"ostatne vlaky smer Kúty a Brno by sa mohol uskutočňovať na ŽST Vinohrady-Predmestie.. "
"Taktiež by všetky vlaky z Kútov museli byť potiahnuté až na Nové Mesto."
Tu máš asi nejaký renonc - oboje súčasne si neviem dosť dobre predstaviť.
"bude relacia dajme tomu Bratislava Rača do Petržalky trvat mozno tak 10 minut a nie pol hodinu"
Počítajme: ranný osobák 3010 28 minút. Z toho 8 minút tvoria pobyty v staniciach, zostáva 20 minút (a to som ešte neodrátal prirážky na zastavenie a rozjazd). Ak by sa odstránila 10-ka na južnom zhlaví Predmestia a trať z Predmestia na NM by sa prestavala na 80, dá sa rátať s časom jazdy cca 15 minút. Cez tunel sa to stihne za tých 10, ako píšeš. Úspora tunelového variantu je 5 minút, náklady neporovnateľne vyššie.
"IC z Košíc pride na Hl.stanicu,tam stoji pol hodinu, prepriahnu lokomotivu,pocka na pripoje,potom ide pol hodinu cez Bratislavu"
Preprah je nutný jednak kvôli tomu, že ZSSK nemá trojsystémové rušne, čo však neznamená, že by sa nedali zaobstarať, jednak kvôli úvrati na hlavnej, ktorá však nie je nutná - IC by mohli jazdiť pokojne cez Predmestie už dnes (zastaviť na Predmestí alebo NM a v Petržalke - prirodzene, Predmestie by bolo treba vyhodiť do luftu a postaviť znova - ten súčasný fujtabjlhumushomeless vzhľad by robil len hanbu; aj budove NM by úpravy bodli). Ja by som však tiež preferoval vedenie IC cez hl.st. a Marchegg kvôli zachovaniu prestupov.
"ci o 9 rokov ... este bude existovat ASMN v sucasnej lokalite"
Tak, tak, aj ja sa dosť obávam, ako to s Nivami dopadne... Lukratívne pozemky predsa nemožno nechať takto ležať ladom (ako by to asi hodnotili mestskí polo-tici ?)
Mne, čisto sebecky vzaté, by realizácia tunela + prevedenie Os od Trnavy do tunela vyhovovali, pretože by som sa doviezol vlakom cca 5 minút od práce, takže by som sa mohol vybodnúť na električenku a prestupovanie... Ibaže, ako tak pozerám na "závratné" tempo prác na trati 120, mám obavu, že sa tá megalománia nestihne dostavať pred mojím odchodom do penzie.
A realizácia "presmerovania" by nemusela vyzerať tak, že sa tam prehodia všetky osobáky. Napríklad namiesto jedného 6-7 vozového vlaku za hodinu by mohol ísť 4-vozový od Trnavy na hlavnú a v polovičke intervalu ďalší zo Šenkvíc do Petržalky. Ale to by musela ZSSK mať jednak o dosť iné spektrum vozidiel než dnes, jednak by musela zvládať urobiť (a dodržiavať) intervalový grafikon (čo sa nedarí a nedarí), jednak by musela chcieť.
K tomu koridoru: ak by boli všetky Os, R, IC a EX presmerované cez novú trať do Petržalky, prestup na IC, EC a vsetky ostatne vlaky smer Kúty a Brno by sa mohol uskutočňovať na ŽST Vinohrady-Predmestie..
Semozrejme pod podmienkou, že by ŽST Vinohrady bola prebudovaná, Predmestie by bolo posunuté bližšie k Vinohradom a tieto stanice by boli spojené..
Taktiež by všetky vlaky z Kútov museli byť potiahnuté až na Nové Mesto.
Je to možno trochu odvážne, ale vôbec nie nereálne.
Čo sa týka IC vlakov do Viedne, trasovanie cez Marchegg by nebolo zlé(nechápem, prečo už teraz tade tie vlaky nechodia), ale je tu jedna maličkosť: Viedenské letisko bude napojené v Goetzendorfe na trať cez Bruck do Petržalky!
Takže ak bude dôležité napojenie viedenského letiska, budú aj vlaky musieť chodiť cez Petržalku..
"To, že niekto určí, že toto je na toto, bez toho, aby sa zohľadnili súvisejúce fakty - zúbožený stav MHD, to je čistý socialistický model centrálneho plánovania."
- Čo má EU zo zúboženou MHD? Na riešení dopravy v BA sa majú podieľať mesto, kraj, štát, železnice atď. koordinaciou postupu, tak ako je to napr. vo Viedni. O to sa ŽSR viac menej snažili a boli poslaný do p*dele... ?
________________________
Ja nechápem ako môže mať niekto problémy s čítaním fóra. Veď idem do radu, prečítam prvú vetu a keď vyhodnotím post ako "blbosť" z môjho pohľadu, tak prejdem na ďalší. A keď niekto navyše zabíja čas reagovaním vulgarizmami, tak je myslím úplne jednoznačné o čo ide... ?
"keď to bude hotové, tak sa tam z pakruky dá primontovať stanica Einsteinova ?"
- Zast. Einsteinova mala byť hneď. Ale asi ju bude treba domontovať dodatočne, a to potom, čo sa nájde nejaký človek, ktorý vysvetlí ľuďom na magistráte význam pojmu "IDS".
No čo sa týka Hlavnej stanice: Jednoznačne som za to aby tam chodili všetky vlaky R, Ex, IC, EC. Totiž inde sa nemôžu a ani po dobudovaní Filialky nebudú môcť stretnúť všetky tieto vlaky relatívne rozumným spôsobom. A väčšinu Os vlakov smerovať cez Filiálku do Petržalky.
Právě že se v Praze preferuje hl.n.! Masaryčka má končit- naštěstí "Buštěhradka" od Kladna a Dejvic nejde zaústit jinam, proto tam ještě něco jezdí. A Smíchov (spolu s Vršovicemi) je prostě nácestná stanice tratě do Berouna a Plzně, tak to tam pro odlehčení zastaví. Ale dálková doprava dnes jede skoro výhradně na hl.n., vyjimkou jsou jen průběžné EC vlaky z Vídně/Budapešti do Německa- ty jedou do Holešovic.
O kapacitu vaši hl.st. bych se nebál, protože by se rozumnělo samo sebou, že by tam skončila regionální doprava (s výjimkou Os od Kútů), takže by se jí naopak docela ulehčilo (nějaký masivní nárůst dálkové železniční dopravy na Slovensku neočekávám). A podle svých vlastních zkušeností můžu říct, že jako dálková stanice (s významnou tranzitní funkcí) to plně vyhovuje (napojení na MHD je kvalitní, tratě tam vedou od všech směrů, vybavenost na tom nádraží je taky jakž-takž solidní), zato pro každodenní dopravu do práce (= regionální doprava) to skutečně moc není...
1.Na novu stanicu by asi peniaze neboli,i ked mi je fakt este dost zahadne,odkial sa vzali peniaze na petržalsku stanicu.
2.Takze,na novu stanicu peniaze asi tak skoro nebudu a terajsia Hl.st. je nevyhovujuce nielen kapacitne ale aj technicky-napriklad oblukove nastupista a ak by dakto zalovil v pamati,tak je to dodnes trvale provizorium s ktorym by som ja ratat moc nechcel,totiz nova stanica mala byt o par sto metrov dalej pri budovani metra trasy B. Takze ja by som moc nevsadzal na tuto kartu,preferovat provizorium, ktore preziva iba vdaka kope vynimiek a ak, tak urcite by som tam nehnal medzinarodnu dopravu a ked uz,tak v rozumnej miere, Bratislava ma este dve velke a kapacitne stanice a to BA-Nové Mesto a BA-Petržalka s tym, ze sa pravdepodobne vybuduje aj BA-Filialka, ktora bude patrit isto k tym vacsim. Nebude ani jedna plnit uloha hlavnej stanice pre Bratislavu, ale to v konecnom dosledku nedokaze ani dnesna hlavna stanica. Ale radsej som za rozumne prerozdelenie ako nasilne pretazovat provizorne riesenu stanicu ktora je uz dnes nedostatocna kapacitne a neda sa rozsirovat+ ma oblukove nastupistia. Nijaka z z tych stanic by nebola idealna co sa tyka napojenia, ale ktora je dnes?Ziadna,ani hl.st. nema vsetky smery pokryte dostatocne,takze by sa moc toho nezmenilo,iba by sa prestalo preferovat trvale provizorium.
Napokon ani v Prahe sa nasilu nepreferuje Wilsonák, daco chodi na Masaryka, na Smichov...i ked Praha napriek tomu, ze Praha ma dostatocne vyriesenu dopravu oproti Bratislave.
To je skutečně chvályhodné, ale v tom případě nechápu, proč tu brojíš proti tomu tunelu! Bratislavská realita je taková, že s dnešními tratěmi žádný rozumný "S-Bahn" neudělᚨ, protože soudruzi v 80. letech tu páteřní "městskou" trať "trochu" odklonili přes UNS ? .
Navíc tunel by řešil (ve spojení s tramvají) rovnoměrné spojení Petržalky s centrem, protože ŽST Petržalka je- jak známo- na opačné straně sídliště než má vést ta tramvaj, takže by se polovině sídliště eliminovala nepříjemná autobusová doprava (nehledě k tomu, že obě trasy by vedly trochu jinudy, takže někdo by se potřeby Petržalky pokryly podstatně líp). Navíc tímto způsobem se "S-Bahn" řešil skoro ve všech městech Evropy, tak nevím, proč zrovna v Bratislavě by to jít nemělo. Osobně by mi dokonce nevadilo, kdyby dráhy něco podobného zavedly v Praze- taková podzemní spojnice Masarykovo nám. (v podzemí, vjezd do tunelu někde na zhlaví)- Smíchovské nádraží (výjezd někde mezi Andělem a dnešními nástupišti) by se mi taky líbila víc, než snaha tahat všechny myslitelné příměstské vlaky na hl.n., kde návaznost na další MHD fungují hodně mizerně!
Já právě nechápu z jakého důvodu musí IC z Košic jezdit přes Petržalku! Po stavbě toho tunelu by to sice tunelem bylo do Vídně určitě rychlejší, ale většina lidí stejně jede z východu do Bratislavy a to z toho prostého důvodu, že jejich hlavní město je Bratislava a nikoliv Vídeň ?
A to nejhorší, co jde s dálkovou železnicí udělat je rozdělit různé směry do několika stanic. Sice to tak v reálu leckde funguje, ale všude se to snaží odstranit (MÁV v Budapešti jednoznačně v dálkové dopravě preferují Keleti, ve Vídni se- snad- brzo začne stavět Hbf u Südtiroler Platz, v Berlíně si centrální Hbf otevřeli a tak se dá ještě dlouho pokračovat...). Takže vidím jen 2 rozumná řešení- buď pojedou vlaky kategorie R a výš všechny na hl.st., nebo si za drahé peníze postavíte novou hl.st. (na to by vám možná EU přispěla) na té nové trase, což je ovšem pekelně drahé!
tím ovšem netvrdím, že to tak dopadne, možná to páni ze ZSSK opravdu rozdělí: něco na hl.st., něco na Petržalku a substráte, starej se! Tak se ovšem nechová civilizovaná železnice s klientským přístupem!
ja som plne za využitie železníc v MHD ! A je to pre mňa jediná schodná urbanistická cesta pre BA.
Je to veľmi drahé riešenie. A je mi jedno odkiaľ tie peniaze sú. Na rozdiel od prítomných Eurooptimistov nerobím rozdiel medzi peniazmi z EÚ či ŠR alebo od SPP.
Rozhodne sa staviam proti tomu, aby väčší brat rozhodoval za malého čo potrebuje, len preto, že drží kasu.
buď Ti chvála. V každom prípade, keď sa na to hľadím sedliackym rozumom - použijem existujúcu trať - spravím ju bezkolíznu a z tých 17 po odčítaní ďalších súvisejúcich projektov dostanem možno 10 - a za to máme porovnateľnú dopravu s priemerom.
Nesedliacky sa to nedá, pretože o tom rozhodujú úradníci.
Na koci dňa sa jedná len a len o to, že sa z našich peňazí postaví neprioritná stavba, ktorá je plnohodnotne nahraditeľná existujúcim riešením.
A za tie peniaze by sa dali vyriešiť všetky spojenia, ktoré tunel utvorí a ešte omnoho viac. Napríklad most cez Dunaj na západe.
Okrem toho by si si mal uvedomiť, že vychádzaš z domnienok - čo sa staníc týka. Takže sa k debate môžme vrátiť v pripomienkovom konaní k projektu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Martin Fundárek
Počítajme: ranný osobák 3010 28 minút. Z toho 8 minút tvoria pobyty v staniciach, zostáva 20 minút (a to som ešte neodrátal prirážky na zastavenie a rozjazd). Ak by sa odstránila 10-ka na južnom zhlaví Predmestia a trať z Predmestia na NM by sa prestavala na 80, dá sa rátať s časom jazdy cca 15 minút. Cez tunel sa to stihne za tých 10, ako píšeš. Úspora tunelového variantu je 5 minút, náklady neporovnateľne vyššie.
"IC z Košíc pride na Hl.stanicu,tam stoji pol hodinu, prepriahnu lokomotivu,pocka na pripoje,potom ide pol hodinu cez Bratislavu"
Preprah je nutný jednak kvôli tomu, že ZSSK nemá trojsystémové rušne, čo však neznamená, že by sa nedali zaobstarať, jednak kvôli úvrati na hlavnej, ktorá však nie je nutná - IC by mohli jazdiť pokojne cez Predmestie už dnes (zastaviť na Predmestí alebo NM a v Petržalke - prirodzene, Predmestie by bolo treba vyhodiť do luftu a postaviť znova - ten súčasný fujtabjlhumushomeless vzhľad by robil len hanbu; aj budove NM by úpravy bodli). Ja by som však tiež preferoval vedenie IC cez hl.st. a Marchegg kvôli zachovaniu prestupov.