Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 81-71 #64839:
Sakra zase budu vymyslat a vymyslat a nakoniec peniazky zmiznu niekde a zase budeme mat velke vieteco ako vzdy. Na Slovensku sa stale vymysla a vymysla a hlavne keca a obkecava, ale skutek utek. Akoze je mi jasne ako vela chyb tato
elektricka bude mat. Ale co chcu? Ved prachy na nieco ine nie su a ani v dohladnej dobe asi nebudu tak o co ide? Ci je niekto na ministerstve kto z toho nedostal peniazky a teraz tymto protestuje? Prehnita zem plna .....
Reply on: 81-71 #64839:
No jo, metro by sice bylo kapacitnější, ale ministerští soudruzi se zřejmě zapomněli podívat na mapu jak ta Petržalka vlastně vypadá! Pokud by metro vedlo v jedné trase (a nejspíš ve stejných místech jako ta tramvaj), tak bude v docházkové vzdálenosti zase jen malá část sídliště, zatímco zbytek budou navážet autobusy ze všech koutů. Což by spoustě lidí cestování jen prodloužilo a zkomplikovalo (o návaznosti metra na povrchovou dopravu ani nemluvě) a nemůžu si odpomoct, že v takovém případě je prostě lepší kombinace tramvaj na jednom konci+ S-Bahn na druhém.
Reply on: AAA #64826:
Naprostý souhlas ?
Nosný systém je podľa ministerstva nedomyslený

http://ba.sme.sk/c/2813750/Nosny-system-je-podla-ministerstva-nedomysleny.html

a cuduje sa dakto?
Reply on: provizee #64837:
Toto treba adresovat skor do dispecerskeho fora ?
velka vdaka vodicovi 1203 (87) na suhvezdnej 🙂 ze este par sekund pockal, inak by som slapal peso alebo cakal hodinu na nocak
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: hoppusmark #64832:
"ostatne vlaky smer Kúty a Brno by sa mohol uskutočňovať na ŽST Vinohrady-Predmestie.. "
"Taktiež by všetky vlaky z Kútov museli byť potiahnuté až na Nové Mesto."

Tu máš asi nejaký renonc - oboje súčasne si neviem dosť dobre predstaviť.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: 81-71 #64816:
"bude relacia dajme tomu Bratislava Rača do Petržalky trvat mozno tak 10 minut a nie pol hodinu"
Počítajme: ranný osobák 3010 28 minút. Z toho 8 minút tvoria pobyty v staniciach, zostáva 20 minút (a to som ešte neodrátal prirážky na zastavenie a rozjazd). Ak by sa odstránila 10-ka na južnom zhlaví Predmestia a trať z Predmestia na NM by sa prestavala na 80, dá sa rátať s časom jazdy cca 15 minút. Cez tunel sa to stihne za tých 10, ako píšeš. Úspora tunelového variantu je 5 minút, náklady neporovnateľne vyššie.

"IC z Košíc pride na Hl.stanicu,tam stoji pol hodinu, prepriahnu lokomotivu,pocka na pripoje,potom ide pol hodinu cez Bratislavu"
Preprah je nutný jednak kvôli tomu, že ZSSK nemá trojsystémové rušne, čo však neznamená, že by sa nedali zaobstarať, jednak kvôli úvrati na hlavnej, ktorá však nie je nutná - IC by mohli jazdiť pokojne cez Predmestie už dnes (zastaviť na Predmestí alebo NM a v Petržalke - prirodzene, Predmestie by bolo treba vyhodiť do luftu a postaviť znova - ten súčasný fujtabjlhumushomeless vzhľad by robil len hanbu; aj budove NM by úpravy bodli). Ja by som však tiež preferoval vedenie IC cez hl.st. a Marchegg kvôli zachovaniu prestupov.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: si #64812:
"ci o 9 rokov ... este bude existovat ASMN v sucasnej lokalite"
Tak, tak, aj ja sa dosť obávam, ako to s Nivami dopadne... Lukratívne pozemky predsa nemožno nechať takto ležať ladom (ako by to asi hodnotili mestskí polo-tici ?)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: si #64805:
Mne, čisto sebecky vzaté, by realizácia tunela + prevedenie Os od Trnavy do tunela vyhovovali, pretože by som sa doviezol vlakom cca 5 minút od práce, takže by som sa mohol vybodnúť na električenku a prestupovanie... Ibaže, ako tak pozerám na "závratné" tempo prác na trati 120, mám obavu, že sa tá megalománia nestihne dostavať pred mojím odchodom do penzie.
A realizácia "presmerovania" by nemusela vyzerať tak, že sa tam prehodia všetky osobáky. Napríklad namiesto jedného 6-7 vozového vlaku za hodinu by mohol ísť 4-vozový od Trnavy na hlavnú a v polovičke intervalu ďalší zo Šenkvíc do Petržalky. Ale to by musela ZSSK mať jednak o dosť iné spektrum vozidiel než dnes, jednak by musela zvládať urobiť (a dodržiavať) intervalový grafikon (čo sa nedarí a nedarí), jednak by musela chcieť.
K tomu koridoru: ak by boli všetky Os, R, IC a EX presmerované cez novú trať do Petržalky, prestup na IC, EC a vsetky ostatne vlaky smer Kúty a Brno by sa mohol uskutočňovať na ŽST Vinohrady-Predmestie..
Semozrejme pod podmienkou, že by ŽST Vinohrady bola prebudovaná, Predmestie by bolo posunuté bližšie k Vinohradom a tieto stanice by boli spojené..
Taktiež by všetky vlaky z Kútov museli byť potiahnuté až na Nové Mesto.
Je to možno trochu odvážne, ale vôbec nie nereálne.

Čo sa týka IC vlakov do Viedne, trasovanie cez Marchegg by nebolo zlé(nechápem, prečo už teraz tade tie vlaky nechodia), ale je tu jedna maličkosť: Viedenské letisko bude napojené v Goetzendorfe na trať cez Bruck do Petržalky!
Takže ak bude dôležité napojenie viedenského letiska, budú aj vlaky musieť chodiť cez Petržalku..
Reply on: M150 #64830:
pošli na ba zavináč imhd bodka sk
chcete foto 1625? jak ho sem mam dat?
Reply on: Sommelier #64755:
"To, že niekto určí, že toto je na toto, bez toho, aby sa zohľadnili súvisejúce fakty - zúbožený stav MHD, to je čistý socialistický model centrálneho plánovania."
- Čo má EU zo zúboženou MHD? Na riešení dopravy v BA sa majú podieľať mesto, kraj, štát, železnice atď. koordinaciou postupu, tak ako je to napr. vo Viedni. O to sa ŽSR viac menej snažili a boli poslaný do p*dele... ?
________________________
Ja nechápem ako môže mať niekto problémy s čítaním fóra. Veď idem do radu, prečítam prvú vetu a keď vyhodnotím post ako "blbosť" z môjho pohľadu, tak prejdem na ďalší. A keď niekto navyše zabíja čas reagovaním vulgarizmami, tak je myslím úplne jednoznačné o čo ide... ?
Reply on: Sommelier #64686:
"keď to bude hotové, tak sa tam z pakruky dá primontovať stanica Einsteinova ?"
- Zast. Einsteinova mala byť hneď. Ale asi ju bude treba domontovať dodatočne, a to potom, čo sa nájde nejaký človek, ktorý vysvetlí ľuďom na magistráte význam pojmu "IDS". 😉
Reply on: Sommelier #64811:
Tak tu maš linky odkiaľ viem že kde majú byť približne zastávky podzemnej trate: ?

http://www.bratislavskenoviny.sk/noviny.php?search=tunel&Id=1&readId=3052
pri tejto maš presnu trať popisanu

http://www.bratislavskenoviny.sk/noviny.php?search=tunel&Id=2&readId=3004
tu nezavisle od toho pripravovaná podzemna stanica, aj keď pišu že má byť pre metro, alebo električku. No myslím, že bude skôr pre vlaky ?
Reply on: 81-71 #64824:
No čo sa týka Hlavnej stanice: Jednoznačne som za to aby tam chodili všetky vlaky R, Ex, IC, EC. Totiž inde sa nemôžu a ani po dobudovaní Filialky nebudú môcť stretnúť všetky tieto vlaky relatívne rozumným spôsobom. A väčšinu Os vlakov smerovať cez Filiálku do Petržalky.
Reply on: 81-71 #64824:
Právě že se v Praze preferuje hl.n.! Masaryčka má končit- naštěstí "Buštěhradka" od Kladna a Dejvic nejde zaústit jinam, proto tam ještě něco jezdí. A Smíchov (spolu s Vršovicemi) je prostě nácestná stanice tratě do Berouna a Plzně, tak to tam pro odlehčení zastaví. Ale dálková doprava dnes jede skoro výhradně na hl.n., vyjimkou jsou jen průběžné EC vlaky z Vídně/Budapešti do Německa- ty jedou do Holešovic.
O kapacitu vaši hl.st. bych se nebál, protože by se rozumnělo samo sebou, že by tam skončila regionální doprava (s výjimkou Os od Kútů), takže by se jí naopak docela ulehčilo (nějaký masivní nárůst dálkové železniční dopravy na Slovensku neočekávám). A podle svých vlastních zkušeností můžu říct, že jako dálková stanice (s významnou tranzitní funkcí) to plně vyhovuje (napojení na MHD je kvalitní, tratě tam vedou od všech směrů, vybavenost na tom nádraží je taky jakž-takž solidní), zato pro každodenní dopravu do práce (= regionální doprava) to skutečně moc není...
Reply on: SZKV #64820:


1.Na novu stanicu by asi peniaze neboli,i ked mi je fakt este dost zahadne,odkial sa vzali peniaze na petržalsku stanicu.

2.Takze,na novu stanicu peniaze asi tak skoro nebudu a terajsia Hl.st. je nevyhovujuce nielen kapacitne ale aj technicky-napriklad oblukove nastupista a ak by dakto zalovil v pamati,tak je to dodnes trvale provizorium s ktorym by som ja ratat moc nechcel,totiz nova stanica mala byt o par sto metrov dalej pri budovani metra trasy B. Takze ja by som moc nevsadzal na tuto kartu,preferovat provizorium, ktore preziva iba vdaka kope vynimiek a ak, tak urcite by som tam nehnal medzinarodnu dopravu a ked uz,tak v rozumnej miere, Bratislava ma este dve velke a kapacitne stanice a to BA-Nové Mesto a BA-Petržalka s tym, ze sa pravdepodobne vybuduje aj BA-Filialka, ktora bude patrit isto k tym vacsim. Nebude ani jedna plnit uloha hlavnej stanice pre Bratislavu, ale to v konecnom dosledku nedokaze ani dnesna hlavna stanica. Ale radsej som za rozumne prerozdelenie ako nasilne pretazovat provizorne riesenu stanicu ktora je uz dnes nedostatocna kapacitne a neda sa rozsirovat+ ma oblukove nastupistia. Nijaka z z tych stanic by nebola idealna co sa tyka napojenia, ale ktora je dnes?Ziadna,ani hl.st. nema vsetky smery pokryte dostatocne,takze by sa moc toho nezmenilo,iba by sa prestalo preferovat trvale provizorium.
Napokon ani v Prahe sa nasilu nepreferuje Wilsonák, daco chodi na Masaryka, na Smichov...i ked Praha napriek tomu, ze Praha ma dostatocne vyriesenu dopravu oproti Bratislave.
Reply on: 81-71 #64821:
Tak, svatá pravda ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.