlosti, tak napr. na ul. 29. augusta je výhybka na Rajskú, a z mojej skúsenosti tam trolejbusy, čo idú rovno (206, 208) veľmi spomaľujú. Teda nemuseli by, keby vedeli, ako cez to jazdiť?
Reply on: S499.1023 #67530:
A ako to je u kolajovych vyhybiek ? Jedna vec je predpis D1/1, ale druha ako su stavane, kolko znesu. Ci tam sa to zhoduje ?
ivanbuto: Zabudol som podotknúť, že veľmi veľký podiel má zlá technika jazdy vodičov, ktorých nikto na jazdu cez vysokorýchlostné armatúry neškolil a mnohí jazdia cez ne pomaly, zo zvyku, prípadne sa boja. Doporučujem vám z celého srdca vyhľadať si trolejbus #6297, jeho vodič vám predvedie, aké rýchlosti sú na súčasnom vedení možné.
Reply on: ivanbuto #67526:
V Bratislave je momentálne absolútna väčšina trolejových armatúr vysokorýchlostných. Problém je v zlom stave vozoviek, nesprávnej geometrickej polohe armatúr, bezdôvodnom obmedzovaní rýchlosti cez tieto armatúry a v nesprávnom výbere týchto armatúr (napr. používanie rozjazdových výhybiek bez elektricky stavaného kríža, používanie výhybiek s bezdôvodne veľkým uhlom odbočenia, používanie zbytočne krátkych svoriek v oblúkoch, používanie oblúkových svoriek nezodpovedajúcich polomeru oblúka atď.). Jedna kompletná vysokorýchlostná výhybka stojí cca. 200 tisíc korún.
Reply on: ivanbuto #67526:
Problém je v tomto prípade LEN v ľuďoch, nie v peniazoch.
V BA je momentálne väčšina trolejbusových výhybiek a krížení (alebo sa to nazýva nejako inak?) robená tak, že trolejbusy musia značne spomaliť pri prechode takýmito miestami. Nie všade je to problém, napr. v blízkosti zastaviek, kde aj treba buď spomaliť alebo vyštartovať zo státia. Inde to však spomaľuje zbytočne, napr. Mickiewiczova/Am. námestie, Kollárovo nám./Nám. 1. mája, ale aj na Ul. 29. augusta pred odbočením na Rajskú, a kopa iných miest.

1a. Na aké rýchlosti sú momentálne stavané výhybky?
1b. Na aké rýchlosti sú momentálne stavané kríženia?
2. Aké rôzne typy existujú, a aké maximálne rýchlosti sú možné pri kvalitnejších riešeniach?
3. Koľko jedno takéto "vysokorýchlostné kríženie" stojí peňazí?
4. Koľko by podľa vás stálo postupné prebudovanie všetkých krížení na vysokorýchlostné? Dajú sa urobiť aj výhybka na vyššiu rýchlosť, alebo nie?
Reply on: Jento #67524:
Keby mal T-Com kábel pod každým chodníkom, pod každým stĺpom a pod každým semaforom, tak by som tomu možno veril... 😃
Reply on: KLF #67523:
by ma zaujimalo ci budu mat niaku pokutu, alebo to bude vsetko v poriadku...
a zevraj meskali kvoli tomu ze t-com neprelozil vcas niake kable.. ?
Reply on: Jento #67522:
Keby sa v Rakusku, Irsku, ci Nemecku stalo, ze firma proste nedokonci stavbu a meska 3 tyzdne len tak z prdele, tak ta firma by si uz v stavebnictve nepipla.
Inak na Mileticke pred trhom zacali robit zastavku, takze uz to vyzera ze s tym dokoncenim do 24.9. to myslia vazne.... ?
Reply on: Emo #67519:
Neviem ktoru odbocku myslis...ale tu co ja opisujem je pri pumpe OMV , cele priecestie je neprejazdne a zablokovane prenosnzm dopr. znacenim. Takze v smere do KV neodbocis ani len na pumpu a rovnako z OMV neodbocis na KV. Takze mozes sa ist otacat na dalsie priecestie niekde pri PKO resp. niekde az do KV ?
Reply on: hoppusmark #67512:
je diky
Reply on: Mikimaus #67496:
Ale z Botanickej sa dá odbočiť doľava na Karloveskú, či nie?
Reply on: S499.1023 #67457:
Nie je Bratislavčan. V texte sa píše: "Odtiaľ moja cesta pokračovala do RODNÉHO Prešova,..."

Mňa však zarazila iná vec:
". V tomto momente už teda poriadne nasŕdený som skúsil šťastie v novinovom stánku v rohu letiska. Pán predavač mi s nezáujmom vysvetlil, že on tam predsa od toho nie je, aby menil peniaze. Asi je tam na to, aby čítal noviny a znepríjemňoval deň náhodným zákazníkom."

Keď už bol v tom stánku, mohol sa spýtať, či nemajú lístky na mhd. Síce tam bol arogantný predavač, ale možno by sa k tomu lístku takto dostal, to ho nenapadlo?
hudecrichard: Nie, neopravnuje ta na cierno ist ani vtedy. Ako tu uz kolegovia napisali ? . Dokonca je niekde tusim aj napisane, uz neviem kde, ze sa na to nesmies vyhovarat ked ta capne revizor. ?
Reply on: hoppusmark #67509:
hm, mozno este niekde su, ja len viem, ze som tu mal navstevu a viem, ze som sa surovo spoliehal na to, ze to kupim v eline a nic som nekupil 😃

ja sa priznam, ze si taketo veci az tak moc nevsimam, lebo ja mam obycajne monatskarte 🙂

a v nocaku som si dalsiu osobu na vydaj listok nevsimol. vzdy to predaval vodic.

ale mozno sa nieco zmenilo 🙂 nocakmi uz nejazdim tolko ako kedysi 😃
m@rtin #67513:
"s pravidelnými spoji denně"
Myšleno samozřejmě s pravidelnými lety denně. Jen, abych nedostal sprchu, že do Tuřan a na Barcu jezdí MHD každou půl hodinu a debata se zase neposunula jinam.
?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.