2) Samozrejme, ze v minulosti tadial premavali vlaky. Jednokolajna trat potom krizovala Sancovu, Kriznu a pokracovala popri Karadzicovej (tam, kde je dnes pri Ml. Nivach VUB a kde sa stavaju tie nove "bizniscentra", bola kedysi zeleznicna stanica a odtial viedli vlecky do pristavu a kablovky). Potom pokracovala popri Dostojevskeho, ale uz na nasype a oblukom na Stary most a do Petrzalky.
1) Ja si myslim, ze aj dnes ma ta stanica perspektivu. Len treba fakt triezvo zvazit, ako dalej. Urcite by som ju nevyrucal a nestaval tam dalsie betonove somariny.
Doprava na Dlhých dieloch úplne kolabuje, zavedenie duobusov , ktoré uviaznu preplnené v zápche je výsmechom. Keď má byť po 15 rokoch takto vylepšená doprava na DD, tak kompetentní sa môžu hanbiť, ale pre nich je toto slovo asi úplne neznámy pojem. Starosta K. Vsi si z tejto pohromy, keď ľudia cestujú za drahé peniaze ako dobytok ešte robí reklamu - nehoráznosť !!!
Lebo slovaci su KOKOCKY narod !! Po nepodstatnom zapase s Cyprom sa vidia majstri europy ! A pride dolezity zapas, do ktoreho idu vopred ako vitazi o triedu ! TAK SOM RAD ZE SME ZASE VIDELI KDE SME A CO SME ZA NAROD !
A snad si uz ten yeebo Galis uvedomi, ze radsej nech sedi v tej posleneckej lavici, ako na lavicke trenera... Ale sak uz to dlho nepotrva a odstupi.
Sľuby v prachu
Na Karloveskej ulici pri bývalej Riviére sa tvoria predlhé kolóny električiek. Semafor v každom cykle prepustí iba jedinú, ostatné musia trpezlivo čakať ďalšie „kolá". Z dispečingu Dopravného podniku pravidelne vyzývajú svojich šoférov, aby radšej z konečných zastávok odchádzali skôr, nech sa vozidlá do iných častí metropoly nedostávajú s neúnosným meškaním... Jój, bolo že to pred vyše rokom rečí, ako mesto „čoskoro" zabezpečí pre električky tzv. preferenciu, rozumej, dostanú v premávke prednosť pred inou dopravou. Práve karlovoveská radiála mala byť prvá. Komplet vybavená potrebnými kamerami, opto- či laserovými snímačmi, farebnými gombíkmi... priam ako z finálovej scény kultového filmu Marečku, podejte mi pero. Žiaľ, zavedenie „električkovej automatiky" uviazlo. Pôvodné sľuby s výhľadovými termínmi vystriedalo neurčité „dúfanie", že preferencia hádam raz bude...
Autor: Soňa Pacherová http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Abratislavao&c=bratislavao_1_5
A, B, C, D je kvôli tomu, keď sú výhybky blízko seba, aby sa neprehodili všetky, ale aby sa dala odlíšiť len tá ktorú chceš. Čísla výhybiek sú niečo iné, sú aj pri trolejbusových aj pri električkových, ale s A, B, C, D nemajú nič spoločné..
Ináč, ak sme pri tom územnom pláne, tak sa opýtam: Plánuje sa ešte predĺženie električkových tratí do DNV a k ŽST Vajnory. Ak áno, kedy asi? Dobre, viem, že už aj to bude veľkým úspechom a pokrokom, ak sa vybuduje petržalská električka. ?
1. ad Andy: aj na elektrinu, akurát by si ju museli samé vyrábať, alebo mať akumulátory, alebo by sa taká laminátka musela na Predmestí poriadne rozbehnúť ?
Alebo by to šlo aj na paru ...
2. Áno, načo by bola stanica, na ktorú by vlaky nepremávali?
Ale vážne: vlaky sem premávali od 27.9.1840, osobná doprava bola zastavená v roku 1985 (?).
3. Vzhľadom na to, že nejaké naozaj obsažné materiály o konkrétnych oficiálnych cieľoch BID neexistujú, tak ťažko povedať.
Tá mapa rozvoja električiek je kreslená na základe textovej časti jedného variantu konceptu územného plánu. V súčasnosti sme už vo fáze schvaľovaniu návrhu ÚP a tam už návrh na zrušenie trate na Hlavnú stanicu nie je.
Podľa pôvodnej koncepcie (tak zo 70. rokov) je vlastne trať po Štefaničovej a I. Karvaša len preložkou pôvodnej trate po Štefánikovej ulici, ktorá sa prelínala s trasou metra. Škoda, že sa táto výstavba neoneskorila o 12-15 rokov, mohli sme mať zachovanú za súčasných podmienok lepšiu trať po Štefánikovej. ?
Už som si dávno všimol, že pri električkových výhybkách pod svetelným označníkom, ktorý ukazuje nastavený smer, býva nejaké číslo. Dobre si myslím, že je to číslo výhybky?
V prípade trolejbusových výhybiek tam bývajú písmená A, B alebo C. Čo to znamenajú?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy