No vidim, ze nekompetentnost DPB pokracuje predpokladanym smerom, po čudnom rieseni nezatrolejovanie obratiska na Molecovej tu mame dalsie....zda sa, ze v císlovani naozaj nieje ziadny system a číslovanie co bude teraz, prinesie do bratislavskej MHD ešte vacsi bordel...aky dovod maju, aby nedali na tu linku dake číslo z rady 2xx, ked taketo oznacenia maju vsetky trolejbusove linky? (s vynimkou nocnej trolejbusovej dopravy ale to je iny pripad)
Na konci príspevku mi nešlo o porovnávanie konkrétnych vecí, ale iba o to, či sa vôbec chceme radiť medzi západ alebo východ. Budeme sa utešovať že inde je to ešte horšie alebo budeme sa snažiť o zlepšenie?
Teď a tady se to radikálně řešit nedá, ale město budoucnosti bez IAD si dovedu představit velice dobře. V nejvyspělejších zemích už pár let vznikají experimentální čtvrti bez IAD a o bydlení v těchto čtvrtích je enormní zájem- poslední takový projekt vzniká např. ve švédském Malmö: v nové čtvrti nájemních bytů může získat byt jen ten, kdo se zaváže, že nebude vlastnit auto (okamžikem pořízení auta automaticky končí právo užívání bytu) a přestože se zároveň jedná o nejdražší nájemní byty ve městě, zájem o bydlení právě tam silně převyšuje nabídku...
A pokud jde o zásobování- obávám se, že když si stoupneš na kteroukoliv vytíženější komunikaci v centru libovolného trochu většího města v Evropě, zjistíš, že pokud odečteš veškerá osobní auta, bude provoz skoro zanedbatelný. Navíc regulace zásobování tak, aby to nerušilo život města je dlouhodobě odzkoušená např. na pěších zónách- řeší se to třeba tak, že zásobování probíhá ráno.
Iste, že je to miestami trochu priahnutné za vlasy. Je to vízia. Vízie bývajú málokedy do bodky realizovateľné, ale podľa mojej mienky práve preto musia ísť ďalej než skutočnosť -- aby stále bol jasný smer, ktorým sa ďalej uberať.
Ja by som to s tým zásobovním nevidel tak tragicky. Obchody by predsa boli priamo dostupné MHD a keď mohli fungovať nákladné električky a trolejbusy kedysi, prečo by nemohli fungovať opäť?
Veci ako prístup záchranárskym vozidlám a celodenná doprava sú v podobnom systéme podľa mňa samozrejmosťou. Tá doprava batožiny na letisko je podľa mňa trochu úlet, ale prečo by to nebolo možné?
Čo sa týka financovania... Nebola to bruselská radnica alebo nejaká podobná inštitúcia, ktorá prišla so štúdiou, že keby MHD premávala zadarmo a zvýšil sa tak pomer cestujúcich voči individuálnej doprave, v konečnom dôsledku ušetrí, pretože by sa markantne znížili náklady na údržbu infraštruktúry pre IAD?
A práve o to v tej vízii ide. Zvrátiť stav, keď je do IAD nalievané neustále zvyšujúce sa množstvo peňazí a obeťou sú jej ďalšie a ďalšie plochy (nielen) v centre, ktoré by inak mohli byť využité oveľa prospešnejšie a účelnejšie...
Ešte to bude nejaký ten piatok trvať, ale osobne si myslím, že čistá nevyhnutnosť, keď sa už tie autá jednoducho nebudú mať kam zmestiť, k minimálne podobnému stavu nakoniec tak či tak povedie. Samozrejme, keby sme sa tam dostali nie z nevyhnutnosti, ale vďaka prozreteľnosti predstaviteľov mesta, bolo by to oveľa príjemnejšie...
Takže k tomu článku ? V podstate je pravda, že autá zaberajú veľkú plochu v meste, a bez nich by sme tu mali oveľa krajšie prostredie. Na druhej strane ale práve doprava, či už MHD, alebo IAD, je to, čo robí mesto mestom, čo podporuje mobilitu ľudí a je vlastne základom fungovania mesta..
Trocha divné mi pripadá to s tou batožinou.. Ideme na dovolenku, a na letisko nám batožinu dopraví niekto iný.. K tomu na elektrickom vozíku, ktorý má 10cm brzdnú dráhu ? hehe.. To máme zbytočnú prácu navyše, pretože zrejme budeme musieť nájsť nejakú firmu, ktorá nám batožinu aj spoľahlivo dopraví, a hlavne batožinu nestratí...
Takisto je blbosť to, že si budeme môcť ísť vkľude pre teplé pečivo do obchodu pár krokov od domu.. Veď práve čerstvé potraviny si vyžadujú rýchlu dopravu, aby sa dostali rýchlo k nám a zostali čerstvé! Čím lepšie a čerstvejšie potraviny chceme jesť, tým viac benzínu na to treba... Nedokážem si predstaviť, že by nejaké žemle podstúpili trasu z továrne do metra, z metra na vozík a vozíkom do obchodu... Kým si sa do toho obchodu dostali, prešli by aj dva dni...
Tým chcem povedať, že z mesta sa IAD úplne vytlačiť nedá, jediné možné riešenie je zachovať správny pomer MHD : IAD..
"Na tramvaj ani metro nemusíte čekat, protože jezdí každé čtyři minuty" - hehe aj v Bratiuslave jazdí na radiále tramvaj každé 4 minuty - sme ideálne mesto ?
Až na taký detail: "Jsou čisté, moderní a vždy v nich najdete dost místa k sezení. Veřejná doprava je zcela zdarma." ? ?
"A nemá zmysel porovnávať sa s Ukrajinou, že tam je to ešte horšie, ako mi včera d3ko spomínal. Kam sa chceme radiť? Na západ alebo na východ? Budeme sa utešovať s tým, že inde to majú ešte horšie?"
marian555
2 by bola označenie trolejbusa a pre neznalcov, teda obyčajných ľudí by tam bolo to 33?