Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #64186:
Aha jasne, uz viem v com je problem. Tebe este nikto nevysvetlil rozdiel medzi Ik 280 a 283. 🙂 Takze Ti to vysvetlim ja. Ten rozdiel je v dlzke vozidla - Ik 283 je o jedno "pol-okienko" na kazdom clanku dlhsi nez Ik 280. A tiez zadnu napravu ma 283 neotocnu (dvojmontaz), 280 ju ma otocnu (jednomontaz). To, co si videl v Budapesti boli Ikarusy 280, len Teba poplietli tie dvere (napr. aj v KE maju Ik 280 dvojkridlove dvere). Tie kratke su Ik 260. Trolejbusy su Ik 280T.
Reply on: Majo #64181:
Existuje nieco, co by sa napadne na Ikarus 283 podobalo (teda klbovy autobus typickeho dizajnu, typicke dvere - odlisne od 280) a ze by to nebol ikarus 283? Samozrejme mali tam aj neklbove autobusy tejto serie, to mi je jasne ze sa volaju inak. A tie trolejbusy na fotke som spoznal ze su to trolejbusy, tie som odfotil preto, ze som este trolejbus ikarusovho dizajnu nevidel, ale inak boli presne take autobusy (len vacsinou tmavomodre) - mohli byt nieco ine ako ikarus 283?
Reply on: KLF #64165:
Tu ma napadol zaujimavy paradox, ze zatialco Trnavka a JD lezia vedla seba a su to dve vozovne, tak Trnavka a Hrobonka u trolejbusov, ktore su od seba vzdialene X km, su chapane ako jedna vozovna...
Reply on: dankosmile #64171:
tak s tou 88 suhlasim... no jo, skoda, ze vsetko je otazkou penazi ? ale ved hadam sa oplatilo investovat do tych novych busov a nakupia sa dalsie.. ☺
A Ikarusy 280 s velkymi vetracimi castami okien jazdia aj v Kosiciach. To sa zrejme objednavatel mohol rozhodnut, ake velke vetracky chce, ked nespecifikoval, asi dostal male - tak nejak to bolo aj u Karosy.
Reply on: orax #64178:
No napriklad ojazdene Ikarusy z Budapesti (tmavomodre, s velkymi vetracimi castami okien) jazdili aj v Trnave. Ale v akom pocte a od kedy do kedy, to naozaj netusim. Ani foto zrejme neexistuje...
Reply on: eripmav #64177:
Ako si dosiel na to, ze to su Ikarusy 283?
Reply on: irizar #64179:
Sorry, v tom roku som sa preklepol - myslel som samozrejme 1992.
Reply on: orax #64176:
Ten tmavofialový sa abjavil oveľa skôr - ešte som chodil na základnú, niekedy okolo roku 1982. Trochu neskôr, keď už pošli dvojdverové Ikary (8A, 8B a 8C preradili na Hrádok), jazdil ešte jeden s rovnakými oknami, nastriekaný klasickou červeno-bielou ako mestské Karosy. Neskôr ho prestriekali na zeleno-bielu a doslova strašil deti v uliciach až do cca 1999 - to už ho držal pokope len náter a modlitby. Neviem, či to bol ten istý alebo nie.
Reply on: eripmav #64177:

No, nepovedal by som, že len Bratislava, ja som vlastne také veľké super otváracie okná videl len na tom jedinom buse v mojom rodisku (aj ten bus sa tam vyskytol asi len náhodou - inak ostatné busy v LM ich majú samozrejme malé). Ono nikde inde na Slovensku som nevidel také okná ako majú v Budapešti...
Reply on: orax #64176:
Ked som videl ze vsetky ikarusy 283 (co je asi 50% ich vozoveho parku) v Budapesti maju take okna, tak som nechapal ze preco take nie su aj u nas, ze v DPB musia byt asi cisty ****** co vzivote nesli autobusom. Podla vsetkeho Ikarusy sa povodne vyrabali s oknami otvaracimi viac nez cez polovicu, len nieko napadlo, ze Bratislava, ktore je od Budapesti trosicku na sever, zrejme potrebuje okna 3 krat mensie ☠
Reply on: eripmav #64175:

Pochádzam z LM a kedysi dávno, asi tak okolo roku 1997, tam SADka, ktorá samozrejme prevádzkuje aj MHD, kúpila akýsi second hand bus z Budapešti. Bol to podla všetkého nejaký IK 28x (možno 282? - dosť sa to podobá tomu tu: http://www.ikarusbus.cz/historie/ik282.jpg ) a mal náter zaujímavej tmavofialovej farby, maďarské nápisy v buse a nálepky na buse. A samozrejme to malo tie veľké okná ako sú na tých fotkách, ktoré si poskytol. Ešte mal okrem toho super motor, týpok ktorý s ním jazdil to raz za čas drtil takých 80-100 km/h po meste, no zábava to bola 🙂 Len škoda, že ten bus už teraz kdesi pošiel do paže .. možno odstavený (alebo ho prestriekali a vymenili mu okná?), ale už od nejakého 2002 som ho nevidel...
Prave som sa vratil z Budapesti. Zarazilo ma niekolko veci, co sa tyka okien Solarisov (a ich "bezprievanovemu" vetraniu) - preco mozu mat vsetky autobusy v Budapesti taketo okna: http://www.eripmav.host.sk/budapest.html
A aj nove autobusy maju daleko vacsie a posuvne okna ako tie nase!, dokonca aj ked maju klimatizaciu (zatvorene ked je zapnuta samozrejme), nehovoriac o tom, ze elektricky v budapesti maju okna otvaracie este viac...
Reply on: Peon #64163:
Tiez nechapem tych hnusnych ludi, ze to vidia a nezavolaju nikoho ani nič... Kebyze sa to stane im tak placu, ale teraz sa im nic nestalo tak su ticho(ako je to v SK bezne). Nabuduce im trebars zabiju ich decko, alebo ich a potom padne otazka: "prečo"? No preto, lebo minule..
Reply on: KLF #64165:
Presne tuto istu otazku som chcel položiť aj ja a + ake je vybavenie pre busy v krasňanoch ,že či by sa aj tá vozovňa nemohla pre busy zrušiť
Reply on: haslerka #64168:
ako ti tu uz bolo vysvetlene, Solarisy boli kupene z dovodu absencie 15m busov. V BA je totiz par liniek kde kratke autobusy nepostacuju a klbove su luxus. Fakt, ze autobusy su nizkopodlazne je v dnesnom svete uz viacmenej standard, takze DPB ich nekupoval z dovodu pristupnosti pre dochodcov a fyzicky postihnutych ludi, ale dovodu obsluhy urcenych liniek a nahrady Ikarusov 280. na linke 99 stacia 12m autobusy, pretoze ak by sem boli nasadene 15m Solarisy, tak by vozili viacej vzduchu ako ludi, pricom by chybali na linkach, kde by boli viac vyuzitelne. DPB na tom nie je najlepsie, nemoze si dovolit byt stratovy
Reply on: haslerka #64166:
To mas pravdu. Ale na druhej strane 88 chodi cez dost velke uzemie petrzalky + "stare mesto" a Solarisy kapacitne presne vyhovujuju podla mojho nazoru potrebam 88.
Reply on: haslerka #64168:
Ak bude mať dopravný podnik dosť nízkopodlažných vozidiel 12-metrovej dĺžky, tak isto radi tvojej žiadosti vyhovejú. Však aj tie 2 čo máme premávajú na linkách 22 a 49, čiže v okolí nemocníc na Kramároch.
Reply on: haslerka #64168:
No lenže dopravný podnik teraz má kritické problémy najmä s kapacitou, tak zrejme kapacitné potreby boli plnené prioritne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.