Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: aquila #66835:
Ó, to nie, benzín stál dve koruny, za 0,90 bola nafta ? .
Reply on: AAA #66828:
Z racionálneho hľadiska sa, práve naopak, jednalo o mačkopsa. Takéto riešenie nikdy nie je optimálne. Cestovať z Dúbravky na hl. st. cez Šafko je, mierne povedané, úchylné. Pokiaľ chceme, aby nám ľudia z Dúbravky cestovali na hl. st. električkou, musíme ju viesť na Obchodnú cez tunel. V čase, keď bola d-1 trasovaná takto, bola využívaná cestujúcimi až na HLN podstatne častejšie. Ideálna by bola samozrejme existencia trate po Štefánikovej a ešte ideálnejšia po Pražskej...
Reply on: KLF #66821:
Kľudne by ju mohli na striedačku robiť prejazdy zo VŠETKÝCH liniek, čo jazdia na stanicu - 2, 3, 8. Netreba sa držať dogiem.
Reply on: AAA #66820:
Nápad na zachádzanie d-2 na žst. BA-NM nie je vôbec zvrhlý, ale práve naopak. Vyrieši dostupnosť stanice od ZP i od žst. BA-HLN, nezvýši potrebu vozidiel na d-2, predĺženie cestovnej doby žst. BA-HLN - ZP, poťažmo JD nie je relevantné, nakoľko tranzitná frekvencia v tejto relácii je minimálna.
Vec by však vyžadoval 3 ks elektrických prestavníkov (Zátišie od ZP, Zátišie od NM a konečná (tá by sa v najhoršom prípade zaobišla aj bez toho prestavníka, ale radšej by som tam videl oddelené nástupištia pre jednotlivé smery), čo by asi ing. Konárik nerozchodil ? .
To naozaj linky 1 a 4 budu mat zmenene trasy?? To nemyslia vazne! A to ako naco bolo dobre? Ved to boli tie najlepsie trasy.
Reply on: samuliak #66842:
hmm sak linka 32... ?
Reply on: Maurer #66825:
Ake spojenie bude mat Karlovka s Hl.st.?
Reply on: Peon #66754:
Ta změna tramvajové dopravy je definitivní? Teď jsem si prohlédl ten nový plánek sítě a perfektní- skoro celé město ztratilo přímé spojení s hl.st., na Poštové jen ta jedna okružní linka po centru- fakt super! Proti třináctce bych nic neměl, ale celkově mi ty změny přijdou jednoznačně k horšímu! Hlavně z Rače, Dúbravky nebo Ružinova to teď bude spojení na hl.st. jedna báseň! A mezi Technickou Univerzitou a Vazovovou nic nejezdí proč? Nějaká výluka? Díky
Reply on: metrofil #66802:
Hm, pojem inflace ti nic neříká? V tom případě se dá taky tvrdit, že nejlevnější tramvaj v Bratislavě byla ta první- 10 000 K/kus už jste od roku 1895 nikdy nedosáhli ?
Reply on: hoppusmark #66801:
ano presne to...linka cislo 86 bola najlepsi autobus...a interval kazdych 15min .ci vikend alebo pracovny den..to bola skoda ten bus zrusit
Inak tá 13 môže slúžit pre turistov, ako vyhliadková linka ? ale keby išla z obchodnej cez tunel a pod Nový most, myslím, že by to bolo lepšie ?
A k tej klíme, načo bude vo vozidlách pre cestujúcich ? na tých pár dní do roka je to zbytočný luxus pre Bratislavu ... stačilo, kedy sa dalo otvoriť každé okno vo vozidlách... A aj keby tam už bola klíma, tak by musela ísť na plný výkon, kedže pri otváraní dverí by sa vo vozidle oteplilo... radšej nech sa zmodernizuje nejaký autobus ?
Reply on: Beus #66833:
Ďakujem za informáciu, fakt som si myslel že DPB snáď nikdy tie výhybky neopraví. Na mieste však teda naozaj stojí otázka ich modernizácie. Neviem, v akých cenových reláciach sa takáto modernizácia môže pohybovať, ale snáď by to Dopravný podnik nezabilo. Zvlášť pri pomerne častom využívaní tohto úseku a s ním spojených výhybiek. Jedná sa síce o úsek, ktorý sa často využíva práve pri výlukách, ale za nevyužitý by som ho práve nepovažoval..
Reply on: Andy #66832:
Nie, zachádzku nemala. Asi som sa zle vyjadril. Len som mal na mysli, nedostatočne vypracovaný grafikon, resp. zle nastavené semafóry, keďže sa veľakrát stalo, že napr. spoj zo Šafárikovho nám. o 08:20 prišiel až o 08:26. Nebolo to vždy, ale stalo sa to neraz. Myslím, že vyše 40-minútová trasa nesie zo sebou časté riziká meškania. Pri takmer kompletne zrekonštruovanej trase z centra mesta až na Hlavnú stanicu je električka rýchlejšia. Pamätám si na úsek Radlinského, kde boli kolaje v takom stave, že museli tadial spoje jazdiť len 20 km/hod. L 1 tadial samozrejme tiež chodila, ale ten časový sklz už nedohnala...
Reply on: metrofil #66802:
ako uz bolo spomenute 2,5 miliardy v cenach rokov 70tych je kusok ine.

vtedy aj benzin stal 90 halierov liter.

v bratislave bude vobec uspech ak sa do roku 2010 zacne, opakujem zacne, nie ze dokonci, aspon ta zbastardena petrzalska radiala s urovnovym krizovanim.

a aj to je optimizmus, lebo fico v ramci vyrovnavania rozdielov regionov neda bratislave moc dychat. vsak ani volicov tam nema, tak preco by tam zo statu nieco posuval, ze ano .....
Reply on: metrofil #66785:
ten usek co si menoval, t.j. petrzalka - hlavna stanica by stal cirka 30 miliard korun, bez suprav...
Reply on: Maurer #66831:
Upresním, že tie dve výhybky pred Justičákom nie sú pokazené, ale jednoducho sa musia vždy prestavovať ručne, keďže nedisponujú elektrickým prestavníkom, ako ostatné. Tamtá spojka z Odborárskeho nám. na Vazovovu totiž je a vždy bude len manipulačná, takže tie dve výhybky sa bežne neprestavujú, len pri výlukách, ktorých bolo v poslednom čase viac než dosť. To však asi ešte nie je dostatočný dôvod na domontovanie elektrických prestavníkov.
Reply on: Maurer #66829:
Akú "zbytočnú zachádzku" mala jednotka, a trinástka ju nemá? A meškanie nie je vina trasy linky, ale skôr jazdných dôb.. Keď budú zlé na 13ke, tá bude meškať tiež..
Nightlight: Problém som videl hlavne v mnohých, väčšinou zle nastavených semafóroch na ceste z Dúbravky do mesta. Neviem, či meškali všetky spoje, ale tie doobedňajšie pravidelne. Myslím si, že čas ešte ukáže, či L 13 má v Bratislave svoje miesto. Ja myslím, že áno, hlavne pokiaľ pôjde po súčasnej trase a nie cez Vazovovu ako tomu bolo na jar tohto roku. Chápem, že opravy Obchodnej boli nutné, ale to cestovanie bolo hrozne zdĺhavé. A tá večne pokazená výhybka pred Justičákom v smere z mesta na Vazovovu ma rozčuľovala. Ale hlavne tí neukáznení ľudia, čo vystupovali na mieste, kde nemali. Chudáci vodiči, mali trpezlivosť...
Reply on: Maurer #66829:
Pokiaľ mešká iba konkrétny spoj, tak to môže byť problém. Pokiaľ meškali všetky spoje na L1, rtak ti to môže byť jedno, lebo interval je dodržaný. Ale podľa mojich osobných skúseností na L1 nedochádzalo k veľkým meškaniam.
AAA: Chápem, že linka 1 bola racionálna a že sa jej 13-ka nemôže po tejto stránke vyrovnať. Ale myslim, že spolu s L 13 prichadza aj kusok inteligentnejsieho cestovania. Vyuzival som L 1 dosť často, ale jej najväčšou nevýhodou bolo hlavne časté meškanie a preplnenosť vozidla. Možno do toho až tak nevidím, ale L 13 mi pripadá fajn aj z hľadiska prepravy turistov z Hlavnej stanice do centra mesta a opačne bez zbytočných zachádzok a v relatívnom pohodlí. Mimochodom chválim aj zvukovú uvítaciu nahrávku pre turistov, ktorá sa spustí po uzavretí dverí na električke na zastávke Predstaničné nám. v smere do centra...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.